در بازار رقابتی امروز، داشتن یک برند قوی و مؤثر، مزیت عمدهای به شمار میرود.
آنلاین شدن صدور معرفی نامه های تسهیلات بافت فرسوده و مسکن مهر شهرهای جدید
آنلاین شدن صدور معرفی نامه های تسهیلات بافت فرسوده و مسکن مهر شهرهای جدید
به گزارش دیوان اقتصاد، اما برندسازی واقعاً چه معنایی دارد و چگونه بر کسبوکار شما اثر میگذارد؟ به زبان ساده، برندِ شما، اعتبار شما در نزد مشتری است. برند به مشتریان شما میگوید که چه انتظاری از محصولات و خدمات شما داشته باشند و اینکه تفاوت آنچه شما ارایه میدهید با آنچه رقبایتان عرضه میکنند، چیست. اهداف کسبوکارها بر اساس اینکه مشتریان شما چه میخواهند، شکل میگیرد. لوگو (نشان تجاری)، بنیان و پایه یک برند را تشکیل میدهد. سایت اینترنتی و ابزارهای تبلیغاتی، همگی باید مکمل و یکپارچه با لوگو باشند که همگی منتقلکننده برند است. در این روزها در بانک مسکن نیز فراخوانی با موضوع پروژه طراحی و مدیریت یکپارچه برند بانک مسکن با هدف بهرهگیری از متخصصان این حوزه و به همت اداره کل روابط عمومی در دستور کار قرار گرفته است. در این خصوص گفتوگویی با مسعود ایزدی مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت انجام شد که در ادامه میخوانید: مسعود ایزدی مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت در پاسخ به این سؤال که این فراخوان با چه اهدافی در دستورکار قرار گرفته، به خبرنگار هیبنا گفت: یکپارچگی عناصر برند ضروریترین قانون نانوشته برند است چراکه این مقوله جدیترین ارتباط بین بخشهای مختلف و جریان رشد و بالندگی و چرخه زندگی برند را میسازد. وی افزود: یکپارچگی همه آن چیزی است که برند را از لغزش بازمیدارد؛ این یکپارچگی شامل همه قواعد و بایدها و نبایدهایی است که موجب میشود با یکدستی و روانی خاصی حوزههای مختلف تصویری، ارتباطی، ذهنی و اجرایی برند را در برگیرد. مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت، فقدان یک مدیریت یکپارچه برای برند را مخرب دانست و تصریح کرد: عدم وجود مدیریت یکپارچه برند باعث ایجاد تصویر ذهنی مغشوش و غیرقابلاعتماد از برند در ذهن مخاطب خواهد بود و حاصل این عملکرد ناکامی برند در برقراری مناسب با بازار را در پی خواهد داشت.
ایزدی با اشاره به اقداماتی که در خصوص یکپارچگی برند انجام گرفته گفت: تقویت و توسعه برند بانک مسکن از طریق تهیه و تنظیم سند هویتسازمانی بهمنظور ایجاد تمایز و تأثیرگذاری مثبت در ادراک و احساس مشتریان نسبت به سازمان از جمله اقداماتی است که صورت گرفته است. وی ادامه داد: بانک مسکن بهعنوان یکی از برندهای معتبر دولتی در صنعت بانکداری، درصدد است تا همواره برند خود را همراستا با نیاز مخاطبین بهروز کرده، نیازهای تأمیننشده در بخشهای گوناگون بازار را شناسایی و بهاینترتیب بهصورت مستمر برای برند خود، ایجاد ارزش کند. مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت اضافه کرد: بانک مسکن پیشتر فعالیتهایی در خصوص تغییرات بصری برند آغاز کرده و نیاز دارد تا در قالب یک چارچوب استراتژیک، رویکرد تغییریافته برند را منسجمسازی کرده و بدین ترتیب در فعالیتهای ارتباطی با مخاطبین تصویری یکسان از خود ارایه کند. ایزدی به تدوین دو فاز اصلی در خصوص فعالیتهای پیش رو اشاره و عنوان کرد: در فاز اول پروژه، جهت درک بهتر صنعت تخصصی بانک مسکن، دیدگاه مدیران سازمان، بازار هدف و رقبای برند توسط تحقیقات بازار درون و برونسازمانی بررسی خواهد شد.
