رئیس کمیته توسعه کسب وکار دیجیتال سندیکای بیمهگران ایران درخصوص سرمایه گذاری «دال – آن» بر روی ایده های اینشورتکی، اظهار کرد : سرمایه گذاری نه تنها دال – آن بلکه مجموعه های مختلفی که به نوعی روی ایده های نوآورانه در صنعت بیمه کار می کنند، موجب جاری شدن خون تازه ای در صنعت بیمه می شود و این نمود بیرونی توجه به صنعت بیمه را میان جوان ها و کسانی که تازه در صنعت مالی به فعالیت مشغول هستند، ایجاد می کند.
سرمایه گذاری دال – آن، موجب جاری شدن خون تازهای در صنعت بیمه میشود
سرمایه گذاری دال – آن، موجب جاری شدن خون تازهای در صنعت بیمه میشود

به گزارش دیوان اقتصاد، حمیدرضا پروازی با تاکید براینکه اینگونه سرمایه گذاری ها موجب افزایش ضریب نفوذ بیمه می شود؛ افزود: سرمایه گذاری دال –آن ، توان، انگیزه و امید تازه ای در اکوسیستم بیمه ایجاد کرده و باعث همکاری های بعدی در این صنعت می شود.
وی افزود: هر گونه سرمایه گذاری ای در این صنعت ، باعث حرکت آن به سمت بیمه گری دیجیتال و نوآورانه و بودن در زندگی و مسائل مختلف مردم خواهد شد و در دراز مدت باعث افزایش ضریب نفوذ بیمه از یک سو و رضایت مندی مشتریان و مردم از سوی دیگر می شود.
حمید رضا پروازی در پاسخ به این سوال که برگزای رویداد «دال –آن» چگونه به گسترش فرهنگ نوآوری در صنعت بیمه کمک می کند، گفت : بدون شک برگزاری هرگونه رویدادی با محوریت نوآوری در صنعت بیمه باعث ترویج فرهنگ نوآوری در این صنعت می شود . درسالهای اخیر صنعت بیمه همراه با دو صنعت مالی دیگر (بورس و بانک) البته با سرعت و شتاب کمتری در مسیر نوآوری، توسعه و ورود استارتاپ ها حرکت کرده است
وی افزود : از نظر دیتا محور بودن این صنعت ، بیمه، صنعت مهمی است. بیمه با همه شئون زندگی انسان ها اتصال و ارتباط دارد . بنابراین با وجود این ویژگی ها و مختصات ، ضروری ست که این صنعت به اکوسیستم متصل باشد و مسائل توسعه ای درآن شکل بگیرد. براین اساس ، برگزاری رویدادهایی چون دال – آن و هرگونه رویداد توسعه محور و نوآورانه دیگری قطعا کمک کننده است چه بهتر که در ادامه در ارکان مختلف زنجیره ارزش صنعت بیمه آن رویداد را ببینیم و برنامه ریزی داشته باشیم .
رئیس کمیته توسعه کسب وکار دیجیتال سندیکای بیمه گران ایران با اشاره به اینکه ابزارهای مختلفی برای تست ایده ها وجود دارد، گفت: یکی از بهترین و کمک کننده ترین روش های سنجش ایده های فناورانه واینکه چگونه این ایده های فناورانه با نیازهای واقعی بازار بیمه همراستا هستند؛ این است که ایده ها توسط نخبگان و متخصصین نوآوری صنعت بیمه سنجیده شود. نخبگان و متخصصان نوآوری صنعت بهترین روش را برای سنجش مطابقت ایده های نوآورانه با نیازهای بازار پیدا خواهند کرد.
وی ا فزود: یکی از اصلی ترین نیازهای صنعت بیمه، روش های اعلام خسارت توسط مردم، ارزیابی خسارت توسط شرکت های بیمه و نحوه و مکانیزم سرعت بخشیدن و تسهیل در پرداخت خسارت است که باید سنجیده شود. این موجب افزایش رضایت وافزایش ضریب نفوذ بیمه خواهد شد.
