خودروهای بی کیفیت از چرخه تولید حذف شوند

خودروهای بی کیفیت از چرخه تولید حذف شوند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است، خودروسازان باید ملزم به رعایت استانداردهای داخلی و خارجی شوند و هر خودرویی که استانداردهای لازم را نداشت باید از خط تولید حذف شود.

به گزارش دیوان اقتصاد،علی اسدی کرم در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به افزایش 300 هزار تا یک میلیون و 500هزار تومانی قیمت خودرو به بهانه افزایش بیمه خودرو، گفت:هیچ رابطه معقولی بین افزایش بیمه و افزایش قیمت خودرو وجود ندارد و گرانی خودرو به این بهانه هیچ توجیهی ندارد.

نماینده مردم شهربابک با بیان اینکه خودروسازان باید دلایل منطقی برای افزایش قیمت خودرو ارائه دهند، افزود:اگر قیمت قطعات خودرو افزایش یافته خودروسازان باید گزارش هر یک از قطعات را به تقکیک ارائه دهند، در غیر اینصورت شورای رقابت باید هر نوع افزایش قیمتی را پیگیری کند.

**افزایش قیمت خودرو در شرایط رکودی معنایی ندارد

اسدی کرم ادامه داد:مقرر شده که کمیسیون صنایع و معادن نشستی با خودروسازان برگزار کند، تا خودروسازان توضیحات خود را برای افزایش قیمت خودرو ارائه کنند، که نتایج این بررسی ها به خودروسازان اعلام می شود.

وی با بیان اینکه در شرایط رکودی بازار خودرو افزایش قیمت خودرو معنایی ندارد، یادآور شد:قیمت خودرو در یک دوره ای با ایجاد حباب در بازار افزایش یافت، لذا در شرایط کنونی قیمت آن نه تنها نباید افزایش یابد، بکه باید روند نزولی بگیرد.

**حمایت مالی دولت از خودروسازان عامل عدم افزایش کیفیت خودروهای داخلی است

اسدی کرم با اشاره به اینکه حمایت مالی دولت از خودروسازان در شرایط بحرانی عامل عدم افزایش کیفیت خودروهای داخلی است، افزود:اگر خودروسازان به معنای واقعی کلمه خصوصی شده و بازار رقابتی برای آنها ایجاد شود، گروه های خودروسازی که می توانند خودروهای باکیفیت تولید کنند، در میدان مانده و تولیدکنندگان خودروی بی کیفیت از صحنه حذف می شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه خودروسازان برای بقا راهی جز حضور در بازار رقابتی ندارند، تصریح کرد:خودروسازان باید ملزم به رعایت استانداردهای داخلی و خارجی شوند و اگر هر خودرویی استانداردهای لازم را نداشت خط تولید آن متوقف و حذف شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.