ثبات اقتصادی کشور، پیش نیاز توسعه است

معاون اول رئیس جمهور:

ثبات اقتصادی کشور، پیش نیاز توسعه است

سه‌شنبه, دسامبر 4, 2018 - 10:36 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

معاون اول رئیس جمهور مساله بیکاری را از جمله دغدغه‌های امروز خانوارهای ایرانی دانست و با تاکید بر اینکه سیاستهای لازم باید در این زمینه اتخاذ شود، تصریح کرد:ثبات اقتصادی کشور، پیش نیاز توسعه است و شاخص هایی از جمله تورم، نرخ ارز و سود بانکی باید در سایه آن کنترل شوند؛ بر این اساس در دولت یازدهم تلاش کردیم که ثبات را به اقتصاد برگردانده و با دنیا تعامل داشته باشیم.

 

به گزارش دیوان اقتصاد،معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ایران، بدون اتکاء به درآمدهای نفتی هم اداره می‌شود، گفت: بعید می‌دانم سهم نفت در بودجه ۹۸، بیش از ۲۵ درصد باشد.

 اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در بیست و پنجمین همایش بیمه و توسعه با بیان اینکه مهمترین اولویت ایران در تمامی مقاطع و مقطع فعلی، توسعه پایدار همه جانبه است، گفت: در توسعه پایدار، توسعه اقتصادی کشور بیشتر از سایر جوانب اهمیت دارد و به همین دلیل فشار های خارجی اقتصادی است.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: اقتدار کشور در منطقه پرآشوب خاورمیانه بسیار حیاتی است؛ چراکه اگر اقتدار ایران در منطقه به چالش کشیده شود، منطقه به بحرانی خواهد رسید که دنیا نمی‌تواند به راحتی از کنار آن بگذرد.

جهانگیری گفت: آمریکایی ها و کشورهایی که با ملت ایران سر دشمنی دارند سعی می‌کنند در مقطعی که کشور به سمت توسعه پیدا کردن می‌رود مشکل ایجاد کنند و البته این بار دست به اقدام عجیبی زدند که آن‌ها را در سطح بین المللی بی آبرو کرد؛ اما به فضل الهی ملت ایران تا کنون سربلند بوده و یک نفر در دنیا نیست که بگوید ایران در موردی تخلف کرده است.

وی با بیان اینکه چقدر کشورهای اروپایی وسازمان‌های بین‌المللی قادر به کمک به ما هستند، موضوع دیگری است؛ اما اکنون اولویت کشور در حال حاضر مقابله با تحریم‌ها ظالمانه آمریکا است؛ چراکهیک جانبه گرایی وحشتناک و ترسناک آمریکایی ها در فضای بین‌المللی اتفاق بی سابقه‌ای است.

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: در شرایط تحریم اولین قشری که آسیب می‌بیند بیماران، سالمندان، کودکان و اقشار ضعیف جامعه اند و اگر آمریکا می‌گوید هدف ما دولت ایران است کاملا دروغ است؛ البتهآمریکایی‌ها دست بر نقاط حساسی چون فروش نفت و جابه‌جایی پول گذاشتند.

جهانگیری با اشاره به تلاش دولت برای تدوین و ارسال بودجه ۹۸ به مجلس در موعد مقرر خاطرنشان کرد: اصرار داشتیم که بودجه در موقع مقرر تدوین و به مجلس فرستاده شود که این پیام به داخل و خارج از کشور داده شود که کشور بدون اتکا به درآمد نفتی هم اداره می‌شود که البته بعید می‌دانم سهم اتکا به درآمدهای نفتی در بودجه ۹۸ از ۲۵درصد بیشتر باشد.

وی معتقد است کهایران کشوری نیست که بتوان آن‌را از نظر حمل و نقل محاصره و تحریم کرد.

جهانگیری همچنین اعلام کرد کهاز شرکت‌های بیمه‌ای انتظار دارد هیچ نفت‌کشی برای بردن نفت و هیچ کشتی برای واردات به ایران با نگرانی روبه رو نشود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.