روابط عمومی؛ نبض تپنده هر سازمان

روابط عمومی؛ نبض تپنده هر سازمان

بیست‌وهفتم اردیبهشت روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات است. از نگاه من این روز تنها یک نام در صفحه تقویم نیست؛ بلکه سرفصلی تازه و پراهمیت از تعهد، تخصص، علم و هنر است.

به گزارش دیوان اقتصاد،هرساله روز روابط عمومی که فرا می‌رسد، علاوه بر اندیشیدن بر مسؤولیت خطیری که برعهده‌گرفته‌ام، به این جمله طلایی یکی از بزرگان اشاره کنم که روابط عمومی یک شغل نیست؛ بلکه یک ویژگی اخلاقی، هنری و انسانی است. به تجربه دریافته‌ام هر سازمانی که در حوزه روابط عمومی نیرومند، با برنامه و همراه با نقشه راه مدون و منطقی حرکت کرده است، نتیجه‌ای درخشان به دست آورده است. روابط عمومی نبض تپنده هر سازمان است و فعالان این حوزه با عشق، نشاط، بهره‌گیری از فناوری‌های روز، تزریق هنر و تفکر خلاق در حوزه اداری گام برمی‌دارند و روحشان با ایستایی و سکون منافات دارد.

کار روابط عمومی کاری است که با انگیزه، خلاقیت و کوشش خستگی‌ناپذیر معنا پیدا می‌کند. این روزها روابط عمومی دیگر صرف برگزاری گردهمایی‌ها، شرکت در نمایشگاه یا برپایی مراسم مختلف، چاپ بروشورهای چاپی، بنر، استند و نصب به‌موقع در محل مناسب مراسم؛ همچنین پیگیری‌های تلفنی ایاب و ذهاب میهمانان و…؛ نیست. همان‌طور که در فضای دیگری هم به این موضوع اشاره‌کرده‌ام ما با پدیده بسیار مهمی به نام روابط عمومی دیجیتال و ارتباط صمیمی و تنگاتنگ با جامعه هدف در شبکه‌های اجتماعی مواجه هستیم.

در جهان دیجیتال و در حوزه بانکداری دیجیتال ساده‌اندیشی است اگر گمان کنیم روابط عمومی می‌تواند با همان سازوکار روابط عمومی سنتی به حیات خود ادامه دهد.

سالی بزرگ و سرنوشت‌ساز پیش روی ما قرار دارد. همه‌گیری کرونا و به تبع آن اوضاع حساس اقتصادی و اجتماعی امروز، مسؤولیتی به‌مراتب سنگین‌تر از قبل بر دوش مدافعان حوزه اطلاع‌رسانی و ارتباطات قرار می‌دهد. امید که سال پیش رو، سالی سرشار از توفیق و کامیابی در تمامی عرصه‌ها برای ملت شریف ایران باشد.

به سهم خود فرا رسیدن روز روابط عمومی و ارتباطات را صمیمانه به تمامی متصدیان سخت‌کوش حوزه روابط عمومی تبریک می‌گویم.

سید محمد حسین استاد- مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.