مدیرعامل بانک کارآفرین گفت: یکی از سیاست ها و اولویت های اصلی این بانک در سال ۱۴۰۰ حرکت به سمت نئوبانک و ارائه خدمات با بهره گیری از استارتاب های فعال در حوزه تکنولوژی مالی است.
۱۰ اولویت بانک کارآفرین در سال ۱۴۰۰
۱۰ اولویت بانک کارآفرین در سال ۱۴۰۰
به گزارش دیوان اقتصاد، محمدرضا فرزین مدیرعامل بانک کارآفرین در جلسه گردهمایی سال ۱۴۰۰ این بانک که با حضور اعضای هیات مدیره، مدیران ارشد صف و ستاد و مدیران عامل شرکتهای تابعه به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد، ضمن تبریک سال نو، افزود: نئوبانک با جدیت دنبال می شود .نئوبانک نوعی بانک دیجیتالی است که توسط استارتاپهای فعال در حوزه تکنولوژیهای مالی راه اندازی میشود، هیچ شعبه فیزیکی ندارد، کاملا آنلاین بوده و تنها راه ارتباطی با آن گوشی تلفن همراه است. جامعه این نوع بانک نیز مشتریانی هستند که دنیای دیجیتال بخش جدانشدنی از زندگی آنهاست؛ افرادی که ترجیح میدهند همه خریدهای خود را به صورت غیر حضوری و آنلاین انجام دهند.
وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد زیرساختها و فناوریهای مورد نیاز برای تحقق نئو بانک را در کوتاه ترین زمان ممکن فراهم کنیم تا مشتریان بانک بتوانند خدمات کامل و متنوعی را از طریق همراه بانک دریافت کنند.
فرزین تصریح کرد: حرکت به سمت نئو بانک در راستای کسب رضایتمندی هرچه بیشتر مشتریان است، باید تلاش کنیم با برنامهریزیهای لازم، بانکی پیشرو و کارآمد در عرصه داخلی و بینالمللی داشته باشیم.
مدیرعامل بانک کارآفرین همچنین برنامه محور بودن را اولویت دیگر بانک کارآفرین در سال جدید خواند و گفت: برای داشتن عملکردی موفق باید براساس برنامهریزی دقیق و همهجانبه عمل کرد، درغیراین صورت برنامهها مقطعی، کوتاهمدت و گذرا خواهد بود.
وی به راهاندازی سامانه نظارتی بانک اشاره و ادامه داد: شفافیت و نظارت درونسازمانی باید بیش از گذشته صورت پذیرد تا عملکردی بدون نقص داشته باشیم، از این رو سامانه جامع نظارتی در سال جاری عملیاتی و اجرایی می شود.
فرزین با تاکید بر این که بانک کارآفرین در حوزه مالی از شفافترین و قانونمندترین بانکهای کشور است، گفت: در تمامی سالهاکارنامه درخشانی داشته است.
مدیرعامل همچنین درجهبندی و نوسازی شعب در سراسر کشور، جذب نیروی متخصص بهمنظور توسعه و گسترش فعالیتهای بانک، آموزش حرفهای و تخصصی به همکاران ، توسعه خدمات ارزی و بینالمللی را از دیگر برنامههای سال ۱۴۰۰ بانک کارآفرین خواند.
تحقق بخش عمده برنامه های سال ۹۹
وی در ادامه افزود: بررسی عملکرد بانک در سال ۱۳۹۹ نشانگر آن است که برنامههای ابلاغی سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به درستی برنامه ریزی شده که خوشبختانه بخش های زیادی در سال ۱۳۹۹ عملیاتی شد و مابقی نیز در سال جاری اجرایی خواهد شد.
فرزین افزود: سیاستها و استراتژیهای مدنظر پس از بررسیهای دقیق و کارشناسی در سطوح مختلف سازمانی تدوین شده است. اعضای محترم هیات مدیره، مدیران ارشد، مدیران میانی و کارشناسان متخصص و با تجربه بانک با برگزاری جلسات متعدد برنامهها را بررسی کردند و پس از جمع بندی دیدگاه ها و نظرات کارشناسی، استراتژی و راهبرد اصلی بانک مشخص شد.
