روسای قوا لوایح چهارگانه پولشویی را تایید کردند

روسای قوا لوایح چهارگانه پولشویی را تایید کردند

چهارشنبه, دسامبر 5, 2018 - 10:19 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رییس جمهور اعلام کرد که روسای قوا به اتفاق لوایح چهار گانه مرتبط با پولشویی (FATF- گروه ویژه اقدام مالی) را تایید کرده اند.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبِنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی که شامگاه سه شنبه در جمع دانشجویان در استان سمنان سخنرانی می کرد، درباره تصویب لوایح مرتبط با FATF اظهار داشت: البته فعلا در این مرحله بحث اف. ای. تی. اف نداریم. آ«چه امروز داریم ۴ لایحه در مورد پولشویی و تروریسم مالی است.

وی افزود: روسای قوا به اتفاق لوایح چهارگانه مرتبط با اف. ای. تی. اف را تایید کرده اند؛ راه حل مشکلات شفافیت است نه جنجال. رییس شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: اف. ای. تی. اف خوب باشد یا بد، زیرساخت و لازمه ارتباط مالی با بانک های جهانی است.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که اصلاح مواد اعاده شده از سوی شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) که یکی از لوایح چهارگانه اف. ای. تی. اف است در دستور کار امروز نمایندگان در بهارستان قرار دارد.

رییس جمهور همچنین خاطرنشان کرد که تورم از ۴۰ درصد در سال ۱۳۹۲ به ۸ درصد در سال گذشته رسید. وی خاطرنشان کرد: عده ای موسسات اعتباری را ایجاد و اجازه دادند اموال مردم تاراج شود؛ مجبور شدیم ۳۰ هزار میلیارد تومان از خزانه به مالباختگان پرداخت کنیم.

روحانی تصریح کرد که بعد از برجام، راه برای فروش نفت، ارتباطات تجاری و همکاری های بانکی باز و سرمایه های زیادی در کشور جذب شد. وی با بیان اینکه تمام بانک ها باید برای حل مشکلات اقتصادی دولت را یاری کنند، تاکید کرد: اقتصاد بدون فعالیت سالم بانک ها نمی چرخد.

 

 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.