رئیس انجمن قطعه سازان گفت: سرمایهگذاری قطعهسازان برای تولید قالب در خودروهایی با تیراژ کمتر از ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو اصلاً توجیه اقتصادی ندارد .
شما اینجا هستید
اخبار بانک
اخبار بورس
اخبار بیمه
اخبار اقتصاد کلان
داخلیسازی هیوندا توجیه ندارد
داخلیسازی هیوندا توجیه ندارد
به گزارش دیوان اقتصاد، رضا رضایی در گفتوگو با تسنیم، در رابطه با داخلیسازی دو محصول هیوندای که در کرمان موتور تولید میشود، اظهار داشت: در حال حاضر دو محصول I10 و I20 قرار است سالانه در حدود 7 تا 8 هزار دستگاه تولید شود.
وی با بیان اینکه سرمایهگذاری قطعهسازان برای تولید قالب در خودروهایی با تیراژ کمتر از 100 هزار دستگاه اصلاً توجیه اقتصادی ندارد، افزود: وزارتخانه تأکید دارد که داخلیسازی خودروهای خارجی باید برای حمایت از قطعهسازان داخلی از 30 درصد شروع و به مرور افزایش پیدا کند اما این موضوع را نمیتوان برای تمام خودروهای خارجی ملاک قرار داد.
رئیس انجمن قطعهسازان تصریح کرد: هم اکنون قطعهسازان در حال مذاکره برای تأمین قطعات دو محصول هیوندای هستند؛ اما تا قراردادی امضا نشود نمیتوان در مورد آن صحبت و یا حجم داخلیسازی ها اعلام کرد.
رضایی پیش از این نیز به تسنیم گفته بود:هنوز داخلی سازی دو محصول ای 10 و ای 20 هیوندای به 10 درصد هم نرسیده که این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد.
صالحی نیا روز گذشته در حاشیه مراسم رونمایی از خانواده موتور ملی 3 سیلندر سایپا گفته بود: در قرارداد کرمان موتور و شرکت هیوندای برای شروع کار دستکم 30 درصد از تولید خودروها داخلی سازی خواهد بود و در فاز بعدی تا پایان سال به 40 درصد افزایش خواهد یافت.
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.
کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاداخبار مرتبط
اخبار بانک
اخبار بورس
اخبار بیمه
اخبار اقتصاد کلان
تصویری
نوع ارز | قیمت خرید | قیمت فروش |
---|---|---|
درهم | 193,440 | |
دلار | - | 707,200 |
لیر | 20,500 | |
پوند | 904,700 | |
یوان | 98,100 | |
یورو | 751,500 |
نوع سکه | قیمت خرید | قیمت فروش |
---|---|---|
سکه امامی | 523,600,000 | |
سکه تمام | 501,750,000 | |
سکه نیم | 270,500,000 |