اختصاصی/ فرهنگسازی موفق بیمه کوثر در صنعت بیمه

اختصاصی/ فرهنگسازی موفق بیمه کوثر در صنعت بیمه

 یکی از رسالت‌های اصلی شرکت‌‎های بیمه، علاوه بر ارائه خدمات الکترونیکی و تسهیل فرایند خرید بیمه، فرهنگ‌سازی و ترویج آگاهی در زمینه اهمیت بیمه و مزایای آن است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیوان اقتصاد، فرهنگسازی و بالا بردن فرهنگ استفاده از بیمه در زندگی روزمره اقشار جامعه، یکی از رسالت های بزرگ صنعت بیمه است که می تواند هم به مردم هم به بالا رفتن ضریب نفوذ بیمه در کشور کمک کند.

به عقیده بسیاری از صاحبنظران، فرهنگ باید توسط بیمه‌گران گسترش یابد چرا که ارائه خدمات بیمه‌ای مناسب می‌تواند عامل فرهنگسازی مناسب این صنعت باشد. بطور کلی صنعت بیمه توان بالقوه‌ای در فراهم ساختن زمینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری‌های کلان دارد، در حفظ حقوق بیمه‌گذاران و همچنین در میل به رشد و توسعه اقتصادی کشور نقش مهمی را ایفا می‌کند، باید برای بیمه‌گران، عامل اصلی حصول اطمینان در قراردادهای بیمه‌ای بیمه‌گذاران، از الویت بالایی برخوردار باشد. بنابراین توسعه فرهنگ بیمه امری پویاست و به‌طور مداوم به تغییر و تحول، سازندگی، ابتکار و ابداع نیاز دارد.

توسعه فرهنگ بیمه در درجه اول با افزایش سطح آگاهی جامعه در مورد مزایا و کارکرد‌های بیمه و گسترش و تقویت نقاط و نگرش‌های مثبت آن در میان مردم یک مملکت است. در درجات بعدی اخلاق حرفه‌ای بیمه‌گران، پایبندی شرکت‌های بیمه به تعهدات، رعایت حق و حقوق بیمه‌گذاران، اقدامات تعاملی صحیح با آنها و همچنین ارائه خدمات با کیفیت و قیمت مناسب به آنان و خدمات نوین و محصولات جدید، مطرح می‌شود.

فرهنگ‌سازی بیمه‌ای از راهبردهای اصلی شرکت بیمه کوثر بوده و هست. گواه آن برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی بیمه کوثر با هدف معرفی محصولات، طرح‌های نوین و فناورانه و همچنین ارائه تجربیات درتمامی رشته‌های بیمه‌ای با رویکرد فرهنگ‌سازی و پیشگیری از حوادث در بهمن ماه 1403 با ارائه دستاوردهای بیمه ای و محصولات جدید، برگزار شد.

نکته قابل توجه این این نمایشگاه، رویکرد فرهنگ‌سازی و پیشگیری از حوادث در صنعت بیمه بود. چرا که کار فرهنگی باید با ظرافت و دقت خاص همراه با تکریم و احترام به مخاطب صورت گیرد. لذا در این نمایشگاه فرهنگسازی و گوشزد کردن نکات برای پیشگیری از حوادث یکی ازمهمترین بخش‌های حاضر در نمایشگاه بود.

این گزارش می‌افزاید، نمایشگاه تخصصی بیمه کوثر جایی مناسب برای این بود که صاحبان ریسک با مفاهیم ریسک و خطر که اقداماتی که نیاز است برای جلوگیری از آن انجام بدهند تا خطر به حداقل ممکن برسد و در این ماجرا هم شرکت بیمه و هم بیمه‌گزار با موفقیت به اهداف خود برسند. یعنی هم بیمه گزار از یک پوشش قوی و خاطری آسوده بهرمند خواهد شد، هم شرکت بیمه می تواند با جذب حق بیمه، بقای خود را برای بلند مدت تضمین کند.

اما علاوه بر آنچه ذکر شد، در این دوره از نمایشگاه، مدیران و کارشناسان بیمه کوثر در غرفه‌های خود به معرفی محصولات، طرح‌های نوین و فناورانه پرداخته و علاوه بر آن با ارائه تجربیات خود در تمامی رشته‌های بیمه‌ای در راستای آگاهی‌بخشی، فرهنگ‌سازی و افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور، قدم‌های مهمی برداشتند.

براساس آنچه که مدیران شرکت بیمه کوثر بدان اذعان دارند، سبد محصولات بیمه کوثر در سال 1403 متنوع تر شده است که این موضوع منجر بدان شده، شرکت بیمه ای که ابتدا برای نیروهای مسلح تاسیس شده بود، اکنون می تواند علاوه بر ارائه خدمات به این قشر معظم، به سایر اقشار جامعه و بیمه گزاران خرد نیز خدمات ارائه کند. 

بطور مثال در حوزه بیمه های عمر و سرمایه گذاری، بیمه کوثر از سه محصول جدید خود در این خلال این نمایشگاه با عناوین بیمه‌های عمر متصل به سبد دارایی، بیمه مراقبت بلند مدت، بیمه با حق بیمه یکجا، در راستای گسترش سبد محصولات بیمه عمر و سرمایه گذاری رونمایی کرد. یا در مثالی دیگر سامانه کوثر من (سامانه خدمات یکپارچه مشتریان شرکت بیمه کوثر) در این نمایشگاه برای علاقمندان تشریح شد.

سامانه کوثر من به آدرس https://mykins.ir/MyPanel برای ارائه خدمات آنلاین بیمه ای در خدمت آحاد جامعه است. سامانه یکپارچه ارائه خدمات به مشتریان بیمه کوثر با نام «کوثر من» از سه سال پیش رونمایی شد در دومین نمایشگاه تخصصی بیمه کوثر همراه با آخرین بروزرسانی ها و خدمات جدید به نمایش درآمد تا مخاطبان با امکانات جدید این سامانه آشنا شوند.

در پایان گفتنی است، صنعت بیمه برای رشد و شکوفایی نیاز به دو مولفه مهم نوآوری و فرهنگ‌سازی دارد که رفع خلاءهای موجود بی شک مسیر تعاملات جدید میان شرکت‌های بیمه‌گر و بیمه گذاران را گشوده و ثمرات بسیاری به دنبال خواهد داشت که افزایش ضریب نفوذ بیمه و به دنبال آن رونق فروش شرکت‌های این حوزه از آن دست است. برهمین اساس شرکت بیمه کوثر در نمایشگاه اخیر خود هر دو مولفه را مد نظر قرار داد تا بتواند به عنوان یک سازمان تاثیرگزار، نقش خود را در صنعت بیمه به خوبی ایفا کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.