انتشار لیست شهرداری‌های متخلف توسط دیوان محاسبات کشور

انتشار لیست شهرداری‌های متخلف توسط دیوان محاسبات کشور

دیوان محاسبات کشور اعلام کرد؛ تعدادی از شهرداری‌ها در کشور به دلیل عدم ارائه گزارش‌های مورد نیاز به دیوان محاسبات بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۲ ترک فعل داشته‌اند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایسنا، دیوان محاسبات کشور اسامی شهرداری‌هایی که باید بر اساس قانون بودجه نسبت به ارائه گزارش به این نهاد نظارتی اقدام می‌کردند ولی ترک فعل داشته‌اند را منتشر کرد. 

برخی از شهرداری‌ها در کشور به دلیل عدم ارائه گزارش‌های مورد نیاز به دیوان محاسبات بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۲ ترک فعل داشته‌اند. رئیس کل دیوان محاسبات، سیداحمدرضا دستغیب، با اشاره به این موضوع، تأکید کرده است که این شهرداری‌ها در اجرای تکالیف قانونی خود تعلل داشته، لذا لازم است دادستان محترم دیوان محاسبات  این ترک فعل شهرداری ها را در دادسرا و خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار دهد.

همچنین رئیس کل دیوان محاسبات، سیداحمدرضا دستغیب، دستور داده است که نام این شهرداری‌ها منتشر شود و بر لزوم رسیدگی سریع به این ترک فعل‌ها تأکید کرده است. این موضوع شامل مواردی است که مربوط به اجرای قانون بودجه، بندهای مالیاتی و عوارض، و تخصیص منابع به مناطق آزاد برای اشتغال‌زایی می‌شود.

بر اساس این گزارش، بند (ت) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور به تعیین تکلیف ساختمان‌ها و سازه‌هایی اشاره دارد که بدون دریافت پروانه یا برخلاف مفاد پروانه در محدوده شهرها ساخته شده‌اند. پرونده این ساختمان‌ها باید تا پایان سال ۱۴۰۰ در کمیسیون ماده (۱۰۰) قانون شهرداری‌ها بررسی و رأی نهایی در مورد آنها صادر شده باشد. همچنین، در این بند، نحوه پرداخت جرائم و عوارض مرتبط یا اجرای حکم تخریب بر اساس شرایط ذکر شده در حکم تعیین گردیده است.

در جریان بررسی‌ها، شهرداری‌هایی از استان‌های مختلف ایران مانند تهران، شیراز، و اصفهان تا همدان به دلیل عدم ارائه اطلاعات یا ارائه ناقص به دیوان محاسبات شناسایی شده‌اند. این شهرداری‌ها وظیفه داشتند که اطلاعات مربوط به کمیسیون ماده ۱۰۰ و سایر الزامات قانونی را به این نهاد نظارتی ارائه دهند، اما در مواردی کوتاهی کرده‌اند. برخی از این شهرداری‌ها عبارتند از: شهرداری تهران، شیراز، خرم‌آباد، و چندین شهرداری دیگر در استان‌های ایلام، اصفهان، یزد و همدان.

 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.