نخستین همایش سراسری مدیران و کارشناسان روابط عمومی و تبلیغات موسسه اعتباری کوثر برگزار شد.
موفقیت روابط عمومی در گرو تحقیق و پژوهش است
موفقیت روابط عمومی در گرو تحقیق و پژوهش است
به دیوان اقتصاد ؛ این همایش با حضور دکتر عیسی رضایی مدیرعامل، جواد فهیمی پور قائم مقام مدیرعامل، اعضاء هیئت عامل، مدیران و کارشناسان روابط عمومی موسسه اعتباری کوثر انجام شد.
آزاده محمدی مدیر روابط عمومی و تبلیغات موسسه اعتباری کوثر ضمن خیرمقدم و تسلیت ایام عزاداری دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه(س) گفت: موضوعات مطرح شده در حوزه روابط عمومی و تبلیغات با تاکید بر مفاهیم علوم انسانی به دنبال ارتباط با انسان ها و روابط آن ها است.
محمدی با بیان نقش روابط عمومی موسسه اعتباری کوثر در افزایش شناخت مردم از سازمان افزود: مجموعه روابط عمومی کوثر با شناسایی نقاط ضعف، قوت، تهدیدها، فرصت ها طی هفت سال فعالیت در نظام بانکی به دنبال ایجاد تفاهم، پیدایش حس علاقه مندی، بدست آوردن پشتیبانی و همدلی کارکنان،سهامداران، مشتریان و در مجموع ذینفعان سازمان است.
وی افزود: روابط عمومی موسسه اعتباری کوثر با پشتوانه نیروی انسانی جوان و متخص، خود را ملزم به استفاده از انواع روش های علمی در حوزه اطلاع رسانی، اقناع و آگاهی رسانی به منظور شکل دهی صحیح افکار عمومی و مدیریت هوشمند هزینه ها، ارتقاء جایگاه روابط عمومی توسعه مهارت های ارتباطی کارکنان، نخبه یابی و توسعه ارتباطات درون سازمانی می داند .
جواد فهیمی پور قائم مقام مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر گفت: موفقیت هایی که در موسسه اعتباری کوثر به دست آمده است مرهون تلاش های همه جانبه کارکنان پرتلاش و متخصص است که روابط عمومی و تبلیغات نیز در این موفقیت ها سهم بسزایی دارد .
فهیمی پور با اشاره به نقش روابط عمومی و تبلیغات در ایجاد تعادل درون و برون موسسه بیان داشت: یکی از انتظاراتی که از مجموعه روابط عمومی و تبلیغات داریم این است که تعادل،همگرایی و ارتباط میان مشتریان، ذینفعان در بیرون از سازمان با مجموعه مدیریتی درون سازمان است و در صورتیکه روابط عمومی بتواند این مهم را با دقت و هنرمندی اجرا نماید، قطعاً در اعتماد سازی و جذب مشتریان مثمر ثمر خواهد بود.
عضو هیئت مدیره موسسه اعتباری کوثر تاکید کرد: کارشناسان و متخصصی روابط عمومی در موسسه اعتباری کوثر باید با سایر فعالیت های موسسه و به خصوص شعبه آشنایی کافی داشته باشند، چرا که در اطلاع رسانی ها و انعکاس اخبار موسسه شناخت فعالیت هایی که در شعبه انجام می شود می تواند بسیار مفید باشد و در زمان مناسب با تسلط و آگاهی کامل پاسخ به هنگام به مشتریان خواهد شد.
نائب رئیس هیئت مدیره موسسه اعتباری کوثر افزود: در دنیای کنونی بدون تحقیقات و فعالیت های پژوهشی نمی توان موفق شد و انتظار ما از مجموعه روابط عمومی به روز بودن و استفاده از به روز ترین تحقیقات و پژوهش ها در فعالیت ها است .
بر اساس این گزارش؛ در اولین همایش سراسری مدیران و کارشناسان روابط عمومی و تبلیغات موسسه اعتباری کوثر دکتر داود زارعیان استاد و پژوهشگر علوم ارتباطات با تشریح اهمیت اطلاع رسانی در فضای مجازی گفت: در عصری زندگی می نمائیم که تعدد و تنوع رسانه ها بسیار گسترده شده است.
استاد علوم ارتباطات دانشگاه علامهطباطبایی افزود: قرن بیستم، قرن ارتباطات و قرن بیستویکم عصر اطلاعات است و ما در پایان قرن ارتباطات و درون عصر اطلاعات قرار گرفتهایم. از اینرو شناخت شبکههای اطلاعاتی، ایجاد بانکهای اطلاعاتی و جمعآوری اطلاعات امری ضروری است.
