تولید انبوه کاتد مس برای اولین بار در جهان توسط شرکت میدکو

تولید انبوه کاتد مس برای اولین بار در جهان توسط شرکت میدکو

تولید کاتد مس به روش تانک بایولیچینگ، در مجتمع بابک مس ایرانیان از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ میدکو، برای اولین بار در جهان، با حمایت بانک‌‌پاسارگاد آغاز شد.

به گزارش دیوان اقتصاد، طی مراسمی با حضور جمعی از مدیران و دست‌اندرکاران پروژه، بهره‌برداری از پروژه تولید کاتد مس به روش تانک بایولیچینگ، برای اولین بار در دنیا، آغاز شد.
بر اساس این خبر، مدیرعامل بانک‌پاسارگاد، بهره‌برداری از این طرح مهم و ملی را تقدیم به ملت شریف ایران کرد و برای عوامل و دست‌اندرکاران آن آرزوی موفقیت نمود. همچنین دکتر پورمند مدیرعامل شرکت میدکو، این موفقیت را که برای اولین بار در دنیا توسط نیروهای متخصص میدکو، در مجتمع بابک مس ایرانیان عملی شده‌است تبریک گفت و اظهار داشت: این مهم یک تغییر بزرگ تکنولوژیک در سطح جهان و در صنعت مس است که با حمایت‌های ویژه دکتر قاسمی به انجام رسیده‌است.
گفتنی است مجتمع بابک مس با ظرفیت تولید 50 هزار تن کاتد مس و 12 هزار تن لوله مسی در سال فعالیت می‌کند. در روش تانک بایولیچینگ با استفاده از نوع خاصی از باکتری‌های غیرمضر محصول نهایی استحصال می‌شود. دانش این تکنولوژی سازگار با محیط‌زیست توسط متخصصین ایرانی طی 5 سال پژوهش و تلاش مستمر ایجاد و راه‌اندازی شده‌است. از مزایای اصلی روش تانک بایولیچینگ می‌توان به حذف کوره‌های ذوب و در نتیجه کاهش قابل ملاحظه آلایندگی و همچنین صرفه‌جویی در مصرف آب و منابع انرژی در راستای حمایت از محیط‌زیست و ایفای مسئولیت‌های اجتماعی اشاره کرد.
به دنبال کسب این موفقیت ارزشمند توسط شرکت میدکو، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران طی پیامی، این موفقیت را به شرکت میدکو تبریک گفت. در پیام مهندس محمدرضا بنی‌اسدی‌راد خطاب به دکتر پورمند آمده‌است:
« خداوند بزرگ را شاکریم که با مدیریت و درایت حضرتعالی و همت همکارانتان در آن مجموعه بزرگ صنعتی، طرح بومی تولید کاتد مس به روش بایولیچینگ در مجتمع بابک‌ مس ایرانیان از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ میدکو به ثمر نشسته است.
بی‌تردید، بهره‌گیری این پروژه از دانش و توان متخصصان بومی، بدون اتکا به تکنولوژی خارجی، حکایتگر این حقیقت روشن است که ایران عزیز ما با اعتماد به سرمایه‌های عظیم خود و توانایی فرزندان سخت‌کوش این مرز و بوم، می‌تواند در راه بومی‌سازی و در مسیر پیشرفت و تعالی گام‌هایی بلند بردارد.

اینجانب، بهره‌برداری از این طرح مهم را که علاوه بر نتایج چشمگیر در عرصه تولید ملی، ثمرات زیست‌محیطی بزرگی نیز در پی دارد، به شما و همه دست‌اندرکاران این پروژه تبریک می‌گویم و بهروزی و توفیق روزافزونتان را از درگاه خداوند منان آرزومندم.»




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.