توجه ویژه معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان منطقه آزاد کیش به رضایت کارکنان

توجه ویژه معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان منطقه آزاد کیش به رضایت کارکنان

چهارشنبه, اکتبر 2, 2024 - 16:42 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش از گسترش فعالیت‌های مدیریت منابع انسانی این سازمان در یک سال گذشته خبر داد
 

به گزارش دیوان اقتصاد، رضا شکوهی با بیان این که جذب و استخدام نیروی انسانی در هر سازمانی مستلزم صرف وقت و هزینه است ولی آنچه به مراتب دشوارتر است حفظ و نگهداری نیروی انسانی و تامین رضایت خاطر کارکنان است؛ افزود: تمهیداتی که برای جلب رضایت شغلی کارکنان در یک سال گذشته به کار گرفته شده است؛ شرایطی را فراهم کرده تا کارکنان در محیط کار احساس آرامش و آسایش کنند.

وی با اشاره به ضرورت و اهمیت توجه به مقوله رفاه منابع انسانی در سازمان منطقه آزاد کیش خاطر نشان کرد: رفاه کارکنان شامل خدمات، امکانات و مزایایی است که توسط کارفرما برای مزیت یا آسایش کارکنان ارائه می‌شود. و این مهم با تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به منظور ایجاد انگیزه در کارکنان در حال انجام است که با پیاده سازی برنامه های پیش رو، شاهد پیشرفت بیشتری نیز در این زمینه خواهیم بود.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش از تغییر وضعیت قراردادی کارکنان ایثارگر و جذب آنان به عنوان نیروهای رسمی این سازمان خبر داد و افزود: بعد از وقفه 14 ساله، 113 نفر از کارکنان تعاونی کارکنان سازمان (ماده 5 ) که سالیان طولانی در انتظار دست یافتن به حقوق و تغییر نوع قرارداد خود بودند؛ طی برگزاری دو مرحله آزمون با قرارداد مدت معین جذب این سازمان و شرکت های تابعه شدند که این مهم با دستور و پیگیری های مدیرعامل سازمان موجبات رضایت خاطر بیشتر این گروه از کارکنان را فراهم کرده است.

"شکوهی" تغییر وضعیت قرارداد 16 نفر از روسای ادارات مدیریت های مختلف سازمان و شرکت های تابعه را یکی دیگر از اقدامات معاونت توسعه مدیریت عنوان و خاطر نشان کرد: این افراد زیر نظر تعاونی کارکنان سازمان منطقه آزاد کیش بودند و با توجه به مسئولیتی که سالیان طولانی بر عهده آنان بود و نیز عدم توجه به این گروه از همکاران طی سنوات گذشته در سازمان، جذب سازمان منطقه آزاد شدند که با تحقق این مهم، افزایش انگیزش شغلی در این گروه از همکاران بیش از پیش فراهم شده است.

وی ادامه داد: قرارداد کارکنان حجمی تعاونی کارکنان سازمان در آینده نزدیک تغییر یافته و این افراد با قرارداد مدت معین جذب تعاونی خواهند شد که مزایا و حقوق و دستمزد آنان افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش از تغییر قرارداد کارکنان تعاونی این سازمان و شرکت های تابعه که دارای پست سازمانی و کارشناسی هستند و جذب آنان با قراداد مدت معین در آینده نزدیک خبرداد و تاکیدکرد: مصوبات مربوطه درخصوص تحقق این مهم دریافت شده است.

وی مکانیزه کردن فرایندهای حوزه منابع انسانی و تبدیل آن از حالت کاغذی و دستی به دیجیتال و باز راه اندازی سیستم حضور و غیاب ETS را از دیگر اقدامات این معاونت در راستای رفاه کارمندان و جلوگیری از اتلاف وقت و محاسبه کارکرد حقوق آنان در کمترین زمان عنوان کرد.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: پرداخت کارانه سالانه به کارکنان که یک پایه حقوق بود و در دو نوبت شش ماهه پرداخت می شد؛ از پاییز سال گذشته با نظر و استعلام از مدیر مربوطه در حال انجام است. به گونه ای که هر مدیر قادر است در صورت رضایت از عملکرد کارمند خود میزان کارانه را با درصد بالاتری از حقوق پایه اعلام کند و در صورت عدم رضایت به همین میزان کاهش دهد.

"شکوهی" خاطر نشان کرد: مکانیزه کردن قرارداد پرسنلی و پرهیز از قرارداد کاغذی از طریق امضا دیجیتال و نیز مکانیزه کردن احکام کارگزینی برای دسترسی کارکنان در هر مقطع زمانی و مکانی از طریق وارد کردن نام کاربری کارمند و رمز عبور از دیگر اقداماتی است که در راستای تسهیل فرایندهای اداری کارکنان و جلب رضایت آنان انجام شده است.

وی از تغییر فرایند تسویه حساب کارکنان از حالت دستی به دیجیتال خبر داد و افزود: فرم تسویه حساب کارکنان دارای 40 امضاء است که اخذ تاییدیه از تمامی بخش های سازمان، شرکت های تابعه و بانک ها و ادارات مستقر در کیش، گاها تا 4 ماه به طول می انجامید که این مهم در راستای سهولت در فرایند و رضایت کارکنان انجام خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به راه اندازی سامانه "حضور و غیاب با استفاده از موقعیت جغرافیایی برای برخی کارکنان در آینده نزدیک تصریح کرد: برخی از کارکنان سازمان و شرکت های تابعه از جمله محیط بانان، کارکنان انتظامات و اجرائیات بعضا به دلیل موقعیت مکانی و تردد گردشی در هنگام خدمت، امکان ثبت کارت در دستگاه حضور و غیاب را ندارند. از اینرو با نصب اپلیکیشن حضور و غیاب از طریق مکان یاب (GPS) در گوشی تلفن همراه، موقعیت مکانی کارمندان شناسایی می شود و امکان ثبت تردد از طریق اپلیکیشن در آن موقعیت فراهم می شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.