داخلی‌سازی هیوندا توجیه ندارد

رئیس انجمن قطعه سازان:

داخلی‌سازی هیوندا توجیه ندارد

دوشنبه, ژولیه 24, 2017 - 09:03 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئیس انجمن قطعه سازان گفت: سرمایه‌گذاری قطعه‌سازان برای تولید قالب در خودروهایی با تیراژ کمتر از ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو اصلاً توجیه اقتصادی ندارد .

به گزارش دیوان اقتصاد، رضا رضایی در گفت‌وگو با تسنیم، در رابطه با داخلی‌سازی دو محصول هیوندای که در کرمان موتور تولید می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر دو محصول I10 و I20 قرار است سالانه در حدود 7 تا 8 هزار دستگاه تولید شود.
وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری قطعه‌سازان برای تولید قالب در خودروهایی با تیراژ کمتر از 100 هزار دستگاه اصلاً توجیه اقتصادی ندارد، افزود: وزارتخانه تأکید دارد که داخلی‌سازی خودروهای خارجی باید برای حمایت از قطعه‌سازان داخلی از 30 درصد شروع و به مرور افزایش پیدا کند اما این موضوع را نمی‌توان برای تمام خودروهای خارجی ملاک قرار داد.
رئیس انجمن قطعه‌سازان تصریح کرد: هم اکنون قطعه‌سازان در حال مذاکره برای تأمین قطعات دو محصول هیوندای هستند؛ اما تا قراردادی امضا نشود نمی‌توان در مورد آن صحبت و یا حجم داخلی‌سازی ها اعلام کرد.
رضایی پیش از این نیز به تسنیم گفته بود:هنوز داخلی سازی دو محصول ای 10 و ای 20 هیوندای به 10 درصد هم نرسیده که این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد.
صالحی نیا روز گذشته در حاشیه مراسم رونمایی از خانواده موتور ملی 3 سیلندر سایپا گفته بود: در قرارداد کرمان موتور و شرکت هیوندای برای شروع کار دستکم 30 درصد از تولید خودروها داخلی سازی خواهد بود و در فاز بعدی تا پایان سال به 40 درصد افزایش خواهد یافت.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.