افزایش ۳۰ درصدی کشف کالای قاچاق

افزایش ۳۰ درصدی کشف کالای قاچاق

شنبه, ژولیه 8, 2017 - 14:30 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به رشد ۴۰درصدی تقاضا برای استفاده از پوشاک داخلی در کشور، گفت: در دولت یازدهم کشفیات نسبت به کل قاچاق از یک به ۳۰ درصد افزایش داشت.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از مهر، سید علیرضا گلستانی پیش از ظهر شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان سمنان به میزبانی سالن یادگار امام(ره) استانداری با بیان اینکه رویکرد دولت در سال اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید کنندگان ایرانی و مبارزه با قاچاق کالا است، ابراز داشت: کشفیات قاچاق در سال ۹۲ به میزان یک درصد بود که با نظارت های مستمر این مقدار طی سال گذشته به ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد.
وی افزود: با کاهش یک میلیارد دلاری قاچاق پوشاک و کالاهای نساجی، تولیدکنندگان داخلی نیز مجدد احیا شدند به طوریکه به گفته رئیس اتحادیه پوشاک کشور تقاضا برای مصرف اجناس داخلی افزایش یافته است و این مهم نشان می دهد با مبارزه جدی در حوزه قاچاق می توانیم در تحقق شعار سال نقش مهمی ایفا کنیم.
معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بابیان اینکه قاچاق کالا در سال گذشته به میزان ۲۵ میلیارد دلار افزایش یافت، ابراز داشت: میزان قاچاق کالا و ارز طی سال ۸۴ به میزان شش میلیارد دلار بود که به ۱۹.۲ در سال ۸۷ رسید که باید گفت انهدام کالاهای کشف شده قاچاق در سال گذشته به ارزش ۶۷.۳ میلیارد تومان نسبت به سال ۹۴ به ارزش ۱۵ میلیارد تومان، ۳۵۹ درصد افزایش داشت.
گلستانی زاده در ادامه تصریح کرد: از جمله دستاوردهای دولت تدبیر و امید کاهش ۵۰ درصدی حجم قاچاق محسوب می شود که در سال گذشته به ۱۲.۶ میلیارد تومان رسید و این درحالی است که طی سال ۹۲، ۲۵ میلیارد دلار قاچاق را در کل کشور شاهد بودیم.
وی افزود: درآمد گمرک به نسبت سال گذشته ۱۵۰ درصد رشد داشت که نشان می دهد با وجود کاهش ۴۰ درصدی واردات و کاهش تعرفه در دولت یازدهم توانستیم درآمدهای گمرکی را افزون تر کنیم و از سوی دیگر حجم واردات کشور در سال ۹۲ حدود ۴۹.۷ میلیارد دلار بود که در سال گذشته حدود ۴۳.۷ میلیارد دلار رسید.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.