صنعت بیمه چاره ای جز بهره گیری از تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات برای اقتصادی کردن بیمه شخص ثالث ندارد

معاون نظارت بیمه مرکزی در همایش مشترک مدیران IT و خودرو صنعت بیمه:

صنعت بیمه چاره ای جز بهره گیری از تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات برای اقتصادی کردن بیمه شخص ثالث ندارد

همکاری و همراهی مدیران فناوری و اطلاعات و خودرو صنعت بیمه کشور موجب تحقق اهداف استقرار سامانه هدایت و نظارت الکترونیکی بیمه خواهدشد.

به گزارش دیوان اقتصاد ، حبیب میرزایی معاون نظارت بیمه مرکزی در گردهمایی مشترک مدیران IT و خوروی شرکت های بیمه گفت: در قانون بیمه شخص ثالث الزامات متعددي برای ارائه خدمات الکترونیکی پیش بینی شده است.
وی افزود: در قانون بیمه شخص ثالث برای هریک از دستگاهها، شامل صنعت بیمه ، وزارت بهداشت، نیروی انتظامی و قوه قضائیه تکالیفی برای تهیه و تبادل اطلاعات مربوطه ذکر شده است. در این میان در صورت طراحی و اجرای درست سامانه صدور و پرداخت بیمه شخص ثالث به صورت آنلاین در صنعت بیمه قدم اول برای مدیریت ریسک حوادث رانندگی را برداشته است و بستر لازم برای مبادله اطلاعات با سایر دستگاهها فراهم خواهد شد.
میرزایی اضافه کرد: در صورتیکه هریک از دستگاههای مذکور به وظایف قانونی خود عمل نمایند، صنعت بیمه می تواند بیمه شخص ثالث که در پنج سال اخیر سالانه میلیاردها تومان زیان داشته است را سود آور نماید و به تدریج امکان کاهش حق بیمه اتومبيل را فراهم کند.
وی با اشاره به تعیین وزارت راه و شهرسازی به عنوان مسئول سامانه جامع حوادث رانندگی از سوی دولت إظهار اميدوراي کرد: با أجراي تكاليف سازمانها، داده هاي به روز به سامانه مذکور تغذيه و با تحلیل اطلاعات امکان مدیریت ریسک حوادث رانندگی در كشورفراهم شود.
معاون نظارت بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رویکردهای نوین مدیریت ریسک بیمه های خودرواعلام کرد: اخيرا در برخي شرکت های بیمه خارجي حق بیمه مربوطه با استفاده از تکنولوژی مبتنی بر کارکرد خودرو، محیط مورد استفاده و شخصیت راننده، محاسبه می گردد و اين تكنولوژي امکان اعمال تخفیف بیش از 50 درصد حق بیمه را برای بيمه هاي اتومبيل فراهم کرده است.
وی در پایان گفت: متاسفانه فاصله ما با کشورهای پیشرفته دنیا در این زمینه زیاد است و باید با تلاش و کوشش مضاعف به فکر راهکارهای نوین مبتنی بر تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات باشیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.