انحصار بیمه زائران اربعین را نداشتیم

معاون فنی بیمه دانا خبر داد:

انحصار بیمه زائران اربعین را نداشتیم

دوشنبه, نوامبر 21, 2016 - 13:47 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

معاون فنی بیمه‌های اشخاص بیمه دانا با تاکید بر اینکه پوشش بیمه‌ای زائران اربعین حسینی منحصر به شرکت بیمه دانا نبوده و توسط شرکت‌های دیگر نیز بیمه‌نامه صادر شده، آمار و ارقام سوانح و حوادث زائران تا پایان روز اربعین را اعلام کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد،سیدداوود حسینی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به خدمات بیمه دانا در ایام اربعین، اظهارداشت: بر اساس آمارهای رسیده تا پایان روز اربعین، تعداد 17 نفر از زائرین بیمه شده بر اثر فوت عادی، 7 نفر به خاطر حوادث و سوانح رانندگی و 4 نفر در حادثه تروریستی سامرا شهید شدند که غرامت تعهدشده‌ی شرکت به آن‌ها پرداخت می‌شود و پیکر این افراد به ایران اعزام شده و صرفاً با موافقت خانواده یکی از متوفیان، پیکر یکی از این افراد در کربلا دفن شد.

وی از بکارگیری حدود 200 نیرو از سوی این شرکت بیمه برای ارائه خدمات بیمه‌ای در مسیر زائران اربعین حسینی و استقرار نیروهای شرکت در بیش از 30 مرکز درمانی شهرهای کربلا، نجف، کوت، حله، کاظمین، سامرا و بغداد خبر داد و گفت: 66 نفر از زائران بیمار در مراکز درمانی در عراق بستری و علاوه بر این 5 نفر در مراکز درمانی عراق تحت اعمال جراحی قرار گرفته‌اند.

حسینی اضافه کرد: همچنین 64 نفر از زائران بیمار به صورت هوایی و زمینی به ایران اعزام شدند که تا بهبودی کامل تحت پوشش بیمه دانا قرار دارند و برای آنها معرفی‌نامه ‌به مراکز درمانی صادر یا خسارت ایشان پرداخت شده است.

وی همچنین از پرداخت هزینه‌های درمانی بیش از 4000 نفر از هموطنان که مراحل درمان آن‌ها در مراکز درمانی عراق به صورت سرپایی انجام شده، خبر داد.

بیمه زائران اربعین انحصاری نبود

حسینی درباره انتقادهایی که در خصوص واگذاری این بیمه‌نامه به شرکت بیمه دانا انجام شده است، گفت: بیمه زائران یکی از بیمه‌های معمول این شرکت به شمار می‌رود. بیمه دانا در مدت 8 ماهه ابتدای سال حدود 1400 میلیارد تومان انواع بیمه‌نامه فروخته و صدور بیمه نامه زائرین اربعین حسینی بیشتر از منظر خدمات‌رسانی به زائران بوده است البته رقم کمتر از 30 میلیارد تومان در پرتفوی شرکت، سهم بسیار اندکی را تشکیل می‌دهد.

وی در پاسخ به انحصاری بودن این بیمه‌نامه گفت: در سنوات گذشته نیز تفاهم‌نامه سازمان حج یا ستاد اربعین حسینی با یکی از شرکت‌های بیمه بوده است و این موضوع جدیدی نیست. ضمن اینکه سقف تعهدات تفاهم‌نامه سال جاری نسبت به سنوات گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته و میزان حق بیمه نیز بیش از 50 درصد کاسته شده است و وزارت کشور برای تمرکز امور بیمه‌ای زائران، با توجه به نرخ و شرایط مناسب، سوابق قبلی شرکت در ارائه‌ی خدمات به گروه‌های بزرگ بیمه‌‌شده و توانگری مالی رتبه یک شرکت، تفاهم‌نامه‌ای با بیمه دانا منعقد کرد که با نرخ 18 هزار و 800 تومان با احتساب مالیات بر ارزش افزوده برای هر نفر بیمه‌نامه صادر شود و انحصاری در کار نبوده است؛ کما اینکه تعدادی از هموطنان از سایر شرکت‌های بیمه‌ای اقدام به تهیه بیمه‌نامه نموده‌اند. لازم به ذکر است از رقم 24 هزار و 800 تومان دریافت شده از زائرین مبلغ  6 هزار تومان آن مربوط به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بوده و متعلق به شرکت بیمه نیست.

وی تاکید کرد: هر شرکت بیمه‌ای امکانات و توانایی ارائه خدمات با این وسعت در خاک عراق را نداشته و ماهیت ارائه خدمات به گونه‌ای است که باید یکپارچه و منسجم و تحت مدیریت واحد  باشد کما اینکه طی سنوات گذشته همواره به همین صورت بوده و محوریت ارائه پوشش و خدمات بیمه‌ای با یک شرکت بیمه‌گر خاص بوده است. در سال جاری نیز بیش از دومیلیون زائر اربعین حسینی به شهرهای زیارتی عراق مراجعه داشته‌اند که حدود 1.5 میلیون نفر توسط شرکت بیمه دانا پوشش داده شدند و بقیه زائران یا از سایر شرکت‌ها اقدام به تهیه بیمه‌نامه نموده یا فاقد بیمه‌نامه بوده‌اند.

معاون فنی بیمه‌های اشخاص بیمه دانا تاکید کرد: رقم 18 هزار و 800 تومان برای هر نفر با احتساب مالیات بر ارزش افزود، با توجه به انواع ریسک‌های مترتب بر هر نفر در طول چهل روز و با اکچوئری دقیق کارشناسان انجام شده است و مناسب‌تر از پیشنهاد سایر شرکت‌ها بوده است و نسبت به سنوات گذشته که تفاهم‌نامه با شرکت‌های دیگری بوده علاوه بر طولانی شدن مدت پوشش بیمه‌ای، هم شاهد کاهش قابل ملاحظه‌ی نرخ حق بیمه و هم شاهد افزایش سقف پوشش خدمات بیمه‌ای بودیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.