تنها یک یا دو مدیر بانکی مشمول‌قانون منبع بکارگیری بازنشستگان‌

تنها یک یا دو مدیر بانکی مشمول‌قانون منبع بکارگیری بازنشستگان‌

جمعه, اکتبر 12, 2018 - 10:25 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

معاون رییس جمهور با تاکید بر اینکه تعداد بازنشستگان بکار گرفته شده در نظام بانکی بسیار اندک است، گفت: تنها یک تا دو مدیر بانکی مشمول قانون منع بکارگیری می شوند.

به گزارش دیوان اقتصاد،جمشید انصاری در گفتگو با ایبِنا، درباره اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در نظام بانکی کشور، اظهارداشت: مخاطب این قانون بانک های دولتی است و بانک های غیر دولتی مشمول این قانون نمی شوند.

 رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه، تنها یک یا دو بازنشسته در بانک های دولتی کشور به کار گرفته شده است، تصریح کرد: قانون منع بکارگیری در سال ۹۵ در نظام بانکی کشور اجرایی شده بود و بر همین  اساس بانک ها مجوز بکارگیری بازنشستگان را نداشتند.

وی خاطر نشان کرد: تعداد بازنشستگانی که در سیستم بانکی بکار گرفته شده ، چشمگیر نیست و تنها یک تا دو بانک مدیر بانک مشمول این قانون می شوند که احتمالا تاکنون یا تغییر کرده اند یا در غیر اینصورت تغییر خواهند کرد.

۲۱۰ نفرباید جایگزین مقامات و مسولان تا ۲۶ آبان ماه شوند

معاون رییس جمهور اجرای قانون منبع بکارگیری بازنشستگان، اظهارداشت: این قانون در سال ۱۳۹۵ تصویب شده که بر اساس آن بکارگیری بازنشستگان به جز موارد خاص دردولت ممنوع است . اخیرا اصلاحیه تبصره یک این قانون بازنگری شده است. در گذشته می  توانستیم تمام مقامات موضوع ماده ۷۱ را از بین بازنشستگان بکارگیری کنیم بر اساس این اصلاحیه مقامات بند د و ه ، تعدادی از ایثارگران و همچنین اجازه مطلق کارکنان نیروی های مسلح و وزارت اطلاعات محدود تر شده است بر همین اساس در بین مقامات و مسولین ۲۱۰نفر مشمول اصلاحیه می شوند که باید تا ۲۶ آبان ماه دستگاه های دولتی باید نسبت به جایگزینی آنها اقدام کنند.

انصاری خاطر نشان کرد: البته این افراد بازنشسته هستند و بازنشسته نمی شوند بنابر این نسبت به تعیین تکلیف آنها و جایگزین آنها اقدام می شود از آنجایی که قانون اصلاح نشده مابقی محدودیت هایی که وجود داشت کماکان وجود دارد . بر اساس قانون بکارگیری افراد بازنشسته و بازخرید ممنوع است و برهمین اساس امکان بکار گیری افراد بازخرید وجود ندارد.

یادآور می شود،رئیس جمهوری روز  ۲۷ شهریور ماه ۹۷ ه قانون اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان» را برای اجرا ابلاغ کرد.

 در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری، «قانون اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان» را جهت اجرا به سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد.

همچنین  علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی روز شنبه (۲۴ شهریور ۹۷) در نامه‌ای به حسن روحانی رییس جمهوری، اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان را برای اجرا ابلاغ کرد.

متن قانون اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان به شرح زیر است:

ماده واحده - تبصره (۱) ماده واحده قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان مصوب ۱۳۹۵/۲/۲۰ به شرح ذیل اصلاح می شود:

تبصره ۱- بکارگیری بازنشستگان، در سمت های مذکور در بندهای (الف)، (ب) و(ج) ماده (۷۱) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶/۷/۸ و همچنین بکارگیری بازنشستگان در نیروهای مسلح با مجوز فرمانده معظم کل قوا مجاز است.

بکارگیری بازنشستگان وزارت اطلاعات تا سقف یک درصد (۱٪) از مجموع نیروهای شاغل رسمی این وزارتخانه در هر رده مدیریتی صرفا در وزارتخانه مذکور مجاز است.

جانبازان بالای ۵۰ درصد (۵۰٪)، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنی هستند.

این قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ ششم شهریور ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ ۲۱ شهریور به تایید شورای نگهبان رسید.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.