گواهینامه فرودگاهی برای اطمینان بخشی به شرکت های هوایی صادر می شود

گواهینامه فرودگاهی برای اطمینان بخشی به شرکت های هوایی صادر می شود

سه‌شنبه, ژولیه 11, 2017 - 13:11 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: برای یکسان سازی اجرای مقررات و قوانین ملزم به صدور گواهینامه های فرودگاهی هستیم تا شرکت‌های هواپیمایی با اطمینان بیشتری از فرودگاهها استفاده کنند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا ، علی عابدزاده در آیین اعطای گواهینامه فرودگاه یزد تصریح کرد: به غیر از این مسیر، نخواهیم توانست از سرمایه‌گذاری‌ها و ظرفیت‌های موجود به ویژه درعرصه های بین‌المللی در صنعت هوانوردی به خوبی استفاده کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه دانش اداره فرودگاه از 30 سال پیش تاکنون کاملا فرق کرده است، گفت: در این مدت تلاش کرده‌ایم که روز به روز خود را با استانداردهای بین‌المللی منطبق کنیم و چاره‌ای هم نداریم، زیرا منافع ملی چنین حکم می‌کند.
وی با بیان اینکه اکنون کشورهای حوزه خلیج فارس با سرمایه‌گذاری در حمل و نقل هوایی کارهای خیلی بزرگی انجام داده‌اند و توانسته‌اند سطح خود را در جهان ارتقا دهند، گفت: این صنعت به عنوان یکی از حساس‌ترین حوزه‌های توسعه، به شدت مورد توجه تحریم کنندگان قرار گرفته بود ولی با این حال ایران توانست روی پای خود بایستد.
عابدزاده یادآور شد: در ایران ظرفیت‌های بالایی در این بخش است و به ما اجازه می‌دهد با کمترین سرمایه‌گذاری بتوانیم جایگاه خود را در این صنعت ارتقا دهیم.
وی با اشاره به اینکه اکنون فرودگاه‌های کیش، عسلویه و لامرد نیز در حال آماده‌سازی خود برای دریافت گواهینامه فرودگاهی هستند، گفت: هیات بازرسان سازمان هواپیمایی با بازرسی فرودگاه‌ها کمبودها و نقاط ضعف را گزارش می‌دهند تا برای رفع آنها اقدام و خود را برای دریافت گواهینامه آماده کنند.
به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، پس از صدور گواهینامه نیز فرآیند نظارت این سازمان بر فرودگاه ها ادامه خواهد داشت.
بیش از 54 فرودگاه در کشور وجود دارد و سازمان هواپیمایی کشوری طبق استانداردهای بین المللی ایمنی صنعت هوانوردی کشور، صدور گواهینامه های فرودگاهی آنها را در دستور کار خود قرار داده است که به تازگی گواهینامه فرودگاه یزد نیز صادر شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.