لیزینگ کارافرین در راه بورس

لیزینگ کارافرین در راه بورس

شرکت لیزینگ کارآفرین به عنوان اولین نهاد مالی کشور در راستای تکمیل زنجیره اصللاح ساختار و عملکرد خود موفق به اخذ گواهینامه ISO31000 و ISO10014 شد.

به گزارش دیوان اقتصاد,شرکت لیزینگ کارآفرین با مشاوره QS سوئیس به عنوان نخستین مالی کشور موفق شد استانداردهای ISO31000 و ISO10014 که مربوط به حوزه حفاظت از منافع سهامداران و مدیریت ریسک است راکسب کند.
بر همین اساس، محمد سبزوی مدیرعامل شرکت لیزینگ کارآفرین در جمع خبرنگان گفت: هر سازمانی با افزایش بهره‌وری خود می‌تواند از منافع سهامداران حفاظت کند. ما به کمک پیاده کردن استانداردهای جهانی در شرکت و به کمک دانش بشری می‌توانیم ریسک‌ها را اندازه‌گیری کرده و اثرات آنها را کنترل کنیم.
وی افزود: تمام سازمانها می‌توانند با استفاده از این استانداردها ابزاری برای حفاظت و ارزش‌گذاری دارایی‌های خود فراهم کنند.
سبزوی همچنین تصریح کرد: علاوه بر گواهینامه ‌های ISO31000 و ISO10014 ما دو گواهینامه ISO100002 و ISO9001 را پیاده سازی استانداردهای لازم برای جلب رضایت مشتری اخذ کرده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه در کشورمان ریسک سیاسی به مراتب از ریسک اقتصادی بالاتراست، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی و بحث اقتصاد مقاومتی، ایجاب می‌کند از نهادهای داخلی حمایت بیشتری کنیم تا نیازهای مشتریان فراهم شود.
مدیرعامل لیزینگ کارآفرین افزود: در سال گذشته بالای ۲۰درصد منابع خود را به تامین تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی اختصاص دادیم.
وی در ادامه اذعان کرد: در حال حاضر ریسک بالا برای تمام کسب و کارها وجود دارد و ما باید این ریسک را شناسایی کرده و با شناخت نقاط قوت و ضعف در جهت حل و فصل آن بکوشیم.
سبزوی همچنین به حضور لیزینگ کارآفرین به بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: به زودی از محل آورده نقدی سهامداران، سهام شرکت را از ۴۰۰میلیارد ریال به ۱۰۰۰میلیارد ریال خواهیم رساند و پس از آن سهام این شرکت را در بورس عرضه خواهیم کرد.
وی ادامه داد: ما در راستای تلاش برای حضور در بازارسرمایه تلاش می‌کنیم ارتباط موثری با ذینفعان خود برقرار کنیم و با ارائه اطلاعات مناسب آنها را به پشتیبانی از شرکت ترغیب کنیم.
در ادامه این نشست، فرداد اسلامی رئیس هیات عامل QS سوئیس در خاورمیانه گفت: در جریان همکاری نزدیک با لیزینگ کارآفرین گواهینامه‌های بین‌المللی استاندارد به این شرکت واگذار شد و این اولین باری است که یک نهاد مالی چنین گواهینامه‌ای را اخذ می کند.
وی با اشاره به اینکه QS یکی از چندین شرکت برتر در زمینه صدور گواهینامه‌های استاندارد در دنیا است، اظهار کرد: تمام قوانینی که در دنیا تدوین می‌شود، بر پایه مدیریت ریسک است و گواهینا ایزو ۳۱۰۰۰ نیز صرفا برای مدیریت ریسک برای تمام سازمانها کاربرد دارد.
اسلامی ادامه داد: اگر قصد داریم روند کسب و کار را به خوبی طی کنیم باید اصول توسعه پایدار را به خوبی پیاده کنیم.
وی همچنین با اشاره به مبحث مسئولیت اجتماعی سازمانها تاکید کرد: کسانی که در کنار کسب و کار به مسئولیت اجتماعی خود توجه می‌کنند می‌تواند در چرخه اقتصاد و فعالیت خود موفق باشند.
رئیس هیات عامل QS سوئیس در خاورمیانه افزود: مسئولیت اجتماعی نباید با اعمال خیریه اشتباه گرفته شود، مسئولیت اجتماعی بدین معناست که فعالیت هر سازمان باید به گونه ای مدیریت شود که کمترین چالش را برای محیط زیست داشته باشد.
وی در ادامه اظهار کرد: در صنعت لیزینگ مسئولیت اجتماعی به شکل شفافیت خود را نشان می دهد به طوریکه چرخه اعطای پول باید شفاف و قانونمند باشد و نگرش افراد اصلاح شود تا بهره وری مناسبی رخ دهد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.