ضرورت تغییر ساختار هرمی روابط عمومی ها

ضرورت تغییر ساختار هرمی روابط عمومی ها

سه‌شنبه, سپتامبر 13, 2016 - 10:45 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

فاصله گرفتن روابط عمومی در نظام بانکی کشور از آگاهی بخشی به جامعه به عنوان ماموریت اصلی آن و حرکت به سمت فعالیت های تبلیغ محوری، چالشی است که از نظر کارشناسان روابط عمومی سبب ناکارآمدی آن در حوزه اطلاع رسانی صحیح شده است.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا،«حشمت الله حسینی» مدیر روابط عمومی بانک ملی ایران گفت:یکی از عمده ترین فعالیت هایی که در بانک ها صورت می گیرد، مربوط به حوزه روابط عمومی است.

وی افزود: در روابط عمومی بانک ملی ایران که از سابقه دارترین روابط عمومی ها در کشور به شمار می آید، تولید اطلاعات، محتوا و خبر در دستور کار است؛ این اطلاعات به طور معمول به شکل های گوناگون از طریق سایت بانک، خبرگزاری ها و سایت های آزاد خبری با هدف تنویر افکار عمومی به اطلاع همگان رسانده می شود.

وی خاطر نشان کرد، علاوه بر این، با یک جامعه بزرگ مخاطبان داخلی هم روبرو هستیم که ارتباطات و اطلاعات خاص خود را لازم دارند و حساسیت ها خاص خود را نیز دارند.

مدیر روابط عمومی بانک ملی ایران گفت: مشکل عمده روابط عمومی بانک ها گستردگی و تنوع فعالیت ها و وظایف روابط عمومی و کار در محیطی است که می توان گفت با ساختار فکری روابط عمومی چندان در ارتباط نیست و ایجاد این هماهنگی به زمان احتیاج دارد.

وی افزود: عملکرد روابط عمومی بانک ها در مجموع موفق تر از دیگر روابط عمومی هاست و آنها به خصوص در بخش تولید محتوا، وب سایت و تبلیغات خوب عمل می کنند.

این فعال حوزه روابط عمومی در عین حال اظهار داشت: یک محیط خشک مالی و حسابداری نظیر بانک، برای تولید محتوا شرایط و مشکلات و ملاحظات خاص خود را دارد که در نظر گرفتن این الزامات اجتناب ناپذیر است.

حسینی در ادامه از تلاش برای تغییر شاکله روابط عمومی در بانک ملی خبر داد و گفت: با توجه به گسترش فعالیت های ارتباطی و سرعت بسیار بالای اطلاع رسانی بویژه در شبکه های اجتماعی به نظر می رسد مخاطبان و جامعه هدف از رسانه های همگانی قبلی به جای جدیدی کوچ کرده اند.

وی با تاکید بر ضرورت روزآمد شدن روابط عمومی ها در فضای جدید اطلاع رسانی اظهار داشت: به نظر می رسد ساختارهای سنتی دیگر نمی تواند پاسخگو باشد و نیاز امروز را برطرف کند.

به گفته حسینی، بانک ملی ایران امروز به دنبال تغییر ساختار هرمی روابط عمومی بانک به ساختار کارشناسی و بر مبنای تخصص و تولید محتوا است.

مدیر روابط عمومی بانک ملی ایران تغییر در ساختار روابط عمومی نظام بانکی کشور را یادآور شد و گفت: نباید در ارتباط با ارزیابی فعالیت های روابط عمومی در نظام بانکی و بویژه مقایسه بانک های دولتی و خصوصی، نقش بودجه را نادیده گرفت.

به اعتقاد حسینی، روابط عمومی در بانک ها در کنار مدیریت بانک و با همکاری بخش های دیگر از جمله واحد آموزش حضوری خوب و موثر دارد و نقش خود را در کنار مشتریان و کارکنان خوب بازی کرده است.

وی یادآور شد که روابط عمومی در بانک ها به یک واحد ستادی خلاصه نمی شود بلکه تک تک همکاران در پشت باجه ها و پیشخوان های شعبه ها بخشی از وظایف روابط عمومی ها را انجام می دهند.

حسینی در ادامه به استفاده از ابزار نوین اطلاع رسانی در روابط عمومی بانک ملی اشاره کرد و گفت: افزایش آگاهی کارکنان به عنوان رکن اصلی ارتباط با مردم نیز در دستور کار روابط عمومی بانک ملی قرار دارد.

وی یادآور شد: بانک ها در صدر توجه جامعه قرار دارند و گوناگونی سلایق و خواسته های مشتریان و لزوم پاسخگویی رضایت بخش به همه آنها کار دشوار و حساسی است که به مدد تکنولوژی های جدید از سرعت بالایی برخوردار شده است.

حسینی گفت: روابط عمومی های بانک ها امروز به دنبال این هستند که خود را برای آگاهی رسانی بیش از پیش و درست آماده کنند و بر همین اساس تغییر در کارکرد روابط عمومی بانک ها ضروری است.

مدیر روابط عمومی بانک ملی ایران تاکید کرد: ایجاد واحد پاسخگویی به نیازهای مشتریان در حوزه فناوری اطلاعات بانکی از اساسی ترین کارهایی است که باید جدی گرفته شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.