نحوه تأمین و پرداخت ارز مسافرتی به زائران عمره مفرده 

نحوه تأمین و پرداخت ارز مسافرتی به زائران عمره مفرده 

تأمین و پرداخت ارز (اسکناس) مسافرتی به میزان 500 یورو یا معادل آن به سایر ارزها به زائرین عمره مفرده با رعایت سایر ضوابط فروش ارز مسافرتی بلامانع است.  

به گزارش دیوان اقتصاد، بر اساس مکاتبات این بانک و سازمان حج و زیارت در ارتباط با «نحوه تأمین و پرداخت ارز مسافرتی به زائران در ایام عمره مفرده»؛ تأمین و پرداخت ارز (اسکناس) مسافرتی به میزان 500 یورو یا معادل آن به سایر ارزها به زائرین عمره مفرده با رعایت سایر ضوابط فروش ارز مسافرتی (موضوع بند (44) قسمت «ب» بخش سوم مجموعه مقررات ارزی) بلامانع می­ باشد. 

ضمناً با توجه به ‌اینکه سازمان حج و زیارت فهرست زائران حج عمره مفرده را به بانک ملی ایران (به‌صورت سیستمی یا نامه فیزیکی) اعلام می‌کند، فروش ارز مسافرتی زائرین حج عمره صرفاً در تطابق با فهرست مذکور، بدون ارائه بلیط و گذرنامه در محل شعب بانک ملی ایران در داخل شهر امکان‌پذیر می‌باشد. 

بند (44) قسمت «ب» بخش سوم مجموعه مقررات ارزی به شرح زیر است: 
ارز مسافرتي هوایي
تأمين و پرداخت ارز مسافرتي(به صورت اسکناس)يك بار در سال برای مسافران هوايي حداكثر  به ميزان500(پانصد) يورو يا معادل آن به ساير ارزها مجازمي باشد.

تبصره1- مدارک مورد نياز به هنگام مراجعه به  بانك و ارايه درخواست خريد ارز و گذرنامه معتبر جمهوری اسلامي ايران، بليط مسافرت هوايي اعم از يکسره يا دو سره (كاغذی و يا الکترونيکي،) و رسيد پرداخت عوارض خروج از كشور مي باشد. ضمنا ً الزم است مدارک مزبور به منظور نظارت بازرسان بانك در سوابق نگهداری شود.

تبصره2- فروش ارزمسافرتي در بستر سامانه های  اينترنتي،منوط به احراز هويت كامل مسافر شامل استعلام از ثبت احوال، شماره حساب متقاضي و نگهداری ديجيتالي سوابق احراز هويت و به شرط پذيرش كليه مسئوليت های مترتبه از سوی بانك عامل، بلامانع است.

تبصره3- تأمين و پرداخت ارز به مسافرين با سن قانوني كمتر از5سال امکانپذير نمي باشد.

تبصره4- تأمين و پرداخت ارز مسافرتي به ايرانيان مقيم خارج از كشور مجاز نمي باشد. ضمنا ً در رابطه با مصاديق  ايرانيان مقيم خارج از كشور، الزم است مراتب را از وزارت امور خارجه استعلام نمايند.

تبصره5- در صورت امکان استفاده از ساير ابزارهای پرداخت (كارت، حواله و ...)، انجام اين امر مجاز مي باشد.

تبصره6- تأمين و پرداخت ارز (به صورت اسکناس) به مبلغ500(پانصد) يورو يا معادل آن به ساير ارزها به زائرانحج تمتع و مأمورين اعزامي از سوی سازمان حج و زيارت، مشروط بر اينكه مشخصات هر زائر در سامانه سازمان مذكورثبت و تأييد شده و قابل رؤيت توسط شعب مؤسسه اعتباری باشد، بلامانع است. ضمنا پرداخت ارز به زائران يادشده در محل شعب مؤسسه اعتباری بوده و تأمين ارز به ميزان فوق محدوديتي بابت تأمين ارز مسافرتي در همان سال برای زائران مذكور ايجاد نمي نمايد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.