یک متهم دیگر اختلاس میلیاردی در ایران به آلمان گریخته است

یک متهم دیگر اختلاس میلیاردی در ایران به آلمان گریخته است

سه‌شنبه, ژانویه 23, 2018 - 14:38 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

چندی است ماجرای اختلاس میلیاردی از صندوق ذخیره فرهنگیان در ایران مطرح شده، اما خبر چندانی از متهم یا متهمان این سوء استفاده مالی در رسانه‌ها منتشر نشد، تا این‌که دوشنبه 22 ژانویه جبار کوچکی نژاد رئیس تیم تحقیق و تفحص مجلس ایران از صندوق ذخیره فرهنگیان، ضمن اعلام فرار متهم به آلمان، توضیحاتی در این باره ارائه داد.

به گزارش دیوان اقتصاد، کوچکی نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش «آیا متهم میلیاردی پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان که از کشور خارج شده بود، بازگشته است؟» اظهار کرد: «این فرد هنوز در آلمان است و به ایران بازنگشته است».
وی افزود: «وکیل وی در تلاش است تا مشکل او را حل کند بدین صورت که یا بخشی از بدهی را پرداخت کند یا در موارد مورد نیاز توضیحات لازم را ارائه دهد».
کوچکی‌نژاد تاکید کرد: «بدهکاران کلان بانکی نباید به حدی آزاد باشند که بتوانند به راحتی از کشور خارج شوند و باید شرایط به گونه‌ای باشد که پس از مشخص شدن این که آنها جرمی مرتکب نشده‌اند امکان خروج‌شان از کشور وجود داشته باشد».
وی با اشاره به این که بعید است این فرد به کشور بازگردد افزود: «میزان بدهی او حدود 400 تا 500 میلیارد تومان تخمین زده شده است».
مساله فرار متهمان به سوء استفاده مالی از ایران سابقه دارد. اخیرا مشخص شده یک متهم اختلاس میلیاردی از شرکت نفت ایران به کانادا گریخته است. پیش از آن محمود رضا خاوری مدیر سابق بانک ملی ایران و از متهمان پرونده بزرگترین فساد مالی در تاریخ شبکه بانکی ایران هم به کانادا گریخته بود.
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.