صرافی‌ها در شرایط کمبود منابع، اطلاع‌رسانی را فراموش نکنند

صرافی‌ها در شرایط کمبود منابع، اطلاع‌رسانی را فراموش نکنند

عضو اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: تولیدکنندگان شرایط را درک می‌کنند اما انتظار می‌رود صرافی‌ها در صورتی که مشکلی وجود دارد، به مشتریان‌شان اطلاع‌رسانی کنند. تا دچار التهاب و نگرانی از بابت برنامه‌ریزی‌های آتی نشوند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایلنا، این روزها تحویل ارز مورد نیاز تولیدکنندگان با مشکلاتd مواجه شده است. برخی با وجود مراجعه به صرافی‌ها و حتی پرداخت ریالی طی ماه‌های گذشته نتوانسته ارز مورد نیاز خود را دریافت کنند. از این رو برخی از اعضای اتاق بازرگانی پیشنهاداتی از جمله رفع موانع گمرکی را برای تامین ارز مورد نیاز مطرح کرده‌اند.

محمد امیرزاده  با اشاره به موانع ورود ارز به کشور اظهار داشت: در شرایط سختی که تامین ارز مورد نیاز کشور با مشکل مواجه شده است، همه باید کنار هم باشیم، تقابل نداشته باشیم و برای حل این مسئله همگی خودمان را مسئول بدانیم. همین امر شامل حال صادرکنندگان نیز می‌شود که با دغدغه تامین ارز مورد نیاز کشور، فعالیت‌های خود را تنظیم کنند.

این عضو اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: درست است که مشکلاتی در این زمینه وجود دارد و تولیدکنندگان نیز این مسئله را درک می‌کنند اما انتظار می‌رود صرافی‌ها در صورتی که مشکلی وجود دارد، به مشتریان‌شان اطلاع‌رسانی کنند. تا دچار التهاب و نگرانی از بابت برنامه‌ریزی‌های آتی نشوند.

امیرزاده خاطرنشان کرد: در عین حال تسهیل مشکلات گمرکی نیز می‌تواند موثر باشد. باید در بحث تسهیل صادرات و واردات کارهایی صورت بگیرد تا بتوان در بحث ارز نیز به نتایج مثبتی رسید.

وی تصریح کرد: کاهش مراجعات و بروکراسی در مباحث گمرکی می‌تواند منجر به سهولت در دستیابی به منابع ارزی باشد که خوشبختانه وزیر اقتصاد وعده هوشمند کردن گمرک کشور تا پایان سال را مطرح کرده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.