آمار عملکرد بیمه کوثر نشان میدهد سود خالص این شرکت در 6 ماه ابتدایی سال 1404 نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 3 برابر شده است.
سودآوری بیمه کوثر ۳ برابر شد؛ رشد ۷۹ درصدی حق بیمه تولیدی
سودآوری بیمه کوثر ۳ برابر شد؛ رشد ۷۹ درصدی حق بیمه تولیدی

به گزارش دیوان اقتصاد، عملکرد هفتماهه نخست سال ۱۴۰۴ و صورتهای مالی ۶ ماهه شرکت بیمه کوثر، تصویری از رشد پایدار، مدیریت مالی هوشمند و تقویت سهم بازار را نشان میدهد.
بیمه کوثر در مهرماه سال ۱۴۰۴ بیش از ۳۰,۱۶۴ میلیارد ریال حقبیمه تولید کرده است؛ رقمی که نسبت به مهرماه سال گذشته بیش از ۹۲ درصد افزایش نشان میدهد.
در مقیاس هفتماهه نیز مجموع حقبیمههای تولیدی شرکت به ۲۶۷,۹۰۸ میلیارد ریال رسیده است که نسبت به حق بیمه تولیدی ۱۴۹,۴۴۰ میلیارد ریالی دوره مشابه سال ۱۴۰۳، رشد ۷۹ درصدی را ثبت کرده است. این جهش بیانگر تقویت جایگاه بیمه کوثر در بازار بیمههای بازرگانی و افزایش اعتماد بیمهگذاران به خدمات این شرکت است.
در کنار رشد فروش، بیمه کوثر در ایفای تعهدات خود نیز عملکرد موفقی داشته است. میزان خسارت پرداختی شرکت در هفت ماهه نخست سال جاری ۱۲۶,۸۴۸ میلیارد ریال بوده که نسبت به ۶۳,۲۳۶ میلیارد ریال سال گذشته تقریباً دو برابر شده است.
این رشد، علاوه بر نشان دادن افزایش حجم فعالیتهای بیمهای، بیانگر پاسخگویی سریعتر و شفافتر به بیمهگذاران و توانگری مالی قابل اتکای شرکت است.
این اعداد نشان میدهد نسبت خسارت این شرکت در هفت ماهه سال ۱۴۰۴، حدود ۴۷ درصد است که میتواند این شرکت را در میان برترینهای صنعت بیمه از منظر نسبت خسارت جای دهد.
جهش سودآوری؛ سود خالص سه برابر شد
عملکرد مالی ششماهه نخست ۱۴۰۴ نشان میدهد، بیمه کوثر توانسته سود عملیاتی خود را از ۵,۰۶۴ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۳ به ۱۳,۹۸۹ میلیارد ریال برساند؛ رشد ۱۷۶ درصدی که نتیجه مدیریت بهینه پرتفوی، کنترل نسبت خسارت و افزایش بازدهی سرمایهگذاریهاست.
همچنین سود خالص شرکت از ۵,۵۲۹ میلیارد ریال به ۱۴,۷۸۵ میلیارد ریال افزایش یافته که رشد ۱۶۷ درصدی را ثبت کرده است. به تبع آن، سود هر سهم (EPS) با ثبت رشد ۱۶۸ درصدی، از ۱۳۸ ریال در سال گذشته به ۳۷۰ ریال رسیده؛ جهشی چشمگیر که رضایت سهامداران را در پی خواهد داشت.
درآمد حقبیمه ناخالص بیمه کوثر نیز در ۶ ماهه نخست ۱۴۰۴ با افزایش ۸۴ درصدی از ۸۰,۲۴۱ میلیارد ریال به ۱۴۷,۷۲۵ میلیارد ریال رسیده است. این روند نشاندهنده گسترش مستمر فعالیتهای بیمهای، جذب مشتریان جدید و بهبود سبد محصولات شرکت است.
بیمه کوثر در مسیر توسعه پایدار
ترکیب رشد چشمگیر فروش، حفظ تعهد در پرداخت خسارتها و افزایش قابل توجه سود خالص، نشان میدهد بیمه کوثر در سال ۱۴۰۴ با برنامهریزی دقیق، توسعه شبکه فروش، و مدیریت کارآمد منابع توانسته جایگاه خود را در میان برترین شرکتهای بیمه کشور تثبیت کند.
چنین عملکردی نویددهنده ادامه روند رو به رشد این شرکت در ماههای آتی و افزایش سهم آن از بازار بیمه کشور است.
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.
کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد





























































































