تأثیر ثبت رسمی در رشد اقتصادی مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تأكيد كرد:

تأثیر ثبت رسمی در رشد اقتصادی مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته

شنبه, ژولیه 15, 2017 - 16:24 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

توسعه ثبت رسمی و صدور اسناد مالکیت موجب توسعه اقتصادی حوزه های روستایی و کمتر توسعه یافته در کشور می گردد.

به گزارش ديوان اقتصاد، پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در مراسم افتتاح اداره ثبت اسناد و املاک ناحیه 2 کرمان با اعلام این مطلب گفت: کارنامه امروز سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نشان دهنده تحولات بزرگی است که در این مجموعه رخ داده و کماکان با شتاب به جلو می رود و متوقف نشده است.
وی با اشاره به تأثیر فعالیت های این سازمان بر روند توسعه اقتصادی کشور افزود: آقای تویسرکانی گام های دشواری را برای تحول در این سازمان برداشته و تغییر فرآیندها و ساختار در چنین سازمانی قدیمی و پیچیده قابل تحسین است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اهمیت تثبیت مالکیت های معنوی در کنار مالکیت های مادی در این سازمان با بهره گیری از فنآوری های روز و سرعت و دقت بیشتر و تأثیر آن در شکوفایی اقتصاد دانش بنیان افزود: اقتصاد در دنیای امروز از رفتن به سمت مزیت های نسبی فاصله گرفته و به سمت خلق مزیت رفته و در این راه حمایت از مالکیت های معنوی بسیار مهم می باشد.
وی افزود: هر سند کاداستری که امروز در این سازمان صادر می شود علاوه بر آثار فراوانی که در حوزه نظم حقوقی و قضایی دارد، از بعد اقتصادی نیز بسیار مهم است و لذا باید روند حرکت پر شتاب این سازمان حمایت کرد چرا که هرچه تلاش تخصصی دراین حوزه بیشتر صورت بگیرد، حرکت کشور به سمت توسعه بیشتر می شود.
پور ابراهیمی حرکت به سمت ارائه خدمات غیرحضوری و الکترونیکی در کشور با پیشگامی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را باعث کاهش هزینه ها، سرعت عمل در ارائه خدمت، افزایش دقت و کاهش نارضایتی مردم اعلام کرد و گفت: تحولات در این سازمان نسبت به خیلی از سازمان های کشور متفاوت است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین با اشاره به طرح اخیر برخی از نمایندگان با موضوع انتزاع سازمان ثبت از قوه قضائیه و الحاق به وزارت کشور، به سابقه طرح این موضوع در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: قطعأ با توجه به رویکرد ها و دستاوردهای بزرگ این سازمان در سال های اخیر، این طرح می تواند با تعامل بیشتر دستگاه قضایی و سازمان ثبت با مجلس منتفی گردد تا از هدر رفت اقدامات و فعالیت های صورت گرفته جلوگیری گردد..
!!!!!!!




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.