ارائه نتایج از عملکرد مدیران با تغییر حسابداری

ارائه نتایج از عملکرد مدیران با تغییر حسابداری

خزانه دار کل کشور گفت: باید نوع حسابداری را تغییر دهیم تا نتایج عملکرد مدیران و دستگاه ها مشخص شود.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبِنا، سید رحمت اله اکرمی در مراسم روز حسابدار با بیان اینکه گزارشگری مالی باعث تصمیم گیری بهتر مدیران می شود، تاکید کرد: اگر اطلاعات و گزارش درست در دست نباشد، تصمیمات نادرست گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه حسابداری نقش ویژه ای در بودجه عمومی دولت دارد، گفت: خروجی حسابداری گزارشگری مالی است.

معاون نظارت مالی و خزانه دار کل کشور اظهارداشت: گزارشگری مالی در بهبود تصمیم گیری ها و شفافیت عملکرد تاثیر مستقیم دارد.

اکرمی ادامه داد: گزارشگری مالی باعث تصمیمات بهتر مدیران می شود و این امور نیازمند اطلاعات است.

وی تاکید کرد: اهمیت حسابداری و گزارشگری مالی واضح است و مدیران کشور نیازمند اطلاعات درست هستند. گزارشگری مالی در تهیه صورتحساب مالی از سوی خزانه داری در هر سال برای ارایه به سازمان حسابرسی صورت می گیرد.

خزانه دار کل کشور تصریح کرد: این نوع گزارشگری مالی و صورت های مالی که امروز ما ارائه می کنیم، نشان دهنده نحوه عملکرد دستگاه ها و وزارتخانه ها نیست. ما باید نوع حسابداری را تغییر دهیم تا نتایج عملکرد مدیران و دستگاه ها مشخص شود.

اکرمی گفت: انتشار عمومی اطلاعات قابل اتکا و به موقع را در راستای شفافیت عملکرد دستگاه ها باید مورد توجه قرار گیرد. در عین حال، اطلاعات قابل اتکا می تواند مبنای تصمیم گیری مدیران باشد.

خزانه دار کل کشور با طرح این سوال که آیا امروز شیوه هزینه کرد دستگاه ها شفاف است؟، اظهارداشت: این موارد نیازمند عملکرد ذیحسابان است. گزارش های مالی به مدیران باید در تصمیم گیری ها کمک کند.

وی تصریح کرد: فساد در نظام اداری کشور زمانی اتفاق می افتد که مدیران در اتاق شیشه ای قرار داشته نباشند و ابزار آن نیز گزارشگری مالی است.

 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.