حمایت از مالکیت فکری و تضمین حقوق مالکانه دوگانه موثر در جذب سرمایه گذاری خارجی

حمایت از مالکیت فکری و تضمین حقوق مالکانه دوگانه موثر در جذب سرمایه گذاری خارجی

رئیس فراکسیون شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد مجلس گفت:محدودیت درخصوص میزان سهم مشارکت سرمایه گذاری خارجی می تواند در روند جذب سرمایه گذاری خارجی اختلال ایجاد کند.

به گزارش دیوان اقتصادري،محمود صادقی در گفت و گو با خانه ملت، در خصوص جذب سرمایه گذاری خارجی گفت:در زمینه جذب سرمایه گذاری از سال های گذشته، قوانینی در کشور وجود داشته و می توان عنوان کرد که قانون مناسبی در زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی وجود دارد.

رئیس فراکسیون شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد و انضباط مالی مجلس شورای اسلامی افزود:زیرساخت های حقوقی و قانونی برای جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور وجود دارد اما موضوع مهم اجرای صحیح قانون است. 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:اعمال تحریم های از سوی دشمنان، در کاهش جذب سرمایه گذاری تاثیرگذار بود، بنابراین برقراری ارتباط های بین المللی از لازمه های تسهیل جذب سرمایه گذاری خارجی است.

صادقی با بیان اینکه تقویت زیرساخت ها در جذب سرمایه گذاری تاثیرگذار است،افزود:تقویت حمایت از مالکیت فکری و تضمین حقوق مالکانه سرمایه گذاری خارجی، باید در سیاست های اقتصاد در راستای جذب سرمایه گذاری خارجی لحاظ شود.

وی ادامه داد:محدودیت در خصوص میزان سهم مشارکت سرمایه گذاری خارجی وجود دارد که می تواند خلل در روند جذب سرمایه گذاری خارجی ایجاد کند اما این موضوع مانع مهمی نیز در این راستا محسوب نمی شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد:تقویت مشارکت های بین المللی در زمینه اقتصاد به تقویت امنیت ملی بیشتر کمک می کند چرا که افزایش شرکای خارجی در بخش های اقتصادی باعث می شود منافع مشترک ایجاد شود. 

رئیس فراکسیون شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد و انضباط مالی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:مشکلات حقوقی خاصی در قراردادهای خارجی وجود ندارد و بیشتر مشکلات در قراردادهای اقتصادی ناشی از مسائل سیاسی و تبعات تحریم ها است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.