️ قطار سفر از پیش اعلامنشده رئیس کل بیمه مرکزی به ایستگاه دزفول رسید. دغدغهها، انتقادها و پیشنهادات مطرحشده از سوی مدیران شعب و نمایندگان بیمه منطقه جنوب غربی در فضای کارشناسانه مورد بحث و بررسی و در نهایت تصمیمگیری قرار میگیرد.
مطالبات نمایندگان بیمه پیگیری خواهد شد
مطالبات نمایندگان بیمه پیگیری خواهد شد

به گزارش دیوان اقتصاد، پرویز خوشکلام خسروشاهی در سومین روز از بازدیدهای سرزده از شعب و نمایندگیهای بیمه در استانهای جنوب و غرب کشور با اعلام این خبر افزود: دیدگاههای کارشناسانه و نگاه عمیق برخی از فعالان صنعت بیمه در شهرستانهای کشور به تصمیمسازیهای کلان نهاد ناظر صنعت بیمه، کمک خواهد کرد.
بر اساس این گزارش، رئیس کل بیمه مرکزی ضمن ابراز خرسندی از حضور در شهر مقاومت _ دزفول _ در شعب بیمه آسیا و دانا و نمایندگی شرکتهای کارآفرین، رازی و معلم حضور یافت و بیواسطه با اعضای شبکه فروش دیدار و گفتوگو کرد.
در این ملاقاتهای صمیمانه یکی از کارشناسان شعبه بیمه آسیا با قدردانی از نگاه ارزشمند نهاد ناظر به موضوع بیمه در استانها گفت: پرداخت خسارت به موقع، مدارا و کمک به زیاندیدگان در فرایند پرداخت خسارت در جذب بیمهگذاران جدید اثر غیرقابل انکاری دارد.
وی از شبکه فروش به عنوان مهمترین رکن بیمه یاد کرد و از رئیس کل بیمه مرکزی درخواست کرد شرکتها را به حمایت بیشتر از بازیگران خط مقدم صنعت بیمه ترغیب کند.
رئیس کل بیمه مرکزی سپس در دفتر یکی از نمایندگان شرکت کارآفرین حضور پیدا کرد.
نماینده شرکت بیمه کارآفرین، بازدید سرزده رئیس کل و همراهان را نماد توجه ویژه به خرد جمعی نهاد تصمیمگیر بیمه، عنوان کرد و گفت: با وجود برخی محدودیتهای ایجادشده برای نمایندگان شبکه فروش پس از ورود کارگزاران برخط یا همان استارتآپها به بازار بیمه، باز هم فروش بیمهنامههای غیر رشته شخص ثالث به کیفیت مذاکره، قدرت بیان و دانش بالای نمایندگان متخصص صنعت بیمه نیاز دارد.
وی ادامه داد: وعده های غیرواقعی و همچنین حضور نمایندگان فاقد تخصص و بیانگیزه به رشد این صنعت لطمه میزند و بخش مهمی از جامعه را به محصولات و خدمات بیمهای، بدبین خواهد کرد.
رئیس کل بیمه مرکزی با قدردانی از نگاه کارشناسانه وی این پرسش را مطرح کرد که اعطای مجوز صدور بیمهنامه برای شرکتهای مختلف از سوی نمایندگی یک شرکت، چه دستاوردهای مثبت یا چالشهایی را به دنبال خواهد داشت؟
نماینده بیمه کارآفرین ضمن تأیید این ایده با اشاره به توانمندی برخی شرکتها در رشتههای تخصصی خود، اظهار داشت: علاوه بر این موضوع اگر کارگزاران نیز اجازه صدور داشته باشند شرایط ناسالم رقابتی برطرف میشود هر چند تحقق این امر در گرو بازآموزی مستمر نمایندگان این صنعت است.
وی در پایان گفت: نمایندگان بیمه استانی که در شهرهای حوزه فعالیت خود شعبه ندارند باید از دانش بیشتر و مهارت بالاتری برخوردار باشند.
در ادامه بازدیدها، شعبه بیمه دانا در شهر دزفول پذیرای رئیس کل و همراهان ایشان بود.
رئیس کل در دیدار با رئیس و کارکنان این شعبه با تأکید بر ضرورت استانداردسازی شیوه ورود دادههای بیمهای و راهاندازی بانک اطلاعاتی زیاندیدگان و ثبت فرایند پرداخت خسارت آنان را خواستار شد و گفت که تحقق این امر تصویری واقعی از میزان، شدت و نوع خسارات بیمهای ارائه داده و در نهایت به کاهش وقوع تقلبات و تخلفات بیمهای منتهی خواهد شد.
خسروشاهی از آمادگی بهرهبرداری از قابلیتهای سامانه سنهاب برای راهسازی این بانک اطلاعاتی خبر داد.
مدیر شعبه بیمه دانای دزفول نیز با خوشامدگویی به رئیس کل بیمه مرکزی از توسعه صنعت بیمه در این شهرستان خبر داد و افزود: پوشش بیمه آموزش و پرورش دزفول در اختیار شرکت بیمه معلم است و دانا توان و ظرفیت خود را بر فروش بیمه نامههای اموال متمرکز کرده است.
رئیس کل بیمه مرکزی در پایان از دو نمایندگی شرکتهای بیمه رازی و معلم نیز بازدید کرد که در این ملاقاتها نیز مسائل و نکاتی در خصوص کیفیت تخفیفات غیرمتعارف کارگزاریهای برخط و همچنین موضوع تقویت بخش آموزشی صنعت بیمه، مطرح شد.
گفتنی است رئیس شورای عالی بیمه در ساعات پایانی روز دوشنبه، دزفول را به مقصد اهواز ترک کرد.
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.
کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد