اختصاصی/ برنامه بیمه تجارت‌نو برای سهم بازار 4درصدی

اختصاصی/ برنامه بیمه تجارت‌نو برای سهم بازار 4درصدی

بیمه تجارت‌نو قصد دارد تا پایان سال 1407 با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، 4 درصد سهم بازار را به خود اختصاص دهد.
 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیوان اقتصاد، شرکت بیمه تجارت نو در دوره یکساله مدیریتی جدید با بازمعماری و بهسازی استرانژی‌های خود، قصد دارد سهم 4 درصدی بازار بیمه را بدست آورد.

این شرکت در حوزه اهداف کلان، افزایش سرمایه، پایداری عملیات بیمه‌گری، بهینه سازی ترکیب پرتفوی رشته‌های بیمه‌ای، رشد درآمد عملیاتی و غیر عملیاتی، افزایش سودآوری و بهره‌وری و حفظ مشتریان ارزنده و خوشنام را در دستور کار خود قرار داده است.

در راستای افزایش سرمایه این شرکت نیز، در مجمع بیمه تجارت نو مصوب شد که سرمایه شرکت از ۶٠٠٠ میلیارد ریال (معادل۶٠٠ میلیارد تومان) با 300 درصد افزایش طی دو مرحله به٢۴٠٠٠ میلیارد ریال (معادل 2400 میلیارد تومان) افزایش پیدا کند. 

همچنین در ادامه مسیر، بیمه تجارت‌نو بنا دارد از محل مطالبات حال شده و آورده سرمایه خود را با 9 هزار میلیارد ریال افزایش به 15 هزار میلیارد ریال برساند. علاوه براین درآمد سرمایه گذاری بیمه تجارت نو از محل منابع بیمه‌ای در سه ماهه ۱۴۰۳ به رقم ۴۸ میلیارد و ۸۴۶ رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد ۱۴۵ درصدی به ثبت رسانده است. به عبارتی در دوره مدیریتی جدید، روند کاهشی بازده سرمایه گذاری‌ها از منفی ۶.۴ درصد به مثبت ۱.۱ درصد اصلاح شده است که نشان از رشد ۷.۵ درصدی دارد.

همچنین این شرکت در حوزه استراتژی‌های خود برای 4 سال آینده، برندسازی و استقرار سازمان دیجیتال فروش، چابک سازی سازمان، بهینه‌سازی و توسعه شبکه فروش، توسعه خرده فروشی، توسعه بازار بیمه‌های تخصصی باربری، مهندسی و زندگی، نوآوری و توسعه محصولات و خدمات جدید، جذب و توسعه سرمایه انسانی توانمند را به عنوان اهداف برتر خود اعلام کرده است.

به عبارتی، می‌توان گفت اهداف کلان شرکت بیمه تجارت نو به گونه‌ای ترسیم شده است تا ضمن حفظ مشتریان ارزنده این شرکت بتواند با افزایش سرمایه و پایداری عملیات بیمه گری، ترکیب پرتفوی رشته‌های بیمه‌ای را به سمت بهینه‌سازی هدایت کرده و منجر به رشد درآمد عملیاتی و غیرعملیاتی در آینده نزدیک شود.

در مسیر تحقق بالا رفتن سهم بازار این شرکت، می‌توان به روند رو به رشد بیمه‌نامه‌های صادر شده در این شرکت اشاره کرد. بیمه تجارت نو در 6 ماهه اول سال 1403 موفق شد، 38.327.473 میلیون ریال حق بیمه صادره داشته باشد. این عدد در مدت مشابه سال گذشته، 14.300.564 بوده است.

سود خالص ناشی از حق بیمه صادره در دوره مدیریتی جدید بیمه تجارت نو از منفی 42 درصد به مثبت 2 درصد تغییر یافته که رشد 44 درصدی را نشان می‌دهد.

بیمه تجارت نو همچنین در دوره مدیریتی جدید موفق شدکاهش 7 درصدی مطالبات منقضی شده را تجربه کند. به طوریکه در سال 1403 بیش از 96 درصد مطالبات منقضی شده، وصول شد که این نشان از بالا رفتن توان مالی این شرکت دارد. به عبارتی بیش از 80درصد مطالبات وصولی از نوع نقدی بوده که این امر افزایش نقدینگی و توانگری مالی شرکت را به دنبال دارد.

این گزارش می‌افزاید، رشد بازده دارایی های این شرکت از منفی 5.6 به 1.5 درصد رسیده که حاکی از افزایش بازده دارایی های بیمه تجارت نو است.

در پایان گفتنی است شرکت بیمه تجارت نو در دوره مدیریتی جدید خود و در بازه زمانی 1402 تا 1403 با داشتن برنامه های منسجم و نیل به اهداف خود، علاوه بر رشد چشمگیر، در مسیر تحقق سهم بازار 4 درصدی خود برای سال 1407 است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.