اجرای طرح های موفق
در این گردهمایی احمد بهاروندی عضو هیات مدیره و معاون مدیرعامل در توسعه سرمایه انسانی، نیز در سخنانی دستاوردها و عملکرد معاونت توسعه سرمایه انسانی در سال ۱۳۹۹ را تشریح کرد.
وی افزود: ارتقای فرهنگ سازمانی، اجرایی شدن طرح طبقهبندی مشاغل، تأسیس شرکت تأمین آتیه امید کارکنان، بهبود وضعیت معیشتی و رفاهی همکاران از مهمترین برنامههایی است که در سال گذشته اجرا شد.
معاون مدیرعامل در توسعه سرمایه انسانی خاطرنشان کرد: تدوین سند پنجساله فرهنگسازمانی، اجرا و پیادهسازی سامانه جامع منابع انسانی، اجرای پروژه زمان و کارسنجی کارکنان صف و ستاد از مهمترین برنامهها و اولویتهای کاری است که به یاری خداوند در سال جاری محقق خواهد شد.
همچنین علیرضا صادقی معاون مدیرعامل در امور بانکی با بیان عملکرد مدیریتهای بانکداری شرکتی، سرمایهگذاری، تجاری – شخصی و امور شعب در سال ۱۳۹۹ افزود: عملکرد موفق مدیریتهای ذیربط نشان میدهد که مسیر را بهدرستی انتخاب کردهایم و برای اینکه از رقبا عقب نمانیم باید با برنامهریزی و تدوین سیاستهای بهروز و برحسب مقتضیات زمان بانکی پیشرو در عرصه بانکداری کشور باشیم.
حفظ شفافیت
در ادامه این مراسم، فرشاد محمد پور معاون مالی و امور مجامع بانک اظهار کرد: یکی از مهمترین مسؤولیت های این معاونت، حفظ صورتهای مالی و تعادل در ترازنامههای بانک است که خوشبختانه در سال گذشته تا حدود بسیار زیادی این امر محقق شد.
وی افزود: شفافیت شرکتهای زیرمجموعه بانک، شفافیت مالی بیشتر در تمامی بخشهای بانک ازجمله دیگر برنامههایی است که در سال جاری با جدیت دنبال خواهد شد.
افزایش تعاملات بیمه ای
مدیرعامل بیمه کارآفرین با اعلام آمادگی برای تعامل و همکاری بیشتر با بانک خاطرنشان کرد: در سال گذشته ارتباطات خوبی میان این دو بخش صورت گرفت که ان شاءالله در سال جدید این تعاملات افزایش خواهد یافت.
محمد حیدری بر اهمیت تعریف خدمات و محصولات مشترک میان بانک و بیمه تاکید و بیان کرد: میتوانیم با بهره گیری از ظرفیت های موجود زنجیره کاملی از خدمات مالی را به مشتریان ارائه کرده و ارزش افزوده مناسبی برای آنان ایجاد کنیم.
توسعه محصولات
مدیرعامل هلدینگ فناوری نگاه، سخنران دیگر این مراسم بود که به تبیین برنامه و اقدامات انجامشده در سال ۱۳۹۹ توسط این هلدینگ پرداخت.
حسین اسلامی، تدوین و توسعه نقشه راه فناوری اطلاعات بانک و ارتقای سامانه آفرین، توسعه محصولات حوزه پرداخت، توسعه محصولات بانکداریهای دیجیتال باز، تأسیس شرکت psp بانک، بررسی و تدوین طرح شعب هوشمند ازجمله مهمترین برنامههایی برشمرد که با تعامل و همراهی مدیریت فناوری اطلاعات انجام خواهد پذیرفت.
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.
کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد