عوارض ۴ آزادراه الکترونیکی شد

عوارض ۴ آزادراه الکترونیکی شد

یک‌شنبه, مارس 17, 2019 - 13:12 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از دریافت الکترونیکی عوارض چهار آزادراه از بامداد ۲۸ اسفندماه سال جاری خبر داد و اعلام کرد: هیچ افزایش قیمتی در خصوص عوارض آزادراه‌ها در نوروز ۹۸ اعمال نخواهد شد.

به گزارش دیوان اقتصاد,سید حسین میرشفیع در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت الکترونیکی کردن عوارض آزادراه‌ها، اظهار کرد: آزادراه‌های تهران–ساوه تا سلفچگان، قزوین–زنجان، تهران–قزوین، تهران–قم چهار آزادراهی هستند که از ۲۸ اسفندماه سال جاری با سیستم اخذ الکترونیکی، عوارض دریافت می‌کنند.
وی در مورد اینکه پیش از این عنوان شده بود تا پایان سال جاری شش آزادراه و تا پایان تیر ماه سال آینده ۱۳ آزادراه دیگر به سیستم اخذ عوارض الکترونیکی مجهز می‌شوند، گفت: قرار بود آزادراه‌های قزوین-رشت و تهران-پردیس نیز همزمان با چهار آزادراه مذکور عوارض را به صورت الکترونیکی اخذ کنند، اما علی‌رغم تجهیز به سیستم الکترونیکی به دلیل برخی مسائل از جمله لزوم هماهنگی بیشتر قرار بر این شد که در سال آینده کار خود را آغاز کنند.
به گفته معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، در مجموع ۱۹ آزادراه طی ۲۲۰۰ کیلومتر فعال هستند.
میرشفیع همچنین در پاسخ به اینکه آیا قیمت عوارض آزادراه‌ها در نوروز ۹۸ تغییر خواهد کرد یا خیر، تصریح کرد: قیمت عوارض هیچیک از آزادراه‌ها در نوروز افزایش نخواهد یافت و بر مبنای قیمت‌های سال ۹۷ عوارض اخذ می‌شود.
تیرماه سال جاری بود که معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به ایسنا، اعلام کرد: با پیگیری مقدمات لازم، امکان اجرایی شدن طرح الکترونیکی کردن عوارض آزادراه‌ها در نیمه دوم امسال وجود دارد و تمهیدات لازم برای این موضوع اندیشیده شده است. وی همچنین اعلام کرده بود که با توجه به برنامه‌ریزی که از قبل صورت گرفته بود، باید اخذ عوارض در تمامی آزادراه‌ها الکترونیکی شود و این موضوع بنا بود در ماه‌های پایانی سال گذشته به نتیجه برسد که نیاز به برخی کارهای اداری و نهایی شدن قراردادها آن را به تعویق انداخت.
وی همچنین در اواخر دی ماه از تجهیز شش آزادراه به سیستم اخذ الکترونیکی عوارض تا پایان سال جاری و تجهیز ۱۳ آزادراه دیگر به این سیستم تا تیرماه سال آینده خبر داده بود




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.