برگزاری اولین گردهمایی سراسری نمایندگان شرکت بیمه “ما"

برگزاری اولین گردهمایی سراسری نمایندگان شرکت بیمه “ما"

یک‌شنبه, اوت 20, 2017 - 13:29 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

اولین گردهمایی سراسری نمایندگان شرکت بیمه “ما" در سالن مرکز همایش های بین المللی هتل ارم تهران برگزار شد .

به گزارش دیوان اقتصاد ، اولین گردهمایی سراسری نمایندگان شبکه فروش شرکت بیمه “ما" با حضور مدیرعامل، معاونین ، مشاورین، مدیران و اعضای هیات مدیره و همچنین نمایندگان سراسر کشور برگزار شد.
بر اساس این گزارش ، در ابتدای این مراسم امیرحسین قربانی معاون فنی با اشاره به اینکه دامنه فعالیت درصنعت بیمه بسیار گسترده وتمام اقشار و جغرافیای کشور را شامل می شود، گفت : با توجه به جذابیت وگستردگی خدمات بیمه ای ، فروشنده بیمه باید شناخت کافی از محصول وساختار بیمه داشته باشد .
وی در خصوص رویکرد اصلی شرکت اظهارداشت : رویکرد اصلی بیمه "ما" از سال 94 تاکنون در راستای تحقق مشتری مداری است . درگذشته تعداد شعب محدود بود ، اما درحال حاضر 41 شعبه در سراسر کشور درحال فعالیت هستند.
قربانی ادامه داد : با توجه به کسب موفقیت های بسیار در رشد تولید پرتفوی، مدیریت ریسک و ترکیب مناسب پرتفوی، آینده روشنی در انتظار شرکت است. وی درخصوص شبکه فروش خاطر نشان کرد : شبکه های فروش ، مالکین اصلی شرکت ها هستند، به دلیل کوتاه بودن عمر مدیریت در کشور ، در صورت جابه جایی مدیران ، نمایندگان شرکت های بیمه تغییر نمی کنند و به طور کلی ادامه حضور آنها بیشتر است و نمایندگان شرکت بیمه "ما"درمیان سایر نمایندگان جزو بهترین ها هستند .
قربانی با اشاره به اینکه شرکت های بیمه متعلق به نمایندگان هستند ، در خصوص وظایف نمایندگان فروش افزود : با توجه به مدیریت ریسک درصنعت بیمه وشناسایی آن توسط نماینده شرکت ، در شبکه فروش باید اولویت اصلی رضایت مندی ذی نفعان باشد.
همچنین درادامه این مراسم حجت بهاری فر عضو هیات مدیره گفت : هدف از برگزاری این گردهمایی ایجاد یک هم افزایی مناسب در جهت پیشرفت اهداف شرکت است .
وی درخصوص وجه تمایز شرکت بیمه "ما" با سایر شرکت های بیمه افزود : ایجاد آرامش برای بیمه گذاران هدف اصلی شرکت بیمه "ما" است .کار بیمه گری به اعداد وارقام وابسته است و موضوع انتقال ریسک از مشتری سازوکارهایی دارد وبیمه گران باید از دانش کافی در همه زمینه ها از جمله جامعه شناسی واقتصاد برخوردارباشند.
بهاری فر ادامه داد :متاسفانه آمار نشان دهنده فاصله زیاد صنعت بیمه با استانداردهای روز دنیا است و باتوجه به شکل گیری خصوصی سازی درصنعت بیمه از دهه 80 و تاثیرمثبت آن دراین صنعت، برای پیشرفت آن نیازمند اقدامات بسیاری هستیم .
عضو هیات مدیره شرکت بیمه "ما" درخصوص تحولات صنعت بیمه بیان داشت : باید با حفظ منافع سهامداران ، تامین منافع کارکنان وشبکه فروش با کاهش هزینه ها، قیمت تمام شده بیمه نامه ها را کاهش دهیم . یکی از راهکارهای تحول در صنعت بیمه از طریق شبکه فروش است
بهاری فر در خصوص وضعیت صنعت بیمه تصریح کرد :با توجه به تخصصی تر بودن بیمه نسبت به صنعت بانکداری و به دلیل عدم شناخت کافی از بیمه ،عدم تجهیز به علم روز بیمه و ریسک های روزانه موجود شاهد مشکلات بسیاری هستیم . باید هم افزایی مناسب با در نظر گرفتن منافع یکدیگر در جهت رشد این صنعت داشته باشیم.
وی ادامه داد : باید با ایجاد شورای هماهنگی نمایندگان ، مشکلات صنعت بیمه را شناسایی کرده وبه کار خود سرعت عمل دهیم
بهاری فر درخصوص ضعف تصمیم گیری در صنعت بیمه ، تصریح کرد : باید با استفاده از کارشناسان خبره تقاضا را در بازار بیمه تحریک کنیم که خوشبختانه فضا امیدوار کننده است .
در ادامه علیرضا هادی عضو هیات مدیره ضمن تشکر از برگزاری اینگونه مراسم و تقدیر از حضور همه جانبه نمایندگان از سراسر کشور ، به نقش پررنگ نمایندگان شبکه فروش در فروش موثر تر به مشتریان اشاره کرد.
