ادغام به موقع ۵ بانک نیروهای مسلح

ادغام به موقع ۵ بانک نیروهای مسلح

معاون اقتصادی رییس جمهور ادغام ۵ بانک نیروهای مسلح را اقدامی صحیح در برهه زمانی فعلی عنوان کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد,محمد نهاوندیان در گفتگو با ایبِنا درباره ادغام بانک های نیروهای مسلح در بانک سپه، اظهار داشت: افزایش توان بانک‌ها برای ارائه خدمات بانکی از جمله مسائل و اهداف دولت و حاکمیت بوده تا اعتماد مشتریان به سیستم بانکی کشور افزایش یابد.
وی افزود: به دلیل اینکه اعمال انضباط‌های مالی و تصمیم‌گیری برای بانک مرکزی در برخی مواقع به دلیل پراکندگی و تعدد واحدهای کوچک و پراکنده‌ سخت بود و لازم بود تصمیمی درست و مدیریتی در این رابطه اتخاذ شود.
معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: یک اقدام بسیار اساسی در این خصوص برخورد با موسسات اعتباری غیرمجاز بود که با سوء استفاده از اعتماد عمومی نارسایی‌هایی را ایجاد کرده بودند و حاکمیت و بانک مرکزی به ناچار و برای دفاع از حقوق مردم پا به میدان گذاشتند.
نهاوندیان ادغام بانک های نیروهای مسلح را گامی دیگر در این خصوص عنوان کرد و افزود: گام دیگر این است که در مجموعه بانک‌های موجود هم با یک نظارت دقیق تر و مستمر انضباط بیشتری ایجاد شود تا توانایی بانک‌ها افزایش یابد.
وی ادامه داد: ادغام در این برهه زمانی تصمیم بسیار به جا و صحیحی بود زیرا این تصمیم از این جهت مفید است که در عین اینکه نیازهای نیروهای مسلح به خدمات بانکی تامین می‌شود، دیگر نیازی به تصدی‌گری در این زمینه نیست و بانک سپه بانکی توانمند و ریشه دار در این زمینه است.
معاون اقتصادی رییس جمهور تاکید کرد: بی شک بدون هیچ تنشی در روابط با سپرده‌گذاران و سهامداران این انتقال انجام می شود و این حرکت یک ادغام بنگاهی منطبق با استانداردهای بین المللی است که می‌تواند به افزایش کارآمدی این ۶ بانک و سیستم بانکی کمک کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.