افتتاح ساختمان شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در گیلان

افتتاح ساختمان شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در گیلان

با حضور «سید سعید شمسی‌نژاد»، ساختمان‌های سرپرستی و ۳ شعبه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان گیلان افتتاح شدند.

به گزارش دیوان اقتصاد، در مراسمی با حضور «هادی حق‌شناس» استاندار گیلان، «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و برخی از مسئولان استانی، ساختمان‌های مدیریت شعب بانک در استان، شعب رودبار(کد ۶۴۱۳)، آستانه (کد ۶۴۰۳) و انصاری(کد ۶۴۱۲۱) افتتاح شدند.

پرداخت ۷۰۰هزار فقره تسهیلات به واحدهای تولیدی
«شمسی‌نژاد»، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این مراسم اظهار داشت: بانک در چند سال اخیر با استقبال بسیار خوبی از سمت مردم مواجه شده و توانسته شمولیت مالی خود را در آحاد جامعه توسعه دهد.

وی بیان کرد: استان گیلان هم از این قاعده مستثنی نبوده و توانسته در چند سال اخیر سهم خوبی از مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را به خود اختصاص دهد؛ به طوری که در سه سال اخیر سهم نقدینگی بانک در این استان، از کمتر از ۲ درصد به ۵/۵ درصد افزایش پیدا کرده است و با استقبال خوب مردم، این بانک شرایط و امکانات مناسبی برای خدمت‌رسانی به مردم استان ارائه می‌دهد.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تصریح کرد: امیدواریم با کمک و نیت خوب مردم گیلان، در آینده بسیار نزدیک سهم نخستین بانک قرض‌الحسنه کشور از منابع استان، به ۱۰ درصد نزدیک شود تا بدین طریق بتوانیم به شمولیت مالی گسترده‌ای در استان دست یابیم.

شمسی‌نژاد به تبیین عملکرد بانک برای تحقق شعار سال پرداخت و بیان کرد: با عنایت به شعار سال، در کنار پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه، تسهیلات به بخش تولید نیز پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته نزدیک به ۷۰۰هزار فقره وام قرض‌الحسنه در راستای تولید و فروش محصولات کارخانه‌ها پرداخت شد که امسال رونق بسیار خوبی داشته و همه تلاشمان بر این است تا پرداخت وام‌هایی که باعث افزایش رونق تولید می‌شود، بیشتر شود.

به گفته وی، در ۶ ماه نخست امسال بانک پرداخت بیش از ۲.۴ میلیون فقره وام معادل ۱۸۰ همت تسهیلات، بزرگترین بانک در زمینه پرداخت وام‌های خرد در کشور بوده و پیش‌بینی ما پرداخت ۴.۵ میلیون فقره وام تا پایان سال جاری است.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات برای کاهش زمان دریافت تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه، توسعه خدمات الکترونیکی است، گفت: در حال حاضر بیش از دو سوم وام‌ها به صورت غیرحضوری پرداخت می‌شود؛ همچنین، بیش از ۷۵ درصد افتتاح حساب‌ها به صورت آنلاین انجام شده و خدمات دیگر هم به صورت غیرحضوری صورت می‌گیرد.

نقش‌آفرینی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حوزه تسهیلات خرد
«حق‌شناس»، استاندار جدید استان گیلان نیز در این مراسم بیان کرد: اگر بانک‌ها بتوانند خدمات خوبی به بخش‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی ارائه کنند، طبیعتاً هزینه تولید کالا و خدمات کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: این موضوع از این منظر دارای اهمیت است که با توجه به اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بابت پرداخت تسهیلات، کارمزدی بین صفر تا ۴ درصدی دریافت می‌کند، این موضوع می‌تواند به اقشار آسیب‌پذیر و کسانی که به دنبال تأمین تسهیلات خرد هستند، کمک کند.

استاندار گیلان اظهار داشت: گسترش فعالیت این نوع بانک‌ها می‌تواند به اقتصاد ایران کمک کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.