وی تصریح کرد: پیام این جلسه و جلسات مشابه این است که ما به نماینده احتیاج داریم. همانگونه که مستحضرید شعب بانک ملت به میزهای بیمه ای مجهز شدند و پرتفوی قابل توجهی هم کسب کردند ولی مرور زمان ثابت کرد که این کار، کار درستی نیست چون کار فروش کار بسیار سخت و هنرمندانه ایست و از عهده یک کارمند بانک بر نمی آید.
وی افزود: این نماینده است که با شناخت مشتری می تواند بیمه نامه مناسب و مورد نیاز اورا معرفی نماید و به هیچ وجه بازاریابی الکترونیکی نمی تواند جایگزین نماینده و شبکه فروش شود. چون هدف ما فقط کسب درآمد نیست ما باید به مسئولیت هایمان در قبال مردم متعهد باشیم و ریسک هایشان را کاهش دهیم.
در ادامه مهندس صفدری مدیر عامل شرکت سهامی بیمه " ما" با اشاره به اینکه تبادل نظر ، مطرح کردن مشکلات و ایجاد هم افزایی و اتحاد در مدیریت از جمله اهداف برگزاری این گردهمایی است ، گفت : تشکیل چنین جلساتی موجب می شود تا بسیاری از معضلات و موانع برطرف شود.
وی افزود: شرکت سهامی بیمه " ما "توانست بالاترین "DPS" را در صنعت بیمه محقق کرده و 170 ریال به ازای هر سهم پرداخت کند. همچنین شرکت بیمه " ما" یکی از شرکتهای بیمه ای است که بالاترین منابع مالی را در صنعت بیمه داراست و همچنین دارای سطح یک توانگری مالی است . تمرکز این منابع مالی در حسابهای بانکی شرکت بصورت سپرده گذاری کوتاه مدت وبلند مدت ثبت شده است .
مهندس صفدری با بیان اینکه شرکت ذخایر مالی مناسبی دارد گفت: این شرکت در حال حاضر براساس نظرسنجی بیمه مرکزی ، بعنوان چهارمین برند در صنعت بیمه شناخته شده است .
وی همچنین اظهار داشت : امروز ما توانسیتم 1.4 سهم بازار را تصاحب کنیم و با بزرگترین شرکتهای بیمه گر دنیا مذاکره و به نتایج خوبی دست پیدا کنیم .
به گفته مهندس صفدری ، بیمه "ما" در بورس کشور شفات ترین شرکت معرفی شده است، به گونه ای که امروز در جایگاه 56 شرکت بورس کشور قرار گرفته ایم در حالیکه که در گذشته در رتبه 115 قرار داشتیم .
وی افزود: بیمه نامه مسوولیت مدنی پلنگ ایرانی موجب شد تا در تمام نقاط کشور شرکت سهامی بیمه "ما" بعنوان بنیانگذار " CSR" شناخته شود ، بطوریکه امروز هر کجا صحبت از مسوولیت اجتماعی است نام شرکت بیمه "ما" مطرح می شود.به اعتقاد وی ، دردنیای امروز سازمانهایی اقتصادی موفق هستند که در مسوولیتهای اجتماعی ورود کنند .
مهندس صفدری با اشاره به اینکه با استفاده از " CSR" توانستیم بیمه "ما" را در ایران و خارج از ایران عرضه و بعنوان برند معرفی کنیم گفت : جایزه ملی محیط زیست از سوی معاون اول رییس جمهور به شرکت بیمه "ما" تعلق گرفت چرا که ما موفق به نو آوری شدیم به گونه ای که امروز خیلی از کشورهای اروپایی و آسیایی تمایل دارند تا در شرکت ما سرمایه گذاری کنند .
مدیر عامل شرکت بیمه "ما" همچنین از محقق شدن اجرای آیین نامه 54 و استفاده از مدلهای جدید فروش خبر داد و بیان داشت : نهادینه کردن بازاریابی و فروش از جمله کارهای شرکت ما بود که باید فرهنگ یک سازمان باشد و در جامعه گسترش یابد .چراکه گسترش فرهنگ بیمه ، کار یک سازمان نیست و اراده و عزم ملی می خواهد .
وی نبودن مار کتینگ نوین را یکی از دلایل عمده در کم اثر گذاربودن صنعت بیمه ایران در اقتصاد کشور دانست و تصریح کرد: متاسفانه بازار یابان و فروشندگان مذاکره مدرن را نمی دانند .ما باید اطلاعات مناسب به مشتری بدهیم و با استفاده از علم روز دنیا ، روشهای جدید مذاکره کردن را بدانیم.
مهندس صفدری در ادامه ، ارتقای علم در مدیریت فروش ، داشتن مدیریت ریسک در فروش و داشتن اختیارات در فروش را از جمله مسایل مهم ذکر کرد.
در پایان این گردهمایی از نمایندگان برتر در سه سطح طلایی، نقره ای و برنزی و منتخب شعب بیمه " ما" در سراسرکشور تجلیل شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.