حمایت بانک ملی از فعالیت‌های دانش‌بنیان

حمایت بانک ملی از فعالیت‌های دانش‌بنیان

شنبه, دسامبر 24, 2016 - 17:21 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مدیرعامل بانک ملی با تاکید بر اینکه رویکرد این بانک باید به سمت فناوری‌های نوین و دانش بنیان باشد، گفت: آینده صنعت بانکداری در فناوری‌های نوین و ارائه محصولات بر اساس نیازهای پنهان مشتریان خلاصه می‌شود.

به گزارش دیوان اقتصاد، مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت داده پردازی سداد امروز در بانک ملی با حضور محمدرضا حسین زاده مدیر عامل بانک ملی، مسعود خاتونی معاون فناوری اطلاعات بانک ملی و جمعی از مدیران ارشد این بانک و شرکت های تابعه در بانک ملی برگزار شد.

حسین زاده مدیرعامل بانک ملی نیز در این مراسم با قدردانی از زحمات احمد خاکی مدیرعامل سابق شرکت داده ورزی سداد، فرامرز خالقی که دارای تجربیات موفق در حوزه فناوری اطلاعات است را به عنوان مدیر عامل جدید این شرکت معرفی کرد.

وی در این مراسم از علی خاکی به عنوان یکی از مدیران موفق بانک ملی نام برد و گفت: امیدواریم از تجربیات وی در حوزه‌های دیگر بانک بهره‌برداری کنیم.

حسین زاده تصریح کرد: موفقیت امروز شرکت داده‌ورزی سداد نتیجه تلاش‌های شبانه روزی مدیران این مجموعه است از این رو مدیران پیشین شرکت داده ورزی سداد با عملکرد مناسب دستاوردهای خود را همواره به دست توانای مدیران جدید می‌سپارند و امیداواریم با همیاری تمام همکاران شاهد موفقیت بیشتر در این مجموعه باشیم.

وی با اشاره به تغییرات پر شتاب در حوزه فناوری اطلاعات اظهارداشت: بانک ملی در ارائه خدمات بانکی همواره پیشتازه بوده است از این رو رمز موفقیت در حال حاضر درک نیازهای پنهان مشتریان و ارائه محصولات مطابق با این نیازها است.

وی با تاکید بر اینکه انتظارات مردم از بانک ملی به عنوان بزرگترین بانک جهان اسلام بالا است، گفت: امنیت یکی از دغدغه‌های اصلی فناوری اطلاعات در بانک ملی است از این رو بانک ملی به منظور تحقق این هدف سامانه بام را طراحی و عملیاتی کرده است.

وی افزود: تعداد کاربران این سامانه در حال حاضر با توجه به عمر کم آن ۸۰۰ هزار نفر است که امیدواریم به ۸ میلیون نفر افزایش یابد.

حسین زاده موضوع انضباط در دارایی‌ها را یکی از رویکردهای مهم در بانک ملی عنوان کرد و اظهارداشت: انظباط در تمام زمینه ها مهم است از این رو تبعبت از سیاست‌های بانک ملی یکی از وظایف شرکت های زیر مجموعه است.

وی ارائه محصولات جدید در بخش فناوری‌های اطلاعات را در بانک ملی ضروری دانست و گفت: کارشناسان بانک ملی باید همواره با بررسی فناوری های نوین در حوزه بانکداری الکترونیک و بومی سازی آن آخرین محصولات و خدمات را در این حوزه به مشتریان ارائه کنند.

**ریشه مشکلات فناوری اطلاعات در ۵ شاخص خلاصه می‌شود

مدیر فناوری اطلاعات بانک ملی در این مراسم با اشاره به دغدغه‌های فناوری اطلاعات در شبکه بانکی گفت: استراتژی کسب و کار، حضور در سطوح کسب و کار، انحصارگرایی در خدمات، برون سپاری و ساختار نیروی انسانی ریشه اصلی مشکلات در این بخش هستند.

مسعود خاتونی اظهار داشت: کشور در حال حاضر در حال گذر به دهه سوم فناوری اطلاعات در شبکه بانکی است از این رو نقش فناوری در شبکه بانکی متفاوت شده است.

وی تصریح کرد: فناوری امروز از ابزار تسهیل کننده خدمات بانکی به موتور محرکه شبکه بانکداری تغییر ماهیت داده است از این رو عملیات پشتیبانی در شبکه بانکی مسئولیت‌ها را در این بخش دو چندان کرده است.

خاتونی اذعان داشت: انتخاب راه درست و اجرا و عملیاتی سازی آن و در گام بعدی پشتیبانی و تجهیز سامانه های بانکی حلقه فناوری اطلاعات در شبکه بانکی را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: البته ضعف‌هایی در هر یک از زنجیره های این حلقه وجود دارد که با بررسی این ضعف ها باید به سمت رفع آن حرکت کرد.

خاتونی با اشاره به نگاه عمیق به حوزه فناوری اطلاعات تاکید کرد: امروز این حوزه در شبکه بانکی جدایی ناپذیر است و فناوری در شبکه بانکی ایجاد ارزش افزوده می‌کند از این رو شکل گیری نظام بانکی امروز در حوزه فناوری اطلاعات خلاصه شده است.

وی یادآور شد: بانکداری کشور در حال حاضر هم راستا با دنیا در حرکت است، البته در بخش ابزارهای الکترونیک ضعف هایی وجود دارد که با رفع آن می توان در این بخش عملکرد مناسب‌تری ارائه داد.

وی با اشاره به پنج شاخص در حوزه فناوری اطلاعات در شبکه بانکی گفت: اولین دغدغه در این بخش استراتژی‌های کسب و کار است و کمبود نیروی انسانی متخصص در این بخش یکی از چالش ها در این حوزه است.

خاتونی اذعان داشت: حضور در سطوح کلان کسب و کار یکی دیگر از چالش‌ها در این بخش است از این رو مدیران این حوزه باید با فناوری‌های روز آشنایی و در حوزه‌های کلان و نوین کسب و کار ورود کنند.

وی انحصارگرایی در فناری اطلاعات را روند مناسبی ندانست و گفت: امروز دانش و نیروی انسانی متخصص به صورت تمرکز در یک جا جمع شده اند که این رویه باید تغییر کند.

وی مباحث برون سپاری پروژه‌های بانکی را رویکردی مهم عنوان کرد و گفت: انتخاب مناسب در شرکت‌هایی که پروژه‌های بانک به آنها سپرده می شود، نقش کلیدی دارد از این رو یک انتخاب اشتباه بانک را متحمل هزینه‌های سنگین می‌کند.

خاتونی عمده مشکلات در بخش فناوری اطلاعات را در ساختار نیرونی انسانی دانست و اظهارداشت: خلاء نیروی انسانی متخصص همواره از چالش های این بخش بوده که باید در صدد رفع آن گام برداشت.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.