سپس بر اساس تحقیقات انجامشده، خطمشی استراتژیک برند بهعنوان مسیری استراتژیک برای فعالیتهای آتی برند بازتعریف و تکمیل خواهد شد. وی ادامه داد: در گام بعدی و بر اساس استراتژی برند، به طراحی و تکمیل عناصر اصلی بصری برند پرداخته و سپس همراستا بودن طراحیها با نیاز مخاطبین هدف را بررسی میکنیم. در فاز دوم پروژه، طی برنامهای مدون از استراتژی و تغییرات بصری بانک مسکن رونمایی شده و گامهایی برای استمرار فعالیت هویت تکمیلشده در بازار تدوین میشود. مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت در پاسخ به سؤال خبرنگار ما در خصوص هویت بصری گفت: هویت بصری مجموعهای از تمام عناصر بصری (ویژوال) برند است که برای کسبوکارها ایجاد میکنیم تا تصویر مناسبی به مشتریانارایه دهیم. ایزدی در ادامه همچنین به المانهای اصلی لحاظشده در برندبوک یا همان کتابچه برند اشاره کرد و افزود: المانهای اصلی لحاظشده در برندبوک میتوانند در طی سالیان عمر یک برند به تداوم، استقرار و یکپارچگی هویت برند کمک کنند. وی در خصوص اینکه المانهای اصلی برند که در برندبوک باید مورد توجه قرار گیرند چه مواردی هستند، تصریح کرد: استانداردهای هر برند که در کتابچه برند لحاظ میشوند، چکیدهای است از هر آنچه به برند مرتبط است، از استراتژیهای برندینگ، فونت، تم نوشتاری، رنگ و لحن تعامل در فعالیتهای بازاریابی با مخاطبین گرفته تا کوچکترین المانهای هویت برند (Brand Identity) که در لوگو و یا شعار نام تجاری وجود دارد.
مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت در ادامه به اهمیت کتابچه برند نیز اشاره و عنوان کرد: هر شرکت و سازمانی برای اطمینان از اینکه پیام برند از طریق تمام فعالیتهای بازاریابی و کانالهای ارتباطیاش بهصورت یکسان بیان شود، نیازمند برندبوک یا همان کتابچه برند است. همچنین برای اطمینان از اینکه تمام محتوای بصری فعالیتهای برند در ارتباطات و بازاریابی و در هنگام بیان هویت برند، یکپارچه لحاظ شوند کتابچه برند اهمیت دارد. ایزدی به اهمیت مرور کتابچه برند در سازمان نیز اشاره کرد و افزود: مرور برندبوک در درون سازمان نیز موجب میشود که کارکنان برند، دیدی همراستا و درکی تقریباً مشابه در مورد برند داشته باشند. کتابچه برند که حاوی تمام استاندارهای اصلی برند است، میتواند برای تمام کسانی که به نوعی با برند مذکور سروکار دارند، مفید باشد؛ از کارکنان شرکت گرفته تا اعضای دپارتمان بازاریابی و برندینگ، طراحان وب، تیم تحقیق و توسعه و تیمهای بازاریابی همیار با برند در فعالیتهای تبلیغاتی هستند. وی گفت: برندبوک، مثل قانون اساسی است.
برندبوک، همان قانون اساسی برند است. به روز میشود و بهتناسب زمان و مکان، تغییر میکند. مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت اظهار داشت: هرچند طی سالیان طولانی فعالیت بانک مسکن، همواره مدیریت یکپارچه برند مورد توجه قرار گرفته و با عناصر خاصی در سطح جامعه شناسایی شده است اما با توجه به تغییر و تحولات در عصر ارتباطات و دیجیتالی شدن زندگی باعث شده است که موضوع بازآفرینی، طراحی و مدیریت یکپارچه برند بانک مسکن متناسب با شرایط روز در دستور کار قرار گیرد. وی ادامه داد: به همین منظور فراخوان پروژه طراحی و مدیریت یکپارچه برند بانک مسکن با هدف بهرهگیری از متخصصان این حوزه از تاریخ 7آبان الی 21 آبان اجرا میشود که پس از دریافت ایدهها و بررسی آن توسط اساتید و مشاوران برندینگ که با بانک مسکن همکاری میکنند نشستهای جداگانهای با حداقل 13 ایده برتر برگزار شده و قرارداد همکاری با صاحب ایده برتر منعقد خواهد شد.
ایزدی به نقش و اهمیت هویتسازمانی اشاره کرد و گفت: هویت سازمان تصویر کلی از سازمان و بیانگر شخصیت یک سازمان است که بستگی به عملکرد سازمان و نوع ارایه محصولات و خدمات دارد، در کل هویت سازمان شامل رنگ، نام، شکل بستهبندی و شعار تبلیغاتی بوده و با این عوامل میتوان هویتسازمانی را تعریف کرد. برای توسعه هویتسازمانی باید مدیرعامل سازمان و مدیران بالا بهتمامی علامتهای تجاری نظارت داشته باشند تا تمامی این علامتها در کسبوکار آن سازمان رعایت شود.
آنلاین شدن صدور معرفی نامه های تسهیلات بافت فرسوده و مسکن مهر شهرهای جدید
رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن از آنلاین فرآیند تشکیل پرونده تسهیلاتی بافت فرسوده و مسکن مهر شهرهای جدید خبر داد و اعلام کرد: مدل جدید طراحی شده، علاوه بر حذف مراجعه فیزیکی متقاضیان به شعب، سه مزیت مهم برای مدیریت منابع و مصارف ایجاد کرده است.
