تصمیم‌سازی‌های بیمه‌ای باید در فضای معیشتی مردم آثار مثبتی داشته باشد

رئیس کل بیمه مرکزی:

تصمیم‌سازی‌های بیمه‌ای باید در فضای معیشتی مردم آثار مثبتی داشته باشد

جذب اعتماد و جلب اطمینان مردم و راهکارهای شناساندن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بیمه‌ای از مهمترین چالش‌های صنعت بیمه به شمار می‌رود.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از شادا، مجید بهزادپور رئیس کل بیمه مرکزی که در جمع مدیران روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در محل بیمه مرکزی سخن می گفت، با اعلام این مطلب افزود: تمامی راهبردها، هدفگذاری‌ها و تصمیم‌سازی‌های صنعت بیمه در گرو شناخت مردم از ظرفیت‌ها، خدمات و محصولات آن است و هیچ رویکردی بدون خواست ملت قابلیت اجرا ندارد.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اراده حاکمیت برای رشد ضریب نفوذ بیمه در کشور، تصریح کرد: پیش‌بینی رشد فراتر از شاخص‌های اقتصادی برای صنعت بیمه از اهمیت عملیات بیمه‌گری حکایت دارد و فعالان بیمه‌ای برای تحقق این امر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

بهزادپور دو اصل شفافیت و صداقت را دو عامل اعتمادساز برای صنعت بیمه دانست و خاطرنشان کرد: هر محصول یا جهت‌گیری در نهاد ناظر صنعت بیمه باید در راستای انتظارات آحاد جامعه و اقبال عمومی ارزیابی شود.

وی به اهمیت توجه به پیوست رسانه‌ای در تصمیم‌سازی‌های خرد و کلان اقتصادی اشاره کرد و افزود: ارزیابی و تبیین آثار و تبعات تصمیمات بیمه‌ای در کسب و کار و معیشت مردم یک ضرورت است و به همین خاطر پیش از اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها باید برآیند و نتایج آن در جامعه مشخص شود.

رئیس شورای عالی بیمه با تاکید بر اهمیت نقش روابط عمومی‌ها در توسعه پایدار مجموعه‌های اقتصادی کشور، اظهار داشت: اطلاع‌رسانی صریح، سریع و شفاف در پیشبرد اهداف بخش‌های خدماتی از جمله بیمه از اهمیت خاصی برخوردار است و اشتراک تجارب اهالی روابط عمومی و حوزه اطلاع.رسانی می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند.

به گزارش شادا، مهدی محمدی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز در این جلسه با تشریح تاکتیک های روانی دشمنان برای بر هم زدن ثبات اقتصادی کشور اظهار کرد: روابط عمومی های دستگاه های مهم اقتصادی کشور که در خط مقدم جنگ‌رسانه ای قرار دارند، باید با کنشگری و تحلیل درست از شرایط حاضر و اتخاذ راهبرد امید آفرینی و اعتماد بخشی در جامعه و اقدامات مناسب رسانه ای بتوانند این هجمه های رسانه ای را خنثی نمایند.

گفتنی است در این نشست در خصوص برنامه های اطلاع رسانی و تبلیغی وزارت امور اقتصادی و دارایی در دهه مبارک فجر، بزرگداشت سالروز شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی بحث و تبادل نظر شد و در پایان نیز از چهارنفر از مدیران سابق روابط عمومی دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد از سوی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی این وزارتخانه قدردانی شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.