همه نیازهای بیمه‌ای را در یک اپلیکیشن پاسخ می‌دهیم

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه سامان:

همه نیازهای بیمه‌ای را در یک اپلیکیشن پاسخ می‌دهیم

به‌گفته میثم بهشتیان، اپلیکیشن «بیمه سامان» یکی از چهار تحول در حوزه فناوری بیمه سامان است که از سال ۱۴۰۲ آغاز شده و ورژن دوم این اپلیکیشن به‌تازگی عرضه شده است.

به گزارش دیوان اقتصاد، مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه سامان می‌گوید: «سامان» برای تسهیل دسترسی بیمه‌گذاران به خدمات پس از فروش، این اپلیکیشن کاربرپسند را راه‌اندازی کرده است.

متن کامل این گفت‌وگو را بخوانید.

دی‌ماه سال ۱۴۰۳ اعلام شد که اپلیکیشن بیمه سامان وارد بازار شده و به‌زودی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این اپلیکیشن در حال حاضر در چه مرحله‌ایی است و با چه میزان از استقبال مواجه شده است؟ 

بیمه سامان برای معماری‌ چهارگانه‌ای در حوزه فناوری اطلاعات برنامه‌ریزی کرده و چهار محصول با عنوان ۴S Solutions به بازار عرضه کرده است. یکی از این محصولات «بیمه سامان» است. درواقع سامان برای تسهیل دسترسی بیمه‌گذاران به خدمات پس از فروش، اپلیکیشن جدیدی به نام «بیمه سامان»، راه‌اندازی کرده است. این پلتفرم کاربرپسند، امکان دسترسی آسان به‌تمامی اطلاعات بیمه‌ای را فراهم می‌کند. بیمه‌گذاران می‌توانند با حداقل ورود اطلاعات، به تمام داده‌های خود در بیمه سامان دسترسی داشته باشند و در زمینه خسارت درمان، در کمترین زمان درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.

از طریق این اپلیکیشن می‌توان به مدیریت آنی واریز و برداشت اندوخته در بیمه‌های یونیت لینک، دریافت لحظه‌ای مبالغ در کیف پول، صدور آنی بیمه‌نامه‌های ضروری مانند بیمه مسافرتی و خدمات مرتبط با بیمه خودرو دسترسی داشت.

مهم‌ترین مزیت رقابتی اپلیکیشن بیمه سامان چیست؟ و دقیقاً چه امکاناتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد؟ 

این اپلیکیشن به‌عنوان ابزار فروش و خدمات پس از فروش مشتریان حقیقی است که هم‌اکنون در کافه‌بازار و مایکت در دسترس است و به‌زودی در اپ‌استور نیز منتشر خواهد شد. همه خدمات مبتنی بر بیمه و خدمات جانبی یا فرابیمه در مدت یک یا یک ماه و نیم آینده به این اپلیکیشن اضافه خواهد شد. به عنوان مثال اگر بیمه‌نامه ثالث خودرو صادر می‌کنیم، تمام خدمات جانبی برای خودرو از استعلام‌ها، عوارض راهداری مفاصا حساب و هر چیزی که به خودروی بیمه‌گذار مربوط است در این اپلیکیشن ارائه می‌شود. از طرفی این پلتفرم کاربرپسند، امکان دسترسی آسان به‌تمامی اطلاعات بیمه‌ای را فراهم می‌کند. بیمه‌گذاران می‌توانند با حداقل ورود اطلاعات، به تمام داده‌های خود در بیمه سامان دسترسی داشته باشند و در زمینه خسارت درمان، تنها با چند کلیک ساده درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.

همچنین از قابلیت‌های ویژه این اپلیکیشن می‌توان به مدیریت آنی واریز و برداشت اندوخته در بیمه‌های یونیت لینک، دریافت لحظه‌ای مبالغ در کیف پول، صدور آنی بیمه‌نامه‌های ضروری مانند بیمه مسافرتی، خدمات مرتبط با بیمه خودرو اشاره کرد. اپلیکیشن بیمه سامان در آینده نزدیک، تمامی نیازهای بیمه‌ای کاربران را پوشش خواهد داد.

برنامه‌های شما برای توسعه این اپ چیست و چه چشم‌اندازی برای آن متصور هستید؟ 

قرار است این اپلیکیشن در تمامی حوزه‌های بیمه‌ای که بیمه سامان فعال است، خدمات ارائه دهد. البته ممکن است این فرآیندهای توسعه‌ای زمان‌بر باشد. ما فصل به فصل این اپ را به‌روز می‌کنیم و نسخه جدیدی ارائه می‌کنیم. به‌تازگی نسخه دوم اپلیکیشن منتشر شده است و سالانه چهار نوبت به‌روز خواهد شد که البته ممکن است با توجه به نیاز مشتری این تغییرات سریع‌تر هم انجام شود. از اسفندماه سال ۱۴۰۲ تا به امروز بارها تغییرات جدی و به‌روزی در این اپلیکیشن رخ داده و هنوز هم در مسیر توسعه، نیاز مشتری را در نظر خواهیم گرفت. هدف ما این است که بیمه‌گذار بتواند برای تمام نیازهای بیمه‌ای خود در این اپ، پاسخ دریافت کند.

منبع: اینشورتک




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.