دکتر زارعیان با اشاره به وظایف و نقاط تمرکز روابط عمومی ها گفت: تفاوت با دیگر رقباء و جذب مردم با محصولات متنوع و نوین از نقاطی هستند که مطلوب است روابط عمومی هابر روی آن ها تمرکزداشته باشند.
وی افزود: تولید محتوای فاخر یکی از نکاتی است که روابط عمومی ها باید به آن توجه داشته باشند. سرعت فوق العاده تولید ، پردازش و توزیع اطلاعات به واسطه فناوری های نوین ارتباطی باعث شده زمینه تصحیح و تکمیل اطلاعات با رشد قابل توجهی همراه باشد به گونه ای که طول عمر اطلاعات در عصر حاضر بسیار کم شده است.
در ادامه حسین کرمی معاون اعتبارات و بازاریابی موسسه اعتباری کوثر اظهار داشت: محصولی که طراحی و ارائه می شود اگر به خوبی به مشتریان عرضه نشود، به شکست می انجامد و در این موضوع نقش روابط عمومی بسیار محسوس و اثر گذار است.
معاون اعتبارات و بازاریابی موسسه اعتباری کوثر با بیان اینکه روابط عمومی و تبلیغات حلقه واسط مشتریان و معاونت اعتبارات و بازاریابی است گفت: در واقع بازارسازی می تواند یکی از رویکردهای روابط عمومی نیز قلمداد شود. چرا که محورهای اصلی بازارسازی با رویکردهای روابط عمومی همخوان است. بازارسازی از مشتری گرایی، رقیب گرایی، هوشمندی بازار و هماهنگی بین وظیفه ای سخن می گوید و بسیاری از این موارد در حوزه روابط عمومی نیز تعریف شده اند.
کرمی با بیان ویژگی های طرح کوثر کارت هواداری افزود: رویکرد موسسه اعتباری کوثر در پروژه کوثر کارت هواداری، رسالت اجتماعی در حمایت از ورزش، توانمند سازی مالی باشگاه ها است که در حال حاضر 191.787 حساب هواداری در کوثر افتتاح شده است .
حجت الاسلام عموشاهی مدیر فرهنگی و نظارت شرعی موسسه اعتباری کوثر نیز تصریح کرد: ارتباطات و اهمیت تکریم و احترام نسبت به مردم در کلام معصومین بسیار دیده می شود.
وی افزود: اگر تبلیغات با واقعیت و صداقت همراه شود اثرگذاری مطلوبی به جای خواهد گذاشت.
بر اساس این گزارش؛ محمدعلی کریمی مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی با اشاره به اهمیت ارتباطات و نقش روابط عمومی ها عنوان داشت: بدون برنامه ریزی و داشتن پیوست ارتباطی، فرآیند آگاهی بخشی به مخاطبین به سرانجام نخواهد رسید.
مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی گفت: البته آنچه زمینه ساز یک برنامه ارتباطی موثر است داشتن مطالعه علمی و نظرسنجی از نیازها و مشکلات مخاطبان به عنوان حلقه مفقوده برای راهبری فعالیت های روابط عمومی است چراکه معتقدیم نظر، دیدگاه و نوع نگرش مردم میتواند همواره راهگشای مدیران در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها باشد.
کریمی با اشاره به شرایط ویژه و اهمیت انتقال مباحث اقتصادی به مخاطبان نظام بانکی افزود: در شرایط حاضر نظام بانکی، با مدیران و کارشناسان روابط عمومی و تبلیغات با تسلط و به روز رسانی بر دانش مالی خود می توانند با ارتقاء آگاهی، نسبت به تولید محتوای اثربخش برای مخاطبین و عموم مردم اقدام نمایند.
ارائه گزارش عملکرد 9 ماهه استان های تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی و لرستان، رونمایی از سایت هواداری با حضور مهدی تاج و مدیران عامل باشگاه های پرسپولیس و تراکتور سازی، پاسخگویی به سئوالات کارشناسان و تقدیر از برگزیدگان در بخش های روابط عمومی، تبلیغات و انتشارات، برپایی موکب و نمایشگاه از دیگر برنامه های اولین همایش سراسری مدیران و کارشناسان روابط عمومی و تبلیغات موسسه اعتباری کوثر بود.
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.
کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد