عملکرد ۵ ماهه تسهیلات دهی بانک‌ها

عملکرد ۵ ماهه تسهیلات دهی بانک‌ها

سه‌شنبه, سپتامبر 25, 2018 - 09:47 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

بخش‌های مختلف اقتصادی در ۵ ماهه نخست سال در مجموع ۲ میلیون و ۴۰۷هزار و ۹۹۱ میلیارد ریال تسهیلات از بانک‌ها دریافت کردند که سهم تامین سرمایه در گردش به تنهایی ۶۱.۶ درصد بوده است.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبنا، بانک ها در ۵ ماهه نخست به بخش های مختلف اقتصادی شامل کشاوزی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی، خدمات و ...  در مجموع ۲ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۹۹۱ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده اند. هدف از دریافت تسهیلات برای ایجاد کسب و کار، تامین سرمایه در گردش، تعمیرات، توسعه فعالیت ها، خرید کالای شخصی، خرید مسکن و...  بوده است.

براین اساس بخش های مختلف اقتصادی در مدت زمان مورد اشاره ۲۰۵ هزار و ۷۴۹ میلیارد ریال برای بخش ایجاد کسب و کار (۸.۵ درصد)، برای تامین سرمایه در گردش یک میلیون و ۴۸۴ هزار و ۱۴۴ میلیارد ریال (۶۱.۶ درصد)، برای تعمیرات ۴۸ هزار و ۷۰۹ میلیارد ریال (۲.۰ درصد)، برای توسعه فعالیت ها ۱۲۰ هزار و ۹۳۵ میلیارد ریال (۵.۰ درصد)، برای خرید کالای شخصی ۱۷۷ هزار و ۲۱۳ میلیارد ریال (۷.۴ درصد)، برای خرید مسکن ۱۳۰ هزار و ۱۵۳ میلیارد ریال (۵.۴ درصد) و برای سایر بخش ها ۲۴۱ هزار و ۷۰ میلیارد ریال (۱۰ درصد) تسهیلات از بانک ها دریافت کرده اند.

بخش کشاورزی

بانک ها در ۵ ماهه نخست سال در مجموع ۲۱۷ هزار و ۵۴ میلیارد ریال به بخش کشاورزی تسهیلات پرداخت کرده اند. سهم هریک از بخش های مختلف اقتصادی از این رقم به شرح زیر است: ایجاد کسب و کار ۳۷ هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال (۱۷.۲ درصد)، تامین سرمایه در گردش ۱۴۸ هزار و ۵۱۷ میلیارد ریال (۶۸.۴ درصد)، تعمیرات ۴۱۵ میلیارد ریال (۰.۲ درصد)، توسعه کسب و کار ۱۲ هزار و ۶۶۲ میلیارد ریال (۵.۸ درصد)، خرید کالای شخصی ۵ هزار و ۱۷۶ میلیارد ریال (۲.۴ درصد)، خرید مسکن ۶۲۴ میلیارد ریال (۰.۳ درصد) و سایر بخش ها ۱۲ هزار و ۳۸۷ میلیارد ریال (۵.۷ درصد). 

بخش صنعت و معدن

در ۱۵۵ روز نخست سال جاری بانک ها در مجموع ۶۸۰ هزار و ۱۹ میلیارد ریال به بخش صنعت و معدن تسهیلات داده اند. بانک ها برای ایجاد کسب و کار در این بخش ۳۷ هزار و ۲۷ میلیارد ریال (۵.۴ درصد)، تامین سرمایه در گردش ۵۷۰ هزار و ۲۷۵ میلیارد ریال (۸۳.۹ درصد)، تعمیرات ۶۷۳ میلیارد ریال (۰.۱ درصد)، توسعه کسب و کارها ۴۰ هزار و ۸۸۸ میلیارد ریال (۶.۰ درصد)، خرید کالای شخصی ۶ هزار و ۲۸۲ میلیارد ریال (۰.۹ درصد)، خرید مسکن یک هزار و ۴۶۵ میلیارد ریال (۰.۲ درصد) و سایر بخش ها ۲۳ هزار و ۴۰۸ میلیارد ریال (۳.۴ درصد) تسهیلات پرداخت کرده اند.

مسکن و ساختمان

بانک ها در مجموع ۲۰۷ هزار و ۷۱۷ میلیارد ریال تا پایان مردادماه به بخش های مختلف اقتصادی تسهیلات پرداخت کرده اند. بانک ها در این مدت برای ایجاد کسب و کار در بخش مسکن و ساختمان ۱۷ هزار و ۷۹۹ میلیارد ریال (۸.۶ درصد)، برای تامین سرمایه در گردش ۳۶ هزار و ۸۴۱ میلیارد ریال (۱۷.۷ درصد)، برای تعمیرات ۲۴ هزار و ۷۹۹ میلیارد ریال (۱۱.۹ درصد)، برای توسعه کسب و کارها ۹ هزار و ۳۴۳ میلیارد ریال (۴.۵ درصد)، برای خرید کالای شخصی ۳ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال  (۱.۸ درصد)، برای خرید مسکن ۱۰۶ هزار و ۸۹۶ میلیارد ریال (۵۰.۵ درصد) و سایر بخش ها ۸ هزار و ۳۰۸ میلیارد ریال (۴.۰ درصد) وام پرداخت کرده اند.

بازرگانی

بخش بازرگانی در ۵ ماهه نخست سال ۳۲۰ هزار و ۸۳۷ میلیارد ریال از بانک ها تسهیلات دریافت کرده است. این بخش برای ایجاد کسب و کارها ۱۰ هزار و ۹۹ میلیارد ریال (۳.۱ درصد)، برای تامین سرمایه در گردش ۲۳۳ هزار و ۸۰۶ میلیارد ریال (۷۲.۹ درصد)، برای تعمیرات یک هزار و ۴۲ میلیارد ریال (۰.۳ درصد)، برای توسعه ۹ هزار و ۳۴۳ میلیارد ریال (۳.۶ درصد)، برای خرید کالای شخصی ۱۸ هزار و ۷۳۳ میلیارد ریال (۵.۸ درصد)، برای خرید مسکن ۳ هزار و ۲۳۱ میلیارد ریال (یک درصد) و برای سایر بخش ها ۴۲ هزار و ۴۸۱ میلیارد ریال (۱۳.۲ درصد) تسهیلات دریافت کرده است.

بخش خدمات

بانک ها در ۱۵۵ روز نخست سال جاری در مجموع ۹۸۰ هزار و ۷۱۴ میلیارد ریال به بخش خدمات تسهیلات پرداخت کرده اند. براین اساس بخش های اقتصادی در طول این مدت برای ایجاد کسب و کارها ۱۰۳ هزار و ۴۸۹ میلیارد ریال (۱۰.۶ درصد)، برای تامین سرمایه در گردش ۴۹۴ هزار و ۶ میلیارد ریال (۵۰.۴ درصد)، برای تعمیرات ۲۱ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال (۲.۲ درصد)، برای توسعه ۴۶ هزار و ۴۸ میلیارد ریال (۴.۷ درصد)، برای خرید کالای شخصی ۱۴۳ هزار و ۱۲۱ میلیارد ریال (۱۴.۶ درصد)، برای خرید مسکن ۱۷ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال (۱.۸ درصد) و برای سایر بخش ها ۱۵۴ هزار و ۴۵۱ میلیارد ریال (۱۵.۷ درصد) تسهیلات دریافت کرده اند.

سایر بخش ها

همچنین بخش های اقتصادی تا پایان مردادماه در مجموع یک هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال به سایر بخش های اقتصادی برای موارد مختلف تسهیلات پرداخت کرده اند. هدف از دریافت این مبلغ در طول مدت مورد اشاره برای ایجاد کسب و کارها ۶۲ میلیارد ریال (۳.۸ درصد)، برای تامین سرمایه در گردش ۶۹۸ میلیارد ریال (۴۲.۳ درصد)، برای تعمیرات ۱۰ میلیارد ریال (۰.۶ درصد)، برای توسعه کسب و کارها ۵۵۰ میلیارد ریال (۳۳.۳ درصد)، برای خرید کالای شخصی ۱۸۸ میلیارد ریال (۱۱.۴ درصد)، خرید مسکن ۳۴ میلیارد ریال (۶.۵ درصد) و سایر بخش ها ۳۴ میلیارد ریال (۲.۱ درصد) بوده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.