فروش اموال مازاد بانکها با ارزهای دیجیتال

فروش اموال مازاد بانکها با ارزهای دیجیتال

یک مقام مسئول در نظام بانکی از آغاز فروش اموال مازاد بانکها در زنجیره بلاکچین و با توکن‌های دارای پشتوانه طلا خبر داد و گفت: مردم می‌توانند برای حفظ دارایی خود، اموال مازاد بانکی را بخرند.

به گزارش دیوان اقتصاد,کوروش پرویزیان در گفتگو با مهر، در خصوص فروش اموال مازاد بانکها با توکن‌های با پشتوانه طلا گفت: فروش اموال مازاد بانکها از طریق توکن‌هایی در زنجیره بلاک‌چین، به لحاظ تکنولوژیکی کاملا امکان‌پذیر شده است.
رئیس کانون بانکهای خصوصی افزود: مشتریان اموال مازاد بانکها که از طریق توکن با پشتوانه طلا به فروش خواهد رسید، عموم مردم خواهند بود و می‌توانند برای ضمن حفظ دارایی خود، سرمایه شان را با استفاده از این ابزار در جای مطمئنی سرمایه‌گذاری کنند.
وی تصریح کرد: در ماههای اخیر، فروش اموال مازاد بانکها رونق گرفته و البته فروش این اموال در قالب بلاکچین نیز به تازگی شروع شده است. بانکها تمام تلاش خود را به کار بسته اند که اموال مازاد که ارزش افزوده ایجاد نمی کند را تبدیل به دارایی نقدی کنند.
پرویزیان در پاسخ به این سوال که آیا فروش اموال مازاد بانکها با توجه به افزایش قیمت مسکن، با استقبال مواجه شده است، گفت: البته شرایط بازار متفاوت است و قیمتها تغییر داشته است، ولی شرایط خرید و فروش سخت تر شده است. به هر حال بازار ملک و املاک، سختی‌های خود را دارد؛ ولی استفاده از ابزارهایی مثل بلاکچین می‌تواند به بانکها کمک کند که هم دارایی ها را در قالب ارزش افزوده به مردم بفروشند و هم اینکه مردم بتوانند ارزش اموالی که دارند را، در مقابل تورم حفظ کنند.
به گفته وی، بانکها تمایلی برای خرید اموال جدید ندارند؛ اما به هر حال چارچوب کار آنها، در حوزه ایجاد ارزش و خدمت به مردم است و این حوزه را باید پایه کار خود قرار دهند. در عین حال، در آینده غیر از این نیز، راه دیگری وجود ندارد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.