پیشگامی بانک ملی در پرداخت وام ازدواج

پیشگامی بانک ملی در پرداخت وام ازدواج

بانک ملی ایران که همواره حمایت از جوانان را در دستور کار خود دارد؛ تسهیل سنت حسنه ازدواج و تخصیص تسهیلات قر‌ض‌الحسنه در این بخش را یکی از محوری‌ترین سیاست‌های اعتباری خود قرار داده است .

به گزارش دیوان اقتصاد، طی شش ماه نخست امسال بانک ملی ایران سهم عمده و نقش قابل توجهی در پرداخت وام های قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان و خانواده های واجد شرایط در شبکه بانکی برعهده داشته است به گونه ای که طی این مدت بیش از 37 هزار جوان ایرانی با وام ازدواج بانک ملی ایران به خانه بخت رفتند.

بر این اساس، بانک ملی ایران با رویکرد حمایت از ازدواج جوانان از ابتدای سال تا پایان شهریورماه اعتباری به ارزش 125 هزار و 528 میلیارد ریال در راستای پرداخت وام ازدواج به 37هزار و 367 نفر صرف کرده است که به طور متوسط روزانه در این مدت 207 نفر از این تسهیلات بهره مند شده اند.

بانک ملی ایران در همین مدت 24 هزار و 642 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به 24 هزار و 944 متقاضی پرداخت کرده است.

گفتنی است، براساس "قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" ،  به هر یک از زوجین مبلغ  300 ميليون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می گیرد. همچنین به متقاضیانی که سن ازدواج آنها در زوج ها زیر 25 سال و در زوجه ها زیر 23 سال می باشد، می توانند مبلغ  350 ميليون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج دریافت کنند . مدت بازپرداخت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج 10  ساله و نرخ کارمزد 4 درصد است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.