سند آمایش تمامی استان های کشور آماده است

سند آمایش تمامی استان های کشور آماده است

جمعه, ژانویه 11, 2019 - 10:48 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رییس سازمان برنامه و بودجه، گفت: باید یک کار ترکیبی و تلفیقی انجام شود و از مجموعه اسناد آمایشی که برای تمام استان های کشور آماده شده سند توسعه ملی تهیه شود.

 

به گزارش دیوان اقتصاد،محمد باقر نوبخت در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به الزام برنامه ششم توسعه برای تدوین سند ملی آمایش سرزمین، گفت: با توجه به تکلیفی که در قانون برنامه ششم توسعه برای دولت مشخص شده بود، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها تلاش کرده و سند آمایش آن استان را مشخص کردند یعنی در حال حاضر به درستی می دانیم که در هر یک از استان های کشور چه ظرفیتی وجود دارد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، افزود: آمایش یعنی مطالعه این موضوع که کدام بخش سرزمین آماده چه کاری بوده و اگر قرار است صنعت و یا کشاورزی در استانی دایر شود در چه شهری باید احداث شود.

تعریف سند ملی آمایش با تلفیق اسناد استانی

وی با بیان اینکه سند آمایش برای تمام استان های کشور آماده شده و اکنون در سازمان برنامه و بودجه است، ادامه داد: باید یک کار ترکیبی و تلفیقی انجام شود و از مجموعه اسنادی که مربوط به توسعه استان ها است سند توسعه ملی تعریف شود.

نوبخت تاکید کرد: در حال حاضر اقدامی توسط مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان برنامه و بودجه انجام می شود که براین اساس اسناد توسعه و آمایش استان ها را تلفیق می کنند تا آمایش ملی تهیه شود.

عضو کابینه دولت دوازدهم، با بیان اینکه در حال حاضر سند آمایش هر استان موجود است تا بتوان تشخیص داد در هر استانی چه بخشی برای سرمایه گذاری آماده است، تصریح کرد: برنامه ریزی ها بر این مبنا بود که پایان سال جاری سند آمایش ملی آماده شود، اما با توجه به اینکه رییس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان برنامه و بودجه دژپسند بود، وقفه کوتاهی در این خصوص پیش آمد، اما به سرعت در تلاش هستیم که مطالعات را از آمایش استان ها به آمایش ملی تغییر دهیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.