خزانه آماده واریز عیدی است؛ 5 پرداختی دیگر تا پایان سال

خزانه آماده واریز عیدی است؛ 5 پرداختی دیگر تا پایان سال

چهارشنبه, فوریه 13, 2019 - 13:25 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اعلام اینکه اعتبار عیدی همه دستگاه ها تخصیص و به خزانه داده شده است، گفت: برخی دستگاه ها در اعلام فهرست کارکنان به خزانه تاخیر داشته و سبب پرداخت نشدن عیدی در روز یکشنبه(21 بهمن) شده اند.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت در پایان جلسه امروز(چهارشنبه) هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: مبلغ عیدی همه افرادی که مشمول دریافت آن هستند تخصیص یافته و به خزانه داده شده است؛ هر دستگاهی که فهرست کارکانش را در روز یکشنبه اعلام کرد مانند صندوق های بازنشستگی، همان روز عیدی واریز شد.

وی ادامه داد: روز یکشنبه به برخی دستگاه ها بویژه وزیر یک وزارتخانه بزرگ، سه بار زنگ زدم و تاکید کردم که مبلغ عیدی آمده است؛ گفتند برای تهیه فهرست کارکانان مشکلی داریم؛ برای کارکنان غیر رسمی باید میزان کار آنها را مشخص و سپس اسامی را اعلام کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان ساخت، با توجه به تعطیلات این هفته، فقط روز یکشنبه امکان پرداخت عیدی بود و از دوشنبه، خزانه دنبال دستگاه ها برای پرداخت است.

وی گفت: «عذر هیچ دستگاهی موجه نخواهد بود که دیروز و امروز نتونسته باشند فهرست خود را به خزانه بدهند تا پول خود را دریافت کنند؛ اگر کوتاهی کنند این قصور را به حساب همکارانم در دستگاه های ستادی می گذارم که باید با سرعت بیشتری اقدام می کردند

 

** 5 پرداخت دیگر تا پایان سال

نوبخت در ادامه افزود: تا پایان امسال، پنج پرداختی دیگر به همکاران در دستگاه های اجرایی اعم از شاغلان و بازنشستگان خواهیم داشت.

وی گفت: تا 26 بهمن ماه همه یارانه ها را پرداخت می کنیم؛ همچنین تلاش داریم با توجه به هماهنگی با خزانه، مانند هرسال در 20 اسفندماه، حقوق این ماه را پرداخت کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: تلاش می کنیم مبلغ یارانه را زودتر از موعد همیشگی(26 هر ماه) بپردازیم.

وی گفت: با اطمینان می گویم که همه پرداخت ها برای حقوق و مزایای همکاران تامین شده است.

 

** 2 تخصیص مضاعف برای طرح های عمرانی

نوبخت همچنین به تخصیص مضاعف برای طرح های عمرانی تا پایان امسال نیز اشاره کرد و گفت: در هفته آینده حداقل 5 هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی تخصیص مضاعف خواهیم داد؛ همچنین این امکان هست که تا پایان سال با انجام محاسبات، 6 هزار میلیارد تومان دیگر برای طرح های عمرانی پرداخت دوباره داشته باشیم.

وی اضافه کرد: سازمان برنامه و بودجه در شرایط کنونی با همه سختی هایی که وجود دارد، به گونهی تنظیم کرده که همه مطالبات قانونی را به موقع و کامل پرداخت کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره تاکید دولت بر بازگشت ارز صادرات غیرنفتی نیز گفت: بانک مرکزی از همه صادرکنندگان غیرنفتی انتظار دارد همه ارز صادراتی را در سیستم نیما عرضه کرده و بفروشند یا از راه های گفته شده، وارد اقتصاد ملی کنند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.