۷۰ درصد معاملات فیوچرز در اختیار کاربران آنلاین

۷۰ درصد معاملات فیوچرز در اختیار کاربران آنلاین

شنبه, آوریل 22, 2017 - 15:16 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مدیرعامل بورس کالا گفت: نرم افزار فیوچرز آنلاین در بورس کالا که در سال‌های پیش راه‌اندازی شده بود، در حال حاضر گسترش یافته؛ به نحوی‌که حدود ۷۰ درصد از معاملات فیوچرز در بستر آنلاین صورت می‌گیرد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبِنا؛ حامد سلطانی نژاد در پاسخ به این سوال که عمده چالش‌های مربوط به زیرساخت‌های الکترونیک مبادلات کلان در بازار بورس چیست؟ گفت: آنچه در حوزه بورس کالا ضروری است مربوط به شرکت‌های تولیدکننده بک آفیس (فناوری مورد نیاز برای اداره یک سازمان) می شود که این شرکتها باید نرم افزارهای ارتباطی مربوط به این بازار مالی را طراحی کنند.
مدیرعامل بورس کالای ایران افزود: بورس کالای ایران در ابتدای فعالیت خود برای هر بخشی نرم افزار ویژه همان بخش را طراحی کرده بود و تنها چالشی که در این برهه وجود داشت، اتصال این نرم افزارها به یکدیگر بود.
سلطانی نژاد با ابراز امیدواری برای رفع مشکلات اولیه در حوزه زیرساخت‌های فنی گفت: خوشبختانه طرح تلفیق سامانه ها و اتصال آنها به یکدیگر تحقق یافت و توانستیم شمار زیادی از سامانه ها را تلفیق کنیم و از سامانه یکپارچه بهره مند شویم.
وی با اشاره به فراهم شدن بسترهای الکترونیک در سازمان بورس گفت: اقدام مهمی که در راستای ایجاد بسترهای الکترونیک در سازمان بورس صورت گرفته دسترسی آنلاین است، همچنین نرم افزار فیوچرز آنلاین را که در زمان مدیریت پیشین بورس کالا طراحی و راه اندازی شده بود، هم اکنون گسترش و توسعه یافته، به نحوی که حدود ۷۰ درصد از معاملات فیوچرز ما در بستر آنلاین صورت می گیرد.
سلطانی نژاد در همین زمینه ادامه داد: در گواهی سپرده نیز ساعت معاملات افزایش یافته است.
مدیرعامل بورس کالای ایران در پایان تاکید کرد: با توجه به گسترش بازار اوراق بهادار مبتنی بر کالا حضور شرکت‌های ارایه دهنده خدمات تکنولوژیک در عرصه اقتصادی توجیه پذیر است و می‌توانند در این عرصه فعالیت کنند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.