شهامت تخلف در بازار سرمایه کمتر می‌شود!

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:

شهامت تخلف در بازار سرمایه کمتر می‌شود!

احمد راستینه گفت: هر میزان بستر برای شفاف‌سازی روابط مالی و تجاری بیشتر باشد، تخلفات هم کمتر خواهد شد و افراد شهامت کمتری برای تخلف خواهند داشت.

به گزارش دیوان اقتصاد، احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به موضوع اجرای بند چ ماده ۳۶ قانون احکام دائمی کشور و پیاده‌سازی سامانه افشا تخلفات مدیران بورسی به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) گفت: به طور کلی، در حکمرانی اقتصادی نیاز به تصمیماتی است که فضای اقتصادی را برای مردم شفاف کند.

وی افزود: امروزه بیش از هر چیزی، نیاز به سازمان‌های شفاف و شیشه‌ای در کشور احساس می‌شود. بنابراین، سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در تلاش است فضایی برای شفاف شدن و نقش آفرینی مدیران و همچنین نظارت مردم بیش از پیش فراهم شود که برای تحقق این امر برنامه‌ریزی قابل توجهی کرده و از نظر نمایندگان بسیار مثبت ارزیابی می‌شود.

نماینده مردم «شهرکرد، بن و سامان» در مجلس ادامه داد: به نظر می‌رسد، به هر میزان بستر برای شفاف‌سازی روابط مالی و تجاری بیشتر باشد تخلفات هم کمتر خواهد شد و افراد شهامت کمتری برای تخلف خواهند داشت. بنابراین، سازمان بورس به منظور شفاف‌سازی، در قدم اول باید روابط مالی را شفاف‌تر کرده و مدیران متخلف را هم در فضای شیشه‌ای به مردم معرفی کند.

راستینه بر رعایت حقوق شهروندی تاکید کرد و افزود: تخلفات پس از احراز باید بیان شود و ذکر این نکته هم لازم است که شفاف بودن اقتصاد به معنای نقض حقوق شهروندی نیست.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.