رشته بیمه شخص ثالث در صدر شكایات بیمه‌ای

رشته بیمه شخص ثالث در صدر شكایات بیمه‌ای

بیمه مرکزی، آمار شکایات صنعت بیمه در پنج‌ماهه نخست سال ۱۴۰۴ را منتشر کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد، طبق آمار اعلام شده، از مجموع 7هزار و 986 شکایت ثبت شده در رشته‌های مختلف بیمه، تعداد 7هزار و 308 شکایت مختومه شده و 678 مورد همچنان در حال رسیدگی است.

براساس این گزارش، رشته بیمه شخص ثالث با 3558 شکایت در صدر قرار دارد که از این تعداد، 3265 شکایت رسیدگی شده و 293 مورد در حال رسیدگی است.

پس از آن، رشته بیمه درمان با 2016 شکایت در جایگاه دوم قرار گرفته که از این میان 1833 شکایت مختومه و 183 شکایت در حال بررسی است.

رشته بدنه اتومبیل نیز با 938 شکایت در رتبه سوم قرار دارد که 876 فقره رسیدگی شده و 62 مورد دیگر در حال رسیدگی است.

این گزارش می‌افزاید، کمترین شکایات در رشته‌های بدنه کشتی (3 مورد)، اعتبار (4 مورد) و حوادث طبیعی ساختمان (6 مورد) ثبت شده است.

شایان ذکر است آمار شکایات می‌تواند برای ارزیابی رویه ها و فرآیندهای ارائه خدمات و سنجش رضایت بیمه‌گذاران شرکت‌های بیمه مورد استفاده قرار گیرد، اما توصیه می‌شود این آمار با سایر شاخص‌ها چون نسبت سهم از شکایات به سهم از بازار شرکت‌ها در هر رشته و درصد شکایات وارد هر شرکت نسبت به متوسط شکایات وارد بازار در هر رشته مورد استفاده قرار گیرد تا استنتاج‌ها قابل قبول و صحیح‌تر باشد.

گفتنی است آمار شکایات صنعت بیمه در راستای مأموریت‌های نهاد ناظر و با هدف شفافیت عملکردی، افزایش رقابت، ارتقای کیفیت خدمات و آگاهی بیمه‌گذاران منتشر می‌شود.

برای جداول آماری مرتبط اینجا را ملاحظه کنید.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.