سئول در مورد نحوه خرید نفت ایران با واشنگتن تشکیل جلسه داد

سئول در مورد نحوه خرید نفت ایران با واشنگتن تشکیل جلسه داد

چهارشنبه, دسامبر 5, 2018 - 13:53 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزارت امور خارجه کره جنوبی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد نمایندگان این کشور و آمریکا روز دوشنبه درباره مسائل فنی مربوط به معافیت سئول از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران، نشستی در سطح کارشناسی در واشنگتن برگزار کردند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا یونهاپ گزارش کرد، در این نشست 'هونگ جین ووک' رییس بخش آفریقا و خاورمیانه وزارت خارجه کره جنوبی از «دیوید پیمن» جانشین دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور مالی و مقابله با تحریم‌ها خواسته است واشنگتن با توجه به شرایط موجود «دستورالعمل شفافی» درباره تحریم‌های ایران ارائه کند.
بر اساس این گزارش، طرفین در این نشست درباره مسائل مالی، بیمه و حمل و نقل بحث و تبادل نظر کردند.
آن طور که بیانیه وزارت امور خارجه کره جنوبی آورده است نماینده آمریکا در این نشست توافق کرده است همکاری‌های نزدیکی را با کره جنوبی در مورد تحریم های ایران از طریق کانال‌های دیپلماتیک انجام دهد.
تیم کره جنوبی در این مذاکرات شامل نمایندگان وزارت مالی، اقتصاد، تجارت و کمیسیون خدمات مالی بود.
کره جنوبی که پیشتر چندین بار از آمریکا خواستار اخذ معافیت شده بود سرانجام به همراه 7 کشور دیگر توانست مشمول معافیت های آمریکا شود.
کره جنوبی اگرچه بخشی از نفت سبک مورد نیاز خود را از کشورهای قطر، نیجریه، نروژ، لیبی، مالزی، فیلیپین، استرالیا و قطر تامین می کند اما آمارها نشان می دهد این کشور نزدیک به 50 درصد از نفت فوق سبک لازم برای شرکت ها و پالایشگاه های خود را از ایران وارد کرده است.
گزارش ها حاکی است سهم واردات این فراورده از کشورهای ذی ربط بسیار ناچیز است و این منابع به هیچ وجه نتوانسته اند جای ایران را برای کره جنوبی پرکنند و برای همین معافیت ها برای این کشور اهمیت زیادی دارد و اکنون بحث روی این است که منابع واردات نفت سبک و نفتا از ایران متنوع تر شود.
کره جنوبی در سال 2017 میلادی، 147 میلیون و 870 هزار بشکه نفت از ایران وارد کرد که در مقایسه با سال 2016 میلادی رشد 32 درصدی را نشان می داد آمار نشان می دهد که در 9 ماه سال جاری میلادی هم این کشور 58 میلیون و 200 هزار بشکه نفت از ایران خریده است هر چند نسبت به 115 میلیون و 560 هزار بشکه نفت مدت مشابه 2017 کمتر است اما با گرفتن معافیت ها شرایط تغییر خواهد کرد و این کشور می تواند نفت بیشتری از ایران وارد کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.