اهمیت حوزه مالیات در تأمین منابع مالی و اقتصاد کشور

سبحانیان بیان کرد:

اهمیت حوزه مالیات در تأمین منابع مالی و اقتصاد کشور

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور داده محوری و هوشمندسازی نظام مالیاتی را را رویکرد اصلی نظام مالیاتی دانست و گفت: موفقیت و دستاوردهای محسوس سازمان امور مالیاتی، وام‌دار همراهی و همدلی همکاران و مؤدیان است.

به گزارش دیوان اقتصاد، در نخستین اجلاس مدیران مالیاتی سراسر کشور در دولت چهاردهم که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، مدیران مالیاتی سراسر کشور آغاز  شد، سید محمدهادی سبحانیان، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور ضمن تقدیر از عملکرد همکاران سازمان طی شش‌ماهه نخست سال جاری، اظهار داشت: نیمه دوم سال برای سازمان امور مالیاتی بسیار اهمیت داشته و به منظور دستیابی به برنامه‌ها و تحقق کامل درآمدهای مالیاتی باید اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی در ادامه حضور وزیر اقتصاد در اجلاس مدیران مالیاتی سراسر کشور را نشان از اهمیت حوزه مالیات در تأمین منابع مالی و اقتصاد کشور دانست و عنوان کرد: از همتی به سبب شرکت در این جلسه تقدیر به عمل می‌آورم و اعلام می کنم گره‌گشایی و بهبود فضای کسب‌وکار و تأمین منابع مالی دولت از طریق مالیات دو استراتژی مهم نظام مالیاتی به حساب می‌آیند.

سبحانیان با اشاره به اینکه اجرای قانون پایانه‏‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان در عین پیچیدگی و سختی‌های موجود با برنامه‌ریزی صحیح در حال تداوم و پیشبرد اهداف است، گفت: با استفاده از قانون مزبور، شناسایی مؤدیان جدید، وصول معوقات، تمرکز بر مقابله با دانه درشت‌ها، تحقق کامل درآمدهای مالیاتی مصوب قابل احصاء است.

وی با تبیین سیاست‌ها و رویکردهای تحولی سازمان، بیان کرد: در حال حاضر تمرکز نظام مالیاتی بر دانه درشت‌ها است و البته برخی محدودیت‌های قانونی بر سر راه وجود دارد که در این راستا نیازمند حمایت و همراهی حاکمیت و دستگاه‌های ذی‌ربط هستیم.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه اکنون نظام مالیاتی بار بزرگی برای تحقق اهداف بودجه سالیانه بر دوش دارد، تصریح کرد: برای تحقق هزینه‌های جاری دولت به واسطه وصولی‌های مالیاتی نیازمند حمایت‌های اساسی از سوی مقامات دولت و مجلس هستیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.