نقش پدافند غیرعامل در حفاظت از صنعت بیمه

مدیر دفتر حراست بیمه دانا تشریح کرد:

نقش پدافند غیرعامل در حفاظت از صنعت بیمه

یک‌شنبه, نوامبر 4, 2018 - 15:47 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مدیر دفتر حراست بیمه دانا، یکی از وظایف مهم پدافند غیرعامل در شرکت‌های بیمه را، حفظ و صیانت از سایت‌ها و امکانات الکترونیکی دانست.

به گزارش دیوان اقتصاد، سیداصغر دفین دبیر کمیته پدافند غیرعامل این شرکت در گفتگویی اعلام کرد: پدافند غیرعامل، مجموعه اقداماتی است که قبل از بروز خطر انجام مي‌گيرد و در هنگام اتفاق هرگونه تهديد طبيعي و غيرطبيعي موجب کاهش‌‌آسیب‌پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌‌ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان‌های حیاتی یک کشور می‌شود.
وی افزود: یکی از راه‌های مقابله با تهدیدها این است که وضعیت داخلی به گونه‌ای ساماندهی شود که دشمن از پیروزی خود مطمئن نباشد و زمینه را برای ماجراجویی فراهم نبیند. ندانستن اینکه دشمن چه در سر دارد و چه می‌خواهد بکند، غفلتی است که ممکن است ما را از امکان برخورد و دفاع محروم کند.
مدیر حراست بیمه دانا، از جمله وظایف مهم و کلیدی این حوزه در صنعت بیمه را حفظ و صیانت از سایت‌ها و امکانات الکترونیکی صنعت بیمه و اقتصاد کشور دانست و به این نکته مهم اشاره کرد که یقیناً دشمنان کشور و انقلاب، ضربه زدن به بخش‌های اقتصادی و مهم از طرق مختلف، مخصوصاً فضای مجازی را در دستور کار خود قرار داده و برای جلوگیری از این موضوع ضرورت دارد بخش حفاظت از فناوری اطلاعات شرکت نقش پررنگی را ایفا نماید.
دبیر کمیته پدافند غیرعامل بیمه دانا، بررسي و پيشنهاد سطح‌بندي و اولويت‌بندي مراكز دستگاه مربوط، پيگيري تهيه و اجراي طرح پدافند غيرعامل مراكز موجود بر اساس مصوبات كميته دائمي و نظام فني و اجرايي كشور، نظارت بر اعمال ضوابط و مقررات پدافند غيرعامل در طرح‌هاي دستگاه مربوط و انجام پژوهش‌ها و آموزش‌هاي تخصصي و عمومي در زمينه پدافند غيرعامل مرتبط با موضوعات تخصصي دستگاه مربوط را از وظایف و اختیارات کمیته‌های پدافند غیرعامل دستگاه‌های اجرایی برشمرد.
وی، تقليل آسيب‌پذيري و كاهش خسارات و صدمات تأسيسات، تجهيزات و نيروي انساني بخش‌های مختلف شرکت در کل کشور در برابر خطرات طبيعي و حملات دشمن، حفظ سرمايه‌هاي پایدار شرکت در برابر آسیب‌ها، حفظ توان خودي جهت ادامه فعاليت‌ها و تداوم عمليات توليد و خدمات‌رساني در برابر خطرات، صرفه‌جويي در هزينه‌هاي نيروي انساني، افزايش آستانه مقاومت همکاران در برابر تهديدات و ادامه فعالیت شرکت در هر شرایطی و بالا بردن توان دفاعي بخش IT را از اهداف پدافند غیرعامل بیمه دانا توصیف کرد و در پایان اظهار داشت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران مخصوصاً امریکای جنایتکار در صدد فشار اقتصادی به مردم جامعه هستند و در همین راستا از همکاران محترم شرکت بیمه دانا تقاضا دارم که در خصوص پدافند غیرعامل در حوزه اقتصادی این دفتر را همراهی کرده و نقطه نظرات خود را در جهت بهبود روش‌های دفاع غیرعامل به کمیته پدافند غیرعامل شرکت ارسال کنند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.