درخواست مجوز ATR از آمریکا برای تحویل هواپیما به ایران

درخواست مجوز ATR از آمریکا برای تحویل هواپیما به ایران

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از درخواست کمپانی ATR به وزارت خزانه داری آمریکا برای صدور مجوز اوفک جهت تحویل هواپیماهای باقیمانده به ایران‌ایر خبر داد و گفت: هما بلیت چارتری ندارد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم، فرزانه شرفبافی در حاشیه برگزاری نمایشگاه حمل ونقل هوایی در خصوص اثرگذاری سیستم مالی جدید اتحادیه اروپا موسوم به اینستکس اظهار کرد: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا برای SPV (اینستکس) طرح SPA داشت، امیدواریم با راه‌اندازی شبکه مالی این طرح ما هم راه بیفتد.

وی در پاسخ به پرسش مبنی بر این‌که این طرح هما چه تاثیری در عملکرد ایران‌ایر خواهد داشت، افزود: در ورود هواپیما و قطعات هواپیما موثر خواهد بود.

وی در پاسخ به پرسش دیگر درباره باقیمانده هواپیماهای ATR، تصریح کرد:  برای ورود باقیمانده ATR ها مجوز اوفک لازم است؛ کمپانی ATR درخواست صدور مجوز تحویل این هواپیماها را به آمریکا داده و منتظریم ببینیم پاسخ می‌دهند یا خیر.

مدیرعامل ایران‌ایر همچنین با بیان این‌که ایران‌ایر از اول در مورد نشست و برخاست فرودگاه‌ها مشکلی نداشته است، گفت: ایران‌ایر به هیچ وجه بلیت چارتری ندارد.

ایران‌ایر محدودیتی برای نشست و برخاست در فرودگاه‌های اروپایی ندارد

مدیرعامل ایران‌ایر گفت: شرکت هواپیمایی ایران از ابتدا هیچ محدودیتی برای نشست و برخاست در فرودگاه‌های اروپا نداشت.

فرزانه شرفبافی ، اظهار داشت: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از ابتدا برای اس‌تی‌وی طرح اس‌تی‌ای داشت وامیدواریم بتوانیم این هدف را محقق کنیم.

وی افزود:‌ شبکه مالی‌ که درست شود، قطعا اس‌تی‌ای ما هم راه می‌افتد.

مدیرعامل ایران‌ایر ادامه داد: این ارتباط با همان کشور اروپایی است و در پروازهای بین‌المللی هما ورود هواپیما و ورود قطعات هواپیما بسیار مؤثر است.

شرفبافی درباره هواپیماهای ای‌تی‌آر اظهار داشت: برای ای‌تی‌آرها مجوز اوفک لازم است، شرکت سازنده مجددا تقاضای اوفک را درخواست داده است و باید دید آنها پاسخ می‌دهند یا خیر.

مدیرعامل ایران‌ایر یادآور شد: ما از ابتدا در نشست و برخاست در فرودگاه‌های اروپایی هیچ مشکلی نداشتیم.

وی درباره فروش بلیت چارتری گفت: ایران‌ایر شبکه فروش دارد، اپلی‌کیشن و سایت فروش هما به روز و فعال است و هما از ابتدا هم چندان روی چارتر کار نکرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.