پروانه بیش از 500 دفتر پیشخوان خدمات دولت لغو شد

پروانه بیش از 500 دفتر پیشخوان خدمات دولت لغو شد

دوشنبه, دسامبر 3, 2018 - 12:02 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: از زمان محول شدن وظیفه ساماندهی دفاتر پیشخوان خدمات دولت به سازمان تنظیم مقررات، تاکنون پروانه بیش از 500 دفترپیشخوان خدمات دولت لغو شده است.

به گزارش دیوان اقتصاد از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «حسین فلاح جوشقانی» دلیل لغو پروانه این دفاتر را فعالیت نکردن آنان ذکر کرد و افزود: کار ساماندهی دفاترپیشخوان خدمات دولت براساس اساسنامه شرکت ملی پست از سال 1395 به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی محول شد.

به گفته وی، صدور پروانه این دفاتر از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام می شود و با تجهیز سیستم ها، نظارت نیز به صورت برخط صورت می گیرد.

فلاح افزود: حدود 13 هزار دفتر پیشخوان و دفتر خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) در کشور فعالیت می کند که به دلیل تغییر ماهیت سرویس ها، دفترهای خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز باید به دفاتر پیشخوان تبدیل شوند.

معاون وزیر ارتباطات، راه اندازی دفتر و ارائه سرویس را 2 مشکل اصلی دفاتر پیشخوان برشمرد و تاکید کرد: سازمان های خدمت رسان مانند ثبت احوال، تامین اجتماعی و وزارت تعاون باید سرویس های خود را در این دفاتر ارائه کنند و نباید به صورت موازی دفتری را راه اندازی کنند.

وی یادآورشد: کارگروهی در همین زمینه در استان ها با محوریت مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هر استان و نماینده استانداری و سازمان اداری و استخدامی کشور برای بررسی میزان نیازمندی استان ها به دفاتر پیشخوان تشکیل شده است.

به گزارش ایرنا، اساسنامه جدید شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران سال 1395 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و براساس ماده ۲۶ آن همه اشخاص حقیقی و حقوقی که قبل از تصویب این اساسنامه دارای مجوز و پروانه در زمینه عرضه خدمات پستی بوده اند موظف شدند حداکثر تا یک سال با نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نسبت به انطباق شرایط خود با این اساسنامه اقدام کنند.

 

** تکمیل پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه در کشور

فلاح که ریاست سازمان رگولاتوری را نیز به عهده دارد، درباره آخرین وضعیت پوشش تلفن همراه در کشور نیز گفت: در ابتدای دولت دوازدهم تنها نیمی از شهرهای کشور تحت پوشش تلفن همراه قرار داشتند اما ظرف چند ماه همه شهرهای کشور به پوشش نسل 3 و 4 تلفن همراه مجهز شدند.

وی درباره وضعیت جاده های کشور از نظر پوشش اینترنت تلفن همراه نیز گفت: حدود 75 هزار کیلومتر از جاده های کشور تحت پوشش نسل 2 تلفن همراه هستند؛ ضمن اینکه پوشش نسل 3 و 4 تلفن همراه نیز در بیش از 55 هزار کیلومتر از جاده های کشور برقرار شده است.

معاون وزیر ارتباطات درباره پوشش اینترنت تلفن همراه در روستاهای کشور نیز اظهار داشت: با پایشی که سازمان تنظیم مقررات در سال 1395 انجام داده است، همه اطلاعات مربوط به وضعیت ارتباطی روستاها تهیه شده و در اختیار مجریان طرح خدمات عمومی اجباری (USO ) قرار گرفته است.

خدمات عمومی اجباری (Universal Services Obligation)، الزامی است جهانی که بر عهده دولت ها گذاشته می شود تا امکان استفاده از سرویس های مخابراتی، فناوری اطلاعات و پستی را برای هر یک از آحاد کشور در هر نقطه که صرفه اقتصادی برای شرکت های خصوصی مخابراتی را ندارد، فراهم کند.

 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.