رضا صالحی شهرابی رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن با اشاره به فرآیند قبلی صدور معرفی نامه و تشکیل پرونده تسهیلاتی ویژه بافت فرسوده و مسکن مهر، به پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا ، گفت: در مدل اولیه، جهت پاسخگویی به متقاضیان اخذ تسهیلات حمایتی بافت فرسوده و مسکن مهر، نیاز به مراجعه حضوری متقاضی برای صدور معرفی نامه و سایر اقدامات مربوط به تشکیل پرونده بود. این روند مشکلاتی از جمله بروز تخلف، جعلی بودن، عدم دسترسی به مجموعه آمار مربوط به میزان هزینه کرد و... را ایجاد کرده بود.
وی با بیان اینکه بانک مسکن با هدف رفع مشکلات مربوط به این حوزه، فرآیند تشکیل پرونده و صدور معرفی نامه ها را به شکل آنلاین تغییر داد، اظهار کرد: پس از شناسایی این مشکلات، با هماهنگی های به عمل آمده با شرکت متولی بنا شد فرآیند تشکیل پرونده تسهیلاتی مربوط به بافت فرسوده و مسکن مهر شهرهای جدید به صورت آنلاین انجام شود.
به گفته وی از تاریخ یکم شهریورماه امسال پروسه تشکیل پرونده تسهیلات مسکن مهر شهرهای جدید پرند ، پردیس و هشتگرد و همچنین از تاریخ یکم آبان ماه پرونده تسهیلاتی بافت فرسوده به صورت آنلاین انجام می پذیرد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص روند جدید تعریف شده توضیح داد: در مدل جدید طراحی شده معرفی نامه های پرونده های تسهیلاتی این دو حوزه به صورت آنلاین با کد مخصوص دریافت و به صورت اتوماتیک به اداره کل ارسال می شود، پس از آن مدیریت شعب آن را دریافت و نهایتا شعبه بانک به مشتری آن را اعلام می کند.
صالحی تصریح کرد: در شکل جدید تمامی مکاتبات فیزیکی حذف و اطلاعات به صورت غیرحضوری دریافت می شود. پس از آنکه درخواست به شعبه ارسال می شود ظرف مدت ۴۵ روز به مشتری پاسخ داده می شود که آیا امکان انعقاد قرارداد وجود دارد یا خیر.
وی با اشاره به اینکه فرآیند شناسایی مشتری از طریق ارسال پیامک تایید مشتری به شماره همراه وی انجام خواهد شد، گفت: سپس مشتری با انتخاب نوع تسهیلات مدنظر، وارد مرحله ثبت مشخصات هویتی خود، اطلاعات ضامن یا در صورت لزوم اطلاعات وکیل خود خواهد شد.
همچنین طبق پیش بینی های انجام شده قرار است تمامی مدارک موردنیاز برای تشکیل پرونده به صورت اینترنتی امکان پذیر باشد و پس از اتمام این مرحله یک کد رهگیری برای متقاضی صادر خواهد شد.
به گفته وی، پس از این اطلاعات ثبت شده از طریق شعبه مبدا بررسی و چک می شود تا از انتخاب صحیح شعبه توسط متقاضی نیز اطمینان حاصل شود.
رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن با تاکید بر آنکه در فازهای بعدی درصدد آنلاین کردن صدور معرفی نامه برای سایر تسهیلات هستیم، افزود: در مدل جدید طراحی شده که تمامی مکاتبات فیزیکی حذف می شود، مزایای مهم دیگری نیز برای مدیریت منابع و مصارف بانک ایجاد خواهد شد.
وی در مورد مزیت های مهم این روش عنوان کرد: در پروسه آنلاین میزان معرفی نامه های صادره، اعتبار هزینه شده و همچنین اطلاعاتی در مورد آنکه معرفی نامه ها در چه سطحی (شعب یا مدیریت در تمامی استان های کشور) قرار دارد، مشخص می شود در نتیجه به میزان زیادی از انحراف منابع و مصارف جلوگیری می شود.
وی ادامه داد: پیش از این به دلیل عدم دسترسی کامل و آنلاین به اطلاعات پرونده های تسهیلاتی در مدیریت شعب استان های مختلف به صورت همزمان این احتمال وجود داشت که در برخی مقاطع، بیش از منابع موجود، مصرف انجام می شد یا آنکه اطلاع دقیقی در مورد علت عدم انعقاد قرارداد با مشتری وجود نداشت اما در روند جدید برلی ایجاد تعادل در منابع و مصارف امکان رصد همیشگی وجود دارد.
وی در پایان تاکید کرد: در پروسه آنلاین تشکیل پرونده های تسهیلاتی، با شکل گیری یک داشبورد کامل اطلاعاتی در تمامی سطوح ، امکام مدیریت بهینه منابع و پاسخگویی سریع و آسان به تمامی متقاضیان به وجود آمده است
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.
کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد