طراحی مدل ابتکاری برای ارزیابی عملکرد شعب توسط بیمه “ما”

طراحی مدل ابتکاری برای ارزیابی عملکرد شعب توسط بیمه “ما”

سه‌شنبه, نوامبر 27, 2018 - 22:46 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

شرکت بیمه “ما” ، در راستای اصلاح و بهبود مستمر فرآیندهای کسب و کار خود، با الگوبرداری از شیوه‌های جدید ارزیابی عملکرد، مدلی کاربردی برای ارزیابی عملکرد شعب طراحی و عملیاتی کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد ، جعفریان معاون برنامه ریزی و فناوری با اعلام این خبر گفت: بر اساس تحلیل های انجام شده در خصوص ابعاد مختلف عملکرد واحدهای اجرایی در پایان سال ۱۳۹۶، لزوم ارائه راهکار برای حمایت از اهداف و استراتژی‌های کلان شرکت و اجرای برنامه‌های ابلاغی شناسایی و طراحی ابزاری برای حمایت از اجرای استراتژی‌ها و برنامه‌های عملیاتی شرکت (با اولویت شبکه فروش) در دستور کار قرار گرفت .
جعفریان تصریح کرد: در این راستا و در حوزه تحقیق و توسعه، پس از چند ماه مطالعه و بررسی الگوهای مورد استفاده در کشورهای پیشرو و بررسی همه جوانب موضوع، با به کار بردن ابتکار و خلاقیت نسبت به طراحی مدل بومی برای ارزیابی عملکرد شعب اقدام کردیم.
وی در خصوص ویژگی‌های این مدل به سنجش همزمان دو شاخص کارآیی و اثربخشی شعب اشاره کرد و گفت: بر مبنای این مدل، بهره وری تمامی شعب شرکت بیمه “ما” مورد سنجش قرار می‌گیرد که از ویژگی های برجسته این مدل به انعطاف پذیری بر اساس سیاست‌ها و استراتژی‌های شرکت، منصفانه بودن نتایج ارزیابی بر اساس امکانات و ظرفیت‌های هر شعبه و توانایی مدل ارائه شده در پیشنهاد موارد قابل اصلاح برای افزایش سطح کارآیی شعب اشاره کرد.
بر اساس این گزارش، در این مدل عملکرد شعب از لحاظ معیارها و شاخص های مختلف ذیل مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
پرداخت و بازیافت خسارت،
عملکرد مالی،
عملکرد در تولید پرتفوی،
عملکرد در خصوص شناسایی و کنترل انواع ریسک‌ها،
عملکرد در خصوص گسترش شبکه فروش و
میزان مشارکت کارکنان شعبه در راستای تحقق اهداف
همچنین بر اساس مدل مذکور، ارزیابی عملکرد شعب در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۷ انجام شده و بدین ترتیب نقاط قوت و ضعف شعب احصا شده که در گام بعد، پس از اتخاذ و ابلاغ راهکارهای اجرایی، نسبت به پایش اقدامات انجام گرفته توسط شعب و همچنین ارزیابی اثربخشی آنها اقدام خواهد شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.