پروازی ، همکاری میان اینشورتک ها و شرکت های بیمه را یک مسئله فرهنگی دانست و گفت : صنعت بیمه امروز با نگرش ها یی در خصوص اینشورتک ها مواجه است که نیاز به تغییر دارد . در سال های گذشته به اینشورتک ها و استارتاپ ها به اشتباعه به مجموعه فروشندگان بیمه نگاه شده است در حالی که اینطور نیست و نباید باشد . در صنعت بیمه فقط در حوزه فروش از شرکت های اینشورتکی و استارتاپ ها استفاده می کنیم که باید اینگونه دیدگاه تغییر کند و برای این تغییر دیدگاه ، به حضور افرادی در ساختار کلاسیک صنعت بیمه نیاز است تا تغییر ساختار در شرکت های بیمه ایجاد کنند. افرادی تحت عناوین مدیران تحول دیجیتال و یا مدیران توسعه کسب وکار نوین و نوآور در زنجیره ارزش باید گنجانده شوند تا در شرکت های بیمه به تغییر فرهنگ کمک کنند. با این تغییرات، همکاری بین اینشورتک ها و شرکت های بیمه تسهیل می شود چرا که با ورود اینشورتک ها ، در صنعت بیمه با زنجیره ارزش مواجه می شویم و نقاط دیگر این زنجیره ارزش را با همکاری با استارتاپ ها می توانیم ارتقا دهیم و اینگونه شاهد افزایش ضریب نفوذ بیمه خواهیم بود.
وی درخصوص بهره برداری از تجربیات بین المللی در زمینه نوآوری های بیمه ای ، اظهار داشت : در سالهای اخیر به خاطر وجود افراد یا ایجاد بخش هایی در ساختار صنعت بیمه تحت عنوان مدیریت کسب وکار نوین یا ایجادکردن مجموعه یا کمیته ای تحت عنوان کمیته کسب وکار دیجیتال در سندیکای بیمه و مواردی از این دست ، ادبیات نوآوری جای خودش را در صنعت پیدا کرد و این افراد کمک کردند تا برخی ارتباطات و همکاری های بین المللی ایجاد شد . به عنوان مثال در چند سال گذشته افرادی در رویدادهایی که در دبی یا کشورهای امارات و روسیه برگزار شده بود ، شرکت کردند و این باعث شد که حلقه های واسط هرچندکوچک در صنعت بیمه برای اتصال به تجربیات بین المللی شکل بگیرد. این یک نسیم نوآوری در صنعت بیمه ایجاد کرد و قطعا این حضوردر رویدادهای بین المللی باعث می شود که تجربیات به سمت صنعت ما سرازیر شود البته که چالش هایی چون تحریم ها کمی این اتصال به شرکت ها و رویدادهای بین المللی را سخت می کند ولی در هر حال مفید خواهد بود.
رئیس کمیته توسعه کسب وکار دیجیتال سندیکای بیمه گران ایران خطاب به کارآفرینان جوان که قصد ورود به صنعت بیمه را دارند ، توصیه کرد به کوچیکی صنعت بیمه نگاه نکنند. سهم صنعت بیمه نسبت به صنایع مالی دیگر کمتر است اما اثر بخشی این صنعت بسیار زیاد است بنابراین کسانی که به عنوان نوآور و کارآفرین قصد ورود به این صنعت را دارند ، یکی از پارامترهایی که باید به آن توجه کنند اثر بخشی این صنعت است و اینکه دیتا در آن نقش مهمی ایفا می کند و می توانند به مردم از این طریق کمک کنند .
وی افزود : انصافا در سال های گذشته دست شرکت های بیمه برای پذیرفتن نوآوران و کار آفرینان در صنعت باز شده هر چند نیاز به تحمل و صبوری دارد و امیدوارم افرادی که رویکرد خود را حضور و فعالیت در صنعت بیمه قرار می دهند موفق باشند و ما هم در سندیکای بیمه گران در خدمتشان هستیم و خواهیم بود .
